henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Ah ja, das wel een goede, ik wist niet dat je dat ook in 3 mm kon kopen. Is meteen ook brandwerend als het goed is.
-edit- Ik ga dan voor die optie. Een kast heb ik ook nog van dat formaat, alleen een nieuwe deksel bestellen.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (33%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik ben inmiddels voorzien (door een bekende chinese webwinkel)...
Pas maar op dat je geen CCA krijgt ipv CU...
Op woensdag 7 januari 2026 23:22:05 schreef henri62:
Ah ja, das wel een goede, ik wist niet dat je dat ook in 3 mm kon kopen. Is meteen ook brandwerend als het goed is.
Wordt niet overal verkocht, maar het is er zeker.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Op woensdag 7 januari 2026 23:27:08 schreef Roland van Leusden:
[...]Pas maar op dat je geen CCA krijgt ipv CU...
Nope, is echt vertind koper...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op woensdag 7 januari 2026 19:38:26 schreef henri62:
Ik ben op zoek naar een Eaton Halyester krachtgroepenkast van 360 x 270 mm, dus een K434 basis kast, met 2 stuks 3-fase groepen met gewone DII zekeringen (max 25A) in kunnen, schakelaar moet 4P zijn.Nu kan ik die niet compleet vinden, wat ik wil heb ik even hier aangeduid wat ik van het internet geplukt heb:
[bijlage]
Ik wil, wat binnen het rode kader zit, ook aan de rechterkant, dus geen 6 cups en schakelaars maar 2x het linker deel in exact die vormfactor kast.Is dat compleet zo te koop? Ik kan het nergens vinden.
1-ste Alternatief is dat ik het dan maar zelf bouw in zo'n kast (schakelaars heb ik nog liggen en wat DII spul ook nog wel), de vraag is dan, hoe kom ik aan een blanco plaat waar ik zelf gaten in kan maken?
2-de Alternatief is 2x de 1864028 (Dumeco SLDH25/4 model), maar heb ik liever niet.
precies dit is er niet, want dan zouden de coupes al in de zijwand van de kast zitten. word denk ik het 2e alternatief. die frontplaat kun je los kopen met de gaatjes op de hoeken er al in. tu 595611
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op donderdag 8 januari 2026 08:06:32 schreef testman:
precies dit is er niet, want dan zouden de coupes al in de zijwand van de kast zitten.
Wat bedoel je daar precies mee? Als het in een SLDH25/4 op dezelfde oppervlakte past, waarom niet in 1 kast dan?
.. word denk ik het 2e alternatief. die frontplaat kun je los kopen met de gaatjes op de hoeken er al in. tu 595611
Dat is dus de plaat voor een SLDH25/4 smal kastje, maar nu ik een zoekterm heb kan ik dus de plaat vinden die ik nodig heb: Eaton nr: 1026422 (K434) zou het moeten zijn.
@testman: bedankt voor de tip.
Tjsa "Scheidingsplaat" heet dat blijkbaar, zoiets verzin je niet.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Ander vraagje: weet iemand "DuPont" connectoren in kleur (anders dan zwart) te vinden?
Bij voorkeur 10 polig of langer, ze laten zich wel op maat maken.
Allerhande andere connectoren (banaan in alle uitvoeringen, schroefklem, krokodil, grabber, Anderson, XLR, RJ) zijn wel in andere kleuren te vinden, (ik ben zelfs verschillende JST connectoren in kleur tegengekomen) maar dus geen Duponts.
De pennenrekjes en jumpertjes zijn er ook in allerhande kleuren, dus waarom die Duponts niet? Ik verwachtte dat er allang een slimme chinees in dat handelsgat zou zijn gesprongen...
henri62
AMP had ze vroeger standaard in het groen. AMP MODU
Op dit plaatje ergens op hun site, rechts boven:
https://www.te.com/content/dam/te-com/images/industrial-automation-and…
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wie weet waar ik zeer warm witte LED-strip kan krijgen met een behoorlijke lichtopbrengst bij 2000 à 2400K ('zeer warm wit').
Ik kan wel lengtes van 5m krijgen, maar heb maar twee stukjes van 30 cm nodig.
henri62
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb nog nooit gekleurde Dupont connectors gezien, waarschijnlijk omdat het weinig nut of meerwaarde heeft.
Normaliter zet je er gekleurd draad aan, da's duidelijk genoeg lijkt me...
henri62
Op donderdag 15 januari 2026 19:09:12 schreef revado:
Koop je er toch een via ebay?
Omdat er hoge verzendkosten aan hangen of veel te duur geprijsd.
@Arco: Alleen groene en zwarte.
fatbeard
Honourable Member
Op donderdag 15 januari 2026 19:48:46 schreef Arco:
Ik heb nog nooit gekleurde Dupont connectors gezien, waarschijnlijk omdat het weinig nut of meerwaarde heeft.
Normaliter zet je er gekleurd draad aan, da's duidelijk genoeg lijkt me...
Dan wordt het lastig om in apparatuur waar 'regenboogdraad' als standaard woirdt gebruikt de diverse connectoren met gelijke poolaantallen uit elkaar te houden.
Tektronix gebruikte gekleurde connectoren voor dat doel, maar die beginnen zo zachtjesaan te desintegreren...
henri62
Zou het (Laten) 3D printen, met een 'poeder' printer, ivm de fijne details, een mogelijkheid zijn?
Geen idee of div kleuren beschikbaar zijn.
Wat betreft "mijn" zekeringhouder: Ik ga denk 2 Hager 3-voudige DII houders gebruiken, die zijn ook smal genoeg (denk ik) en goed verkrijgbaar.
(Voorbeeld:https://www.elektrobode.nl/products/hager-zekeringhouder-d02-3-polig-s…)
Is voor die Eaton Halyester K434 kast van een paar posts terug die niet bestaat zoals ik wil.
Als je ze zelf op maat maakt, dan zijn er wel gekleurde dupont connetoren (ook headers als je ze zoekt.
fatbeard
Honourable Member
Zou het (Laten) 3D printen, met een 'poeder' printer, ivm de fijne details, een mogelijkheid zijn
Meestal is het poeder monochroom in de range van grijs tot zwart (enkele witte daargelaten), maar geen kleuren.
Hoewel de afmetingen geen probleem zijn, de minimale wanddikte is dat wel. Bovendien zijn die poeder processen niet goed bestand tegen hogere temperaturen, die op sommige plekken kunnen oplopen tot een graad of 80...
Er zijn wel 3D printprocessen met alle kleuren van de regenboog, maar die houden het voor gezien bij 45 graden; ook daarvan is de minimale wanddikte een probleem.
Als je ze zelf op maat maakt, dan zijn er wel gekleurde dupont connetoren (ook headers als je ze zoekt.
Die had ik ook gevonden, maar ik heb grote zorgen over (het gebrek aan) kwaliteit van die dingen: het is een simpel gestanst vorkje uit een-of-andere messingsoort (zeker geen fosforbrons), met weinig klemkracht en nog slechtere consistentie daarin. Bin d'Aire-Dunndead.
't Heeft geen haast, we zoeken geduldig verder.
Als het plotseloos haast gaat krijgen voordat ik ze gevonden heb kan ik altijd nog de zwarte DuPonts een likje verf geven...
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Als je het zelf ontwerpt kun je ook de beginkleur van de regenboog laten veranderen: de ene connector begint bij bruin, de volgende bij rood, de volgende bij oranje, etc.
Wel veel reststukjes draad tenzij je het aantal polen van de connectors ook uitkient icm connectors met minder pinnen om steeds op 10 uit te komen.
Of een stukje gekleurd krimpkous rond het begin van de draad, dat werkt ook in bestaande situaties. Of kabelnummertjes (kraaltjes of desnoods met een marker - edding 8407 is er speciaal voor bedoeld, houdt ook op printplaat).
fatbeard
Honourable Member
Als ik het zelf ontwerp kies ik verschillende poolaantallen (of verschillende typen), maar deze zijn voor restauratie van bestaande apparatuur...
Ik heb ze zelf nog niet nodig gehad, maar dat is slechts een kwestie van tijd...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Waar kun je frontfolie voor display bezels kopen per vel in rood en groen (voor led displays) en transparant (voor LCD/TFT displays)
Liefst wat stevige folie van 0.3mm of meer.
Lee Filters heeft 't wel, maar is heel erg dun.
(en bij hun transparante folie staat "kleur: wit", ook niet erg duidelijk)
Iets van A4/A5/A6 formaat, groter mag ook...
fatbeard
Honourable Member
Hangt een beetje van je verdere eisen af.
https://www.vikingdirect.nl/nl/p/3352288 ?
Of anders de gebruikelijke chinezen, bol, ebay of amazon.
Kijk anders zelf even...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Hoeveel rood denk je nodig te hebben?
Ik heb wat gepolariseerd rood liggen, maar dat is niet goedkoop geweest.
25 cm 2,5 cm kostte indertijd rond de ƒ 30,— bij Monsanto. Die verkocht de eerste LED's hier in Nederland.
Ik heb een stukje van 9,5cm nieuw, met folie er omheen en een stukje van 5cm zonder folie. Polarisatierichting 45° Dikte c.a. 0,75mm
Verder heb in ook nog wat gewoon gepolariseerd folie liggen. Dat is zonder specifieke kleur dus kun je het ook gebruiken voor een display met meer kleuren
Polarisatierichting 90°
Hiervan heb ik stukjes van 67×46mm; 115×22,5mm, dikte 1mm en een stuk van 67×45×0,25mm
Verder nog een stuk rood -niet gepolariseerd- van 1"× 5 7/16"
Hmm.... Ik zie nu dat je veel grotere stukken wilt hebben.
Arco
Special Member
Ik zoek iets wat leverbaar is/blijft. Liefst alles even dik, rond de 1mm enh ard plastic (geen soepel spul)
Ik had ook al op Google gezocht, maar bijna nergens staan voldoende gegevens bij of het is veel te dik (3mm of meer)
Bij veel staat geen dikte, staat niet of het hard of soepel is, en of het echt 'clear' transparant is of iets van diffuus (= niet bruikbaar)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Had je kunststofshop.nl al gevonden?
https://www.kunststofshop.nl/acrylaat-plexiglas/acrylaat-platen/transp…
https://www.kunststofshop.nl/kunststof-folie-dikte-1-0-mm/monster-aanv…
Ze hebben ook folies, maar die zijn dunner. Ik heb er geen ervaring mee, ik heb ook maar een rondje geDuckDuckGoogleQwantBingEcosiaat.
Kijk eens bij RU58 in Den Haag, die hebben heel veel.
Ik haal daar nog wel eens stukken perspex en dergelijke, ze hebben ook een "afvalbak" met reststukken, die koop je per kilo.
https://ru58.nl/