*dubbelpost*
[Bericht gewijzigd door Tedde op 17 augustus 2005 18:05:30
Dit topic is gesloten
AKA ripkip
*dubbelpost*
[Bericht gewijzigd door Tedde op 17 augustus 2005 18:05:30
@fzwart. Is goed, zal straks even kijken, houd het forum in de gaten. Moet eerst de hond even uitlaten, dus wordt wel na 19.00 uur dat ik tijd heb.
@Westcoast, sorry ben dus net thuis en moet al weer weg. Hé de SK050 kan dat ook! dat wel net zo handig, gewood de eindtrap er uit, en een eigenbouw eindtrap er achter ben je zo klaar! Maar transistor? waar laat je de rs1003 dan?
@Ripkip: Ik zelf heb die PLL niet gebouwd, maar ik ken iemand die dat wel heeft gedaan en werkt goed.
@fzwart
Scherpzinnig opgemerkt maar nee, ik heb deze het vorig jaar
gewoon bij de locale onderdelenboer gekocht.
Ik ga er binnen kort nog eens langs om de eventuele resterende vooraad in beslag te nemen.
@ripkip,
Hey grapjas, de frequentie opbouw moet niet complexer worden dan de rest van de schakeling he.
komen nog een paar bijkomend problemen,
Syths zijn bepaald niet altijd erg schoon.
- Buurman zal niet blij zijn met een illegale ruisgenerator !
- Een beetje misaanpassing (heb je als beginner al heel snel !)
zorgt er wel voor dat de synth overal staat te rammelen behalve op de frequentie waar je zo graag had willen piraten.
Ohhh ja voor de illegale bouwers houdden jullie er rekening mee dan je danzij ons aller Harlekijn Donner voor illegale uitzengdingen levenslang op de electrische stoel in Siberie moet zitten !
dit zendertje draait gewoon met kristal op 6400 , heb gelukkig nog wat kristalletjes liggen, ben erg tevreden met de modulatie klinkt erg mooi ,
en wat betreft de lade eruit dat is niet nodig hoor john , je kan gewoon de test uitgang gebruiken en de eindtrap uit laten (gloei, even de zekering eruit)zo stuur ik de 4CX in
@Westcoast: Ja inderdaad dat kan ook. Heb ik niet eens aan gedacht! stom.
Ben je er nog dan, kom net thuis, zal ff kijken.
nou ik weer niet of jij dat bent, maar heel in de verte tussen storing en cw door hoor ik iets praten, en soms wat muziek.
Golden Member
Hij staat aan sinds 18.45 uur. Zal tot 19.30 uur zijn. Muziek is van Grace Jones.
Op 17 augustus 2005 19:16:09 schreef fzwart:
Hij staat aan sinds 18.45 uur. Zal tot 19.30 uur zijn. Muziek is van Grace Jones.
euh, freq als ik vragen mag
@westcoast, nog on air
ja hij staat nog aan, de transistorzender staat al bijna 3 uur aan op 6400
Nou volgens mij zitten jullie dan samen op 6400? Ik hoor van alles maar geen grace Jones volgens mij, ken maar een nummer van haar. Verder veel cw, buitenlanders en klasiek. En gepraat met een lage vrouwen stem.
Golden Member
Niet meer, heb 'm net weer uitgezet. Overmorgen weer proberen, morgenavond zit ik bij Sail in Amsterdam
Ja sorry jongens. maar denk niet dat ik jullie heb gehoord dus. Condities zijn ook niet echt gunstig denk ik. Ja sail amsterdam ben ik ook wel eens geweest. gigantisch mooi.
6400 is ook niet echt vrij geloof ik , ga even ander kristalletje zoeken
Nee heb je gelijk aan. Zit hier de laatste tijd dus steeds te luisteren, maar 's avonds veel buitenlanders, cw en ssb op en rond de 6400.
007
Was naar een feestje geweest!
Veel te VEEL gedronken!
Had me daar een punthoofd!
@Sparks
Dat ziet er mooi uit maat!
Waneer maak je die voor mij?
(maar dan van ALU!)
@iedereen!
Ik moet het weer even lezen hier!
Ik loop een beetje achter druk druk druks
@Gerwin
Leuk doe je ook mee!
Jammer dat inderdaad de condities even zijn –
onder gedoken jongens, maar dat komt wel weer!
@Capt501
Leuk gedaan!!!
Ik kik altijd op dit soort foto’s
Ja Philips doos had ik ook vroeger!
@Westcoast
Jammer genoeg niet ontvangen!
Maar dat komt vast en zeker!
Rob007.
hij heeft staat al 3,5 uur aan , nu op 6275 maar dat is ook niet echt vrij , torren blijven heel rob....
Nou ga ik weer even de schuur in, kijken luisteren dus.
voor de geïntereseerden, een lijstje met de stations op de SW
en het zijn er veel !!! opvallend wijnig vaste zenders rond de 6300
maar vast zijn het er heel veel meer, die een vaste freq hebben
Nee helaas WCR, geen signaal hier, is ook niet echt vrij.
daar was ik al bang voor , zal vanavond nog even 6315 erinzetten , mischien gaat dat beter , voor mij is het project wel geslaagd , modulatie is ver boven mijn verwachting en alles blijft heel
Dit topic is gesloten