@sparks, Mooi dat ie het doet, maar wat laag in de band! Heb je hem ook hoger geprobeerd? Ik ga er van uit dat je niet gek bent, maar geen kapootje brugcel of elko? Normaal zou de trafo uit de radio het zat aan moeten kunnen.
Voor 25 watt, tja ligt aan de opzet natuurlijk. De zender die ik als laatste gebouwd heb met die 2*807 gaf ca-80-90watt bij 650 volt belast op de anode, en ca 350volt op het schermrooster. Totaal trok de eindtrap 200mA. Zat een trafo in van 300mA. DE osc. en buffer (el84 en EL34) trokken samen 90-110mA, trafo gaf 120mA. Na 1-1,5 uur waren ze nog net lauw.
@Rob, Kom ik op terug. Heb je al een andere uitgangs trafo geprobeerd? En wat sluit je op de uitgang aan, de hoogspanning of een trafo? Moet even terug Kijken, maar in het schema is de mod. toch terug gekoppeld?
[edit] Nee dus, niet in de laatste schema's. Maar om dit te doen moet je dut een trafo met laagohmig uit hebben, of een extra wikkeling. Die heeft die trafo niet, moet ik weer even zoeken in mijn schematheek.
Anderzijnd als hij goed werkt houden zo. Maar om meer vermogen te krijgen moet je niet aan de ingang rommelen, maar aan de uitgang! Net als bij een zender. Meer anode spanning en stroom, of meer eindbuizen. Als ik me niet vergis moet de schakeling aan de ingang aan 1 volt genoeg hebben.
[Bericht gewijzigd door
ORN
op woensdag 24 augustus 2005 06:25:52