https://nl.aliexpress.com/item/1005009086363525.html?pdp_npi=6%40dis%2…
De kwaliteit is niet bekend natuurlijk.
ik heb besloten de kabels zelf te maken.
Nu doet de hoofdtelefoon het maar aan 1 kant.
Dus, vertrek TRS plug( M )kabel, 2 draad + afscherming = T, aan TRS plug (F).
Hier aan komt de kabel met 2 x TS plug.
nu TRS plug (F) aan kabel, 2 draad + afscherming = T, aan TRS plug (F).
Hier aan koptelefoon met TRS plug.
Is dit juist of fout?
Ik zit er naar te staren, maar het houd helaas denk ik ergens op.
We zijn in dit topic op basis van de kristallen bol in zonder duidelijke informatie een heel eind gekomen. Dat is een aparte uitdaging waar ik soms ook wel plezier in heb.
Maar het zonder verklaring niet geven van gevraagde informatie, die u logischerwijs voor u MOET hebben, heeft een smalle grens met wat als onbeleefd overkomt. Met deze nieuwe puzzel is die voor mij wel bereikt.
Kortom, veel succes verder.
Sorry, ik snap uw opmerking niet.
Ik wil zeker niet onbeleefd zijn of iets niet vermelden.
Maar ik denk dat ik het fout heb gemaakt.
Toch nog een vraag, als het nog mag.
Hoe verbind ( soldeer ) ik deze kabels aan elkaar.
Moeten de 2 draden ( rood en zwart ) samen aan de T.
Ik snap Aart wel.
Plaats eens wat foto's van wat je nu hebt en wil bereiken.
Zo is er inderdaad geen enkel zinnig antwoord op gegeven, n aast de tips die al gegeven zijn.
"ik ga zelf kabels maken en de hoofdtelefoon doet het aan een kant" is inderdaad kristallen bol kijken voor ons 
Bedenk je dat jij de situatie kent, wij allemaal niet.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Er is een beltpack met een TRS uitgang, deze is inwendig via een schakelaar naar mono geschakeld.
Hier is een TRS kabel aangesloten van in ear oortjes ook met TRS plug.
Nu krijg ik perfect mono signaal in mijn oren.
Dus lopen er 2 kabels vanaf mijn set up naar me zelf.
1 gitaarkabel en 1 in ear kabel. Deze raken al eens in de war.
Handig zou zijn om dit via 1 kabel te doen.
Nu heb ik een gitaarkabel en een stereo 3.5 kabel tegen elkaar gelijmd, dat werkt perfect maar de kabel is erg stijf.
Ander systeem.
Ik heb een kabel besteld bestaande uit 2 gitaarkabels die vanaf de fabriek aan elkaar zijn gemaakt en lekker soepel.
Deze kabels bestaan uit elk 1 draad en afscherming en aan beide kanten een TS plug.
1 van deze kabels zou moeten dienen om het in ear signaal tot bij mij te brengen.
Nu heb ik een TRS 3.5 kabel besteld en TRS 6.3 F pluggen.
De kabel heb ik doormidden geknipt en aan ieder eind een TRS 6.3plug gesoldeerd.
Dus de afscherming aan de S, de blauwe aan de R en de rode aan de T.
Als ik daar een TS plug op aan sluit liggen S en R aan elkaar.
Nu krijg ik dus maar aan 1 kant geluid in mijn oortjes.
Ik ken daar niet veel van maar dacht dat dit een eenvoudige klus is.
Ik weet niet hoe ik dit anders kan uit leggen.
Heb alles nog eens nagelezen, moeilijk dus.
De reden dat ik toch probeerde.
Ik heb een 6.3 F/F verbindingsplug waar ik een TS M plug met een 3.5 uitgang in plugde en dat werkte.
Die 6.3 plug kan ik niet uit elkaar nemen om te kijken of/wat er binnen in zit.
die 6,3 kan je ( als dat niet erg is) er af kunnen knippen en meten...
Als je eerste een stereo kabel gebruikte en nu een mono van de mixer naar de beltpack is er een kanaal weg.
De R en de S zijn doorverbonden met een TS plug.
Dat zou je misschien op kunnen lossen door ee TRS 6,3 aan de mono kabel naar de beltpack te zetten.
De T en R doorverbinden met de signaaldraad en de massa op de S .
Ondanks dat het ook voor mij een behoorlijke puzzel is geworden, denk ik dat ik weet wat er fout gaat.
Zoals gezegd is stereo niet hetzelfde als tweekanaals, zo is mono ook niet (altijd) hetzelfde als één kanaal.
Je moet het signaal over de hele linie twee kanaals (stereo zo je wilt) uitvoeren, die TS jack (groot of klein maakt niet uit) hoort helemaal niet in die keten thuis.
Alleen jij kunt weten waarom er een TS jack tussen zit en op welke plaats in de signaalketen, want dat is mij ook totaal onduidelijk.
Zoals door anderen al aangegeven: plaats eens een paar foto's of probeer een aansluitschema te tekenen, dan kunnen we je beter helpen.
Op de beltpack is alleen het L kanaal (mono) gebruikt en de balans op L.
Nu heb ik 2 aparte kabels, 1 voor mijn gitaar en 1 voor mijn in ears.
Ik heb dat graag in 1 kabel, bestaande uit 2 kabels aan elkaar.
Ik heb al een audiokabel met 2 geleiders en elk 2 draden en afscherming per kabel. Werkt perfect. Deze is echter erg dun en fragiel.
Toen vond ik deze stevigere kabel met echter per kabel 1 draad en afscherming.
Nu heb ik aan de belt pack een trs plug en aan de in ears ook, te verbinden met een kabel met 1 draad en afscherming.
Een stevige dikkere kabels met elk 2 draden en afscherming zou ideaal zijn
Het kan wel gewoon met de kabel die je nu hebt, dan moet je aan beide zijden van de in-ear kabel de tip (T) en ring (R) aan elkaar solderen. Precies zoals revado hierboven al aangeeft, maar dan dus de kabel tussen beltpack en in-ears. Dan zou je op beide in-ears hetzelfde (mono) geluid moeten hebben. Zo "lijkt" het namelijk voor je in-ears stereo aangesloten te zijn.
Qua kabel zelf kun je ook kiezen voor een vier-aderige + afscherming kabel en dan aan beide zijden zelf een mooie "break-in" en "break-out" maken.
Het betreft dus een 2 kanaals (stereo zo je wilt) gebalanceerde kabel die praktisch even dik is als een standaard microfoonkabel. Deze kabels worden ook wel verkocht voor volledig bepind DMX.
[Bericht gewijzigd door Twan1983 op (49%)]
Dan moeten de pluggen aan de tussenkabel, gitaarkabel, ook TRS zijn, die zijn geleverd met TS pluggen. Of....
Ik had die post van revado niet goed gelezen/begrepen. Sorry daar voor.
Als ik die pluggen er af moet doen kan ik er ook meteen 3.5 TRS aan zetten.
Nu begrijp ik het probleem, veel info en al oude hersenen.
2de optie, ik heb dergelijke kabel gebruikt voor mijn cnc machine.
3 draden voor de in-ear.
1 draad en afscherming aan gitaar.
Juist?
Storen die elkaar dan niet, want alle draden zitten binnen dezelfde afscherming.
Een enkele afscherming voor meerdere signalen in een kabel zou ik liever niet doen. Dan beter een kabel zoeken waar de aders afzonderlijk ook zijn afgeschermd.
Maar een 6,3 TRS plug aan de kabel die de beltpack in gaat en T en R samen op de signaal ader moet gewoon werken. Dan krijgt links en rechts hetzelfde signaal.
Aan de earkabel ook zoals ik eerder zei, maar aan de ingang is beter, dan blijft de beltpack / earset origineel.
Het werkt prima zo. Bedankt voor de tips.
Nu misschien zoeken voor eerder een afgeschermde kabel waar dikkere draden in zitten.
Een goede gitaarkabel heeft een draad van minstens 0.52 mm2.
Terwijl anderen, vb audiokabels, eerder 0.16 mm2 zijn.
https://www.thomann.de/be/sommer_cable_quantum_highflex_multipair_4.ht…
Spijtig dat deze aders niet dikker zijn.
Met 2 samen of zelfs met 3 is het nog weinig.
Omdat ik toch zie dat in de duurdere gitaarkabels de draad 0,55mm2 is.
deze.
https://www.thomann.de/be/sommer_cable_mistral_multipair_mcf02.htm?glp…
Komma vergeten? Met 55 mm2 kan je een halve stad voeden.
Voor de stevigheid begrijp ik dat je graag wat dikkere aders wil, voor de geluidskwaliteit zal het weinig uitmaken. Die dunne aders zitten in alle multi's die professioneel gebruikt worden.
Waarom niet draadloos?Die draadloze UHF doosjes waren vroeger onbetaalbaar maar kosten nu minder dan 200 euro en zijn van prima kwaliteit..Mixer-monitor erin,lijnuitgang van de gitaarversterker erin,ontvangerdoosje om je riem,oortjes in en gaan.En je gitaar kan dan ook draadloos,zonder vertraging.
Heb er hier liggen, chinese maar ook Sennheiser, Shure ed.
Er is altijd storing met die dingen, wel handig id.
Met kabel niet.
Op donderdag 4 juni 2026 12:32:07 schreef kitman:
Heb er hier liggen, chinese maar ook Sennheiser, Shure ed.
Er is altijd storing met die dingen, wel handig id.
Met kabel niet.
Op welke frequenties/frequentiebanden werken die dingen?
Op vrijdag 5 juni 2026 12:40:27 schreef Hubie:
863--865 MHz
Dat is gelukkig geen "illegale" frequentieband, wel één die volgens mij vrij vol zit.
Sinds 2020 is alles naar de 600 Mc band gegaan.
Die 800 wireless spullen mogen officieel niet meer.
Per regio is uit te zoeken wat er vrij is.
Op donderdag 4 juni 2026 10:16:22 schreef kitman:
https://www.thomann.de/be/sommer_cable_quantum_highflex_multipair_4.ht…Spijtig dat deze aders niet dikker zijn.
Met 2 samen of zelfs met 3 is het nog weinig.
Omdat ik toch zie dat in de duurdere gitaarkabels de draad 0,55mm2 is.
deze.
https://www.thomann.de/be/sommer_cable_mistral_multipair_mcf02.htm?glp…
Dikker maakt in geluid niets uit, er loopt imers geen stroom.
Voor een gitaarkabel kan dikker wel goed zijn om de kabel wat robuuster te maken, gaat er eens iemand op staan dan trek je de aders niet meteen kapot.
Het maakt de kabels logger en stugger.
Aan jou de keuze.
Vroeger was de wetgeving ivm draadloos anders in B dan in NL.
De meesten hebben ook moeite met de lage tonen.
Die 2de kabel van thomann lijkt wel wat.