Ja dat het haast niet meer te vinden is, kwam ik ook achter.
En ik krijg zo'n zelfgemaakte nooit echt mooi met die vergulde kontakten denk ik.
Uiteindelijk na heel veel zoeken met allerlei zoektermen toch eentje gevonden bij Ali.
Ik had misschien eerder moeten zoeken op "Toonhoogte 3,96 mm" (zo vertalen ze "Pitch") 8)7
Deze, maar ik moet wel 3 weken wachten voordat het er is.

https://www.aliexpress.com/item/1005009761371150.html?spm=a2g0o.store_…

Op maandag 10 november 2025 16:17:14 schreef Retiredat55:
En ik heb de kontakten gemeten van de eerste tot de 22 ste en dan kwam ik op 84,0 mm.
Als ik dat dan deel door 21 kontakten kom ik toch op 4,0 mm uit.

Het nauwkeurigste met eenvoudige middelen (schuifmaat):

A = afstand buitenste pinnen aan buitenzijde.
B = afstand buitenste pinnen aan binnenzijde.
C = aantal pinnen min 1.

Pitch = (A - ((A - B) / 2)) / C

Dan vereffen je ook de dikte van de pinnen...

Voor connectors: Zoeken op " board socket 3.96mm " of "Card edge connector 3.96mm " geeft heeel veel resultaten...
Voor boards: "card edge prototyping board"

Dat kan simpeler:\frac{\frac{A+B} {2}} {C}
en na vereenvoudiging \frac{A+B} {2 C}

Dan kom ik op 3,9928 uit......A=86,6 B=81,1 en C=42
Weer niet precies genoeg gemeten denk ik dan maar.

Ik meet in zo'n geval van EINDE eerste contact tot einde laatste contact. Niet centrum proberen te gokken.

Maar goed, dan meet je nog in het ene geval met de meet-bek op de goud-achtergrond overgang en in het andere geval op de achtergrond-goud overgang. Dat kan optisch ook een verschil geven. Of dit erger of minder erg is dan wanneer je Arco z'n procedure volgt... Tja ik weet het ook niet.

Als het gaten zijn waar ik m'n schuifmaat in kan zetten, dan zet ik m'n schuifmaat op nul in het eerste gat en meet dan beide gaten.

pitch = A - B

doe ik dan met de schuifmaat (A= gemeten afstand met "binnenmaat" meting tussen beide gaten, B= binnenmaat 1 gat.)

Maar goed. Binnen 1% is voor een huis-tuin-en-keuken meting niet onaardig. Mag je acceptabel noemen.

Ik heb een scanner gehad die gewoon per strekkende inch aan scan-balk gewoon 300.0 sensor elementen had. Dan kon je er in de X richting 100% van uitgaan dat 300 pixels precies 25.4mm was. Moderne scanners hebben een camera er in zitten, maar dan 1D en niet 2D. Omdat die sensor elementen voor telefoons 40 miljoen op een 10x8mm sensor passen, is een rijtje maken voor 1200DPI * 8" 10000 pixels simpel. Dat hoeft nauwelijk meer dan 12mm lang te zijn. Dus ze hebben optica om de 20cm breedte op de 20 a 30mm lange sensor te projecteren.

Daar kunnen dus schalings fouten in zitten. Dus helaas op moderne scanners is het niet gegarandeerd dat 1) overal dezelfde schaling geldt, en 2) dat 300 DPI ook precies 300 pixels per 25.4mm betekent.

Ik geloof je helemaal!
Maar het wordt nu wel een beetje een rekentopic.
Ik wilde alleen weten of er iemand zo'n stukje printplaat met die kontakten
met pitch van 3,96 mm heeft of weet te vinden.

Zoek 's op "jamma fingerboard". Misschien kun je daar iets mee?

Thanks, goed gevonden! Alleen jammer dat het maar smalle strookjes zijn, zonder pcb eraan.
Mogelijk wel als goede mogelijkheid voor kabel verbinding met de bestaande connector.

Bij Conrad had ik wel deze printplaat gevonden (https://www.conrad.nl/nl/p/rademacher-wr-typ-947-experimenteer-printpl…), met stroken en raster 3.96mm. Maar dat is dus geen gaatjesprint/eilandjesprint.

Afmetingen 50x100mm.

Ja, die had ik ook gezien, maar ik zie nu pas dat de rastermaat 3,96 mm is!
Ik had alle bij C te kopen pcb's doorgespit (allemaal "Rademacher") , zelfs alle printjes van Rademacher
bekeken, maar daar had ik er geenéén gevonden met die maat.
Maar deze zou ook nog iets te kort zijn voor het doel waarvoor benodigd helaas.
Toch bedankt voor het meedenken!

Ik ben op zoek naar deze kappen met wartel voor op een dubbele RJ45 connector (staat nergens een merk ofzo op). Herkent soms iemand deze?

Ik was op zoek naar een schakelaar, die ik denk ik al gevonden heb, terwijl ik de post typte. Toch posten, want wie weet heeft een ander er wat aan.

Het is een 1832 en vermoedelijk merk is Marquardt. Alleen achter de 1832 zijn een aantal opties die ik bij Reichelt zou kunnen kopen. Als ze allemaal passen is het om het even, maar als 1 ervan precies het origineel is wil ik natuurlijk die.

Dit document
geeft een overzicht.

De opties zijn:
1832.3312: DPST, zwart met witte opdruk, 6.3mm vlakstekker op verzilverde schuifcontacten, 16A250V1HP
1832.3307: Idem, maar 6A 250V ipv 16A. Mijn origineel is 16 A, dus deze valt af
1832.3602: Idem aan 3312, maar 'abdeckramen 33.2mm lang' (ah, de normale maat lijkt 31.5 te zijn)

Het origineel zit in een koffie-apparaat (Siemens TK76K573/06, van mijn vader) en vonkt hoorbaar bij uitschakelen. De contacten aan de buitenkant waren zwart en heb ik gepoetst maar dat hielp niet. Zijn zo te zien inderdaad verzilverd. Ik denk dat de schakelaars van Reichelt het wel zijn (ze hebben ook opties met 4.8mm vlakstekker, maar dit lijkt met 6.3 op het oog. Machine zit alweer in elkaar dus ik kan het niet ff nameten).

Ik denk dat ik de 1832.3312 bestel, en een 1832.3602 want ik vind er wel een toepassing voor als 1 van de 2 niet past.

Op dinsdag 11 november 2025 14:22:42 schreef Retiredat55:...
Ik wilde alleen weten of er iemand zo'n stukje printplaat met die kontakten
met pitch van 3,96 mm heeft of weet te vinden.

Ik heb op de DvdRA zo'n stukje gevonden (zie mijn buit foto in het Radiomarkt 2025 topic), PM me maar bij interesse.

@Lucky Luke:

Da's een vrij standaard maat die bij vele fabrikanten bestaat.
Die schakelaars moeten vrij veel schakelen, bij langzaam omzetten is een beetje knetteren niet erg bijzonder...

idd standaard schakelaar welke je ook uit een 13 in dozijn stekkerblok kunt slopen.

@hieronder, idd die bedoelde ik. heb ik ook eens 1 in een cnc machine gezet, die had een stevige ringkern te schakelen. werkt nog steeds op die schakelaar :P

[Bericht gewijzigd door testman op (49%)]

TS heeft hier toch een DPDT? twee schakelaars, zodat je dubbelzijdig de spanning onderbreekt. Ik verwacht een enkel polige schakelaar in dat action ding. Jij niet?

Aan de breedte van de schakelaar te zien: nee...

Ik weet niet goed waar je "nee" op terugverwijst.

Volgens mij heeft ie een DPDT.

Op zondag 16 november 2025 13:27:16 schreef rew:
Ik weet niet goed waar je "nee" op terugverwijst.

op:

Op zondag 16 november 2025 10:53:11 schreef rew:
Ik verwacht een enkel polige schakelaar in dat action ding. Jij niet?

Nee, dat verwacht ik niet...

Ok! Daarop zeg ik:

Die "extra brede zodat er DPDT in past" wekken de indruk dat ze "degelijker" zijn (omdat het DPDT zou kunnen zijn), maar je kan ze ook in SPDT krijgen. Ik gok dat Action daarvoor gekozen heeft. Call me surpised als het niet zo is!

Ik help je hopen dat er een DPDT in zit, maar heb geen hoge verwachtingen. :-)

Op zaterdag 15 november 2025 16:43:45 schreef Arco:
@Lucky Luke:

Da's een vrij standaard maat die bij vele fabrikanten bestaat.
Die schakelaars moeten vrij veel schakelen, bij langzaam omzetten is een beetje knetteren niet erg bijzonder...

Mooi, ik houd van standaarden :). Ik kende deze standaard niet, is de naam ervan gewoon "1832"?

Hij knettert nu wel meer dan toen de koffiemachine nieuw(er) was (Ik drink thee, dus ik bedien die machine zelden).

Op zondag 16 november 2025 13:27:16 schreef rew:
Volgens mij heeft ie een DPDT.

Nee, hij heeft een DPST :P Het is geen wisselschakelaar.

Marquardt maakt onderscheid tussen DPST en DPNO, ik snap dat nog niet helemaal: Zou dat de bedrukking van het kapje zijn, waar de 1 staat? Ik denk dat dpst geen NC heeft: alleen aan indien bediend, normaal open. De andere optie is geen NO contact: Altijd aan, tenzij bediend. Normaal gesloten.

De stekkerblokken waarvan ik de schakelaars heb schoongemaakt waren allen DPST (Of zelfs DPDT), maar die zijn van de gamma, praxis of blokker afkomstig. Wat er in het actionstekkerblok zit blijft dus voorlopig een mysterie.

Ik zou in theorie een doordrukstekkerschakelaar kunnen opofferen, maar... Gepruts. Die zitten gesoldeerd, en de koffiemachine heeft keurig amp-stekkertjes. Volgens mij is wat ik vond zelfs de originele schakelaar (zie m-in-een-cirkel logotje op de achterkant), dus ik ga die meebestellen.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (11%)]

Ik ben op zoek naar losse LEDs van 0,5 of 1w, en 2700k, met een CRI van >90. Doel is om ze in te bouwen in oude zaklampjes om als bijverlichting te gebruiken.
Bij Farnell zag ik al deze: JE2835AWT-00-0000-000A0UF827E
Maar die zijn obsolete (edit: bij farnell staat dat er niet bij maar elders volgens mij wel) en bij Sinuss kan ik ze niet bestellen.

Weet iemand waar ik dergelijke dingen kan krijgen? Op Ali vind ik genoeg maar daar staat nooit de CRI bij. Ik heb er niet veel nodig, maar gezien ze centen per stuk kosten, maakt het me niet uit als ik er 100 ofzo moet afnemen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op (20%)]

Ik zoek een driehoekige bit om een schroef op mijn Parkside Afkortzaag los te maken. Ik heb nu een setje driehoekige bots die tot TA3. 0 gaan, maar die zijn te klein. Ik heb een TA4. 2 schroevedraaier besteld, maar ik vrees dat die te geoot is. Ook gaat het nog even duren voordat die binnen is. Weet iemand waar ik de tussenmaten kan kopen?

Ik vrees dat ik het bitje zelf moet gaan maken.

//edit
Het is gelukt om een TA4.2 schroevedraaier aan te passen. . Ik heb de dremel even tegen twee vlakken van het driehoekje moeten houden. Het past perfect, de schroef gaat los. Een bestaande TA bit aanpassen was het makkelijst. Een inbus aanpassen ging niet echt. Een afdruk maken met de schroef op een inbussleutel lukte ook niet, ik heb markeerstift en Tipp-Ex geprobeert.