"Nieuwe discussie" bereikbaarder maken?

Liefste moderators
Meestal ga ik rechtstreeks naar /forum/active/ om de recentste posts te bekijken, en ik vind het vrij omslachtig om een steeds de procedure - forum - selectie van het vereiste forum - helemaal naar onder scrollen - op "nieuwe discussie" klikken - te moeten doorlopen om een nieuwe discussie te starten. Kan die link ook niet ergens boven- of onderaan de pagina /forum/active geplaatst worden?

Dat bedoelt Stefaan niet

Stefaan bedoelt het starten van een nieuwe discussie

Juist niet, hij wil op de pagina waar 'meer...' naar linkt een 'nieuwe discussie'-knop.

Ik ook!

Edit: Dit was een reactie op Jan Klaasen

[Bericht gewijzigd door MichielPH op 16 november 2005 12:50:21 ]

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

een nieuwe discussie knop boven aan de pagina, ipv onder.

lijkt me ook handig:p

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
elmowww

Golden Member

Worden er niet al genoeg zinloze discussies geopend?

Ik denk dat het wel handig is als alleen intellectuelen die knop kunnen vinden :P

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
free_electron

Silicon Member

het is goed dat die onderaan staat. dat verplicht je te 'scannen' over de berichten. anders opent iedereen direct een nieuwe discussie zonder eerst eens 'diagonaal' te lezen wat er al staat. er zijn al 3834 discussies over een voorschakelweerstand voor een led te berekenen.

( ik moet mij daar dringend ook eens mee bezig houden. das blijkbaar een moeilijk ding en er is interesse voor. misschien kunnen we daar wel een chipje voor maken, patenteren, en er veel geld aan verdienen. kzalt eens voorstellen aan ons marketing mesen ... )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 16 november 2005 17:18:42 schreef free_electron:

( ik moet mij daar dringend ook eens mee bezig houden. das blijkbaar een moeilijk ding en er is interesse voor. misschien kunnen we daar wel een chipje voor maken, patenteren, en er veel geld aan verdienen. kzalt eens voorstellen aan ons marketing mesen ... )

Daarvoor een chipje ontwikkelen en patent aanvragen, doe het dan simpeler, bouw een PWM-geregelde gemiddelde stroombron in je LED in en klaar ben je, geen voorschakelweerstand meer nodig. Dan gehele LED patenteren als N00BLED

SMD weestanden bestaan al... En een programeerbare stroombron helaas ook, maar er is vast nog wel iets aan te patenteren... (de pinout ofzo, of hoe je hem vanbinnen route)

als je dan meteen een chip maakt waar er 3 driver circuits inzitten dan maakt het mijn PWM circuit voor een RGB toepassing wat makkelijker. en dan via i2c de waarde 0...255 er in zetten? :)
misschien ook nog de basis spanning kunnen laten fluctueren? dan kan je namelijk de digitalizering netjes 8 bit houden, maar wel met de brightness spelen van zo'n ding :D

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 16 november 2005 18:00:31 schreef DC2PCC:
[...]

Dan gehele LED patenteren als N00BLED

Spanningsbereik van 3-400V(AC en DC), zodat het direct in het stopcontact mag...

Op 16 november 2005 18:03:47 schreef Jeroen Boere:
als je dan meteen een chip maakt waar er 3 driver circuits inzitten dan maakt het mijn PWM circuit voor een RGB toepassing wat makkelijker. en dan via i2c de waarde 0...255 er in zetten? :)
misschien ook nog de basis spanning kunnen laten fluctueren? dan kan je namelijk de digitalizering netjes 8 bit houden, maar wel met de brightness spelen van zo'n ding :D

Dat bestaat al...

[Bericht gewijzigd door Bertrix op 16 november 2005 18:05:37 ]

Henry S.

Moderator

het is goed dat die onderaan staat. dat verplicht je te 'scannen' over de berichten. anders opent iedereen direct een nieuwe discussie zonder eerst eens 'diagonaal' te lezen wat er al staat. er zijn al 3834 discussies over een voorschakelweerstand voor een led te berekenen.
[...]

Nu is het blindelings naar beneden scrollen...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

Op 16 november 2005 18:22:58 schreef Henry S.:
[...]
Nu is het blindelings naar beneden scrollen...

ach. ik mach toch ook al eens dromen zeker :p >:)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Goh, ik wist niet dat we hier op het forum ook nieuwe discussies konden starten ...... ;-) ;-)

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
free_electron

Silicon Member

damned. twordt tijd dat ik ook eens een paar vragen ga stellen ... ik heb er zoveel waar ik nog geen antwoord op weet :p

Op 16 november 2005 18:04:58 schreef Bertrix:
[...]

Spanningsbereik van 3-400V(AC en DC), zodat het direct in het stopcontact mag...

[...]

Dat bestaat al...

heb je een type nummer voor mij ?

Op 18 november 2005 17:11:20 schreef Jeroen Boere:
[...]

heb je een type nummer voor mij ?

Niet vanbuiten, ik heb hier de catalogus van ELFA liggen en daar staat zo'n i2c gestuurde driver in, enkel vervelend dat er ruim 70 paginas met chips in staan(er staat een foto van de meeste chips!)

Op 18 november 2005 17:14:23 schreef Bertrix:
[...]

Niet vanbuiten, ik heb hier de catalogus van ELFA liggen en daar staat zo'n i2c gestuurde driver in, enkel vervelend dat er ruim 70 paginas met chips in staan(er staat een foto van de meeste chips!)

hmmm.
zou je als je tijd hebt eens willen kijken?