Beko is goede kast. Etna is chinese sjit, brol. Zanussi (Electrolux groep) WAS erg goed, nu minder met name NO Frost series. Edy was ook sjittie plastic was erg dun brak snel. koeltechnish niet top en bestaat ook niet meer. Candy is een mooie snoepje, maar kwaliteit??
Heb gezocht:
https://www.edy.nl/koelen-vriezen/hoge-vriezers/
Op dinsdag 11 augustus 2026 22:41:56 schreef smd:
....
Edy was ook sjittie plastic was erg dun brak snel. koeltechnish niet top en bestaat ook niet meer.
Die claim klopt dus niet.
Geen Edy kast gezien met stevig plastic. Handvaten van vriezer braken af spontaan al. Edy was zelfde als Nordland BTW
Tja, bij mijn ouders staat al zeker 20 jaar een wasmachine van hun.
De koelkast is nu geloof ik een haier.
Ze hebben in verleden allemaal merk spul gehad wat duur was en dat ging ook in 5 jaar verrot. Ik sta er wel min of meer hetzelfde in. Wilde Liebherr hebben voor koelkast, maar als ik lees en prijzen zie... Doe maar een Beko dan...
Sja, dat is nog een wasmachine van Edy / Nordland die het wel overleefd heeft, chapeau! Ik zie ze helemaal niet meer en de meeste haalde de 5 jaar niet Motormodules, trommelkruizen, deuren, timerprinten etc etc.... alles ging er aan stuk was vooral grappig dat ze failliet waren, was geen schroefje van te krijgen meer. Ik blijf wel bij duurdere merken, bij ons meeste apparatuur wel ouder dan 20 J gemiddeld.Sja, Haier is niet gek hoor...