@SM:
Your site doesn't seem to be working right now (too much forum members trying to view your site?
) but I'll try and have a look later. Sounds like you've took the Mod player several steps further, mine can only play from the raw flash memory. It was a cool project and it gave quite a kick when it actually worked. I'm sure you've had the same thing 
Sorry, back to Dutch now (and my next project)..
-----------
Eerder postte ik al de printjes van m'n project. Nu het iets verder is hier dan ook de uitgebreidere uitleg van wat het eigenlijk is. Als je op GoT komt kun je ook dit topic lezen, daar staat ongeveer hetzelfde.
Het idee
Sparkfun heeft al een tijdje goed betaalbare Nokia LCD klonen, kleurenschermpjes van 128x128 pixels met een vrij eenvoudige seriele interface. Om daar eens wat leuks mee te doen heb ik een projectje bedacht, namelijk het LCD op een printje te combineren met een flash geheugen en USB aansluiting, zodat je in het flashgeheugen een simpel filmpje of iets dergelijks kunt laden en dat dan kan afspelen op het LCDtje. USB is om te testen en uiteraard om het flash geheugen te beschrijven.
Geheugen
Uit een oude el-cheapo MP3 speler die na al 2 reparaties nu dan toch overleden was heb ik het 512MByte flash geheugen gehaald:

De Samsung K9... serie kom je veel tegen in mp3 spelers, onder andere in de iPod's met flash geheugen en in USB sticks. Mooi goedkoop geheugentje dus voor dit projectje, hopelijk werkt ie nog goed na het soldeergeweld
.
De rest van de onderdelen wordt hieronder genoemd, het meeste komt van digikey en het LCDtje zoals gezegd van sparkfun.
Schema

Onderdelen
Belangrijk onderdeel van het schema is de MAX II (EPM240), een CPLD van Altera die al het werk moet gaan doen. Er zit deze keer eens geen microcontroller in het project. Hoewel dit project volgens mij ook goed moet lukken met een beetje AVR was een andere motivatie voor dit project eens wat met CPLD's (en later FPGA's) te gaan doen. Vandaar dus de MAX II.
Voor de rest zitten er 3 voedings ICs op. Het geheel wordt gevoed via de USB poort, voor stand alone gebruik kun je dan een 5V voeding met USB stekkertje nemen. Via een low-drop regulator (LP8345) wordt de 5V uit de USB stekker omgezet naar 3.3V. De LCD heeft dit nodig, net als het flashgeheugen en de MAX-II voor z'n I/O banks. Voor de core spanning van de MAX-II is 1.8V nodig, dat wordt door de LP3982 verzorgt. Tot slot is er nog een switched cap spanningsverdubbelaar LM2661, die van de 3.3V weer ~6.6V maakt voor de achtergrondverlichting van het LCD.
Het flashgeheugen is al genoemd, verder zit er alleen nog een FT232R IC op die USB naar serieel regelt. Maximumsnelheid is daarbij 3Mbaud, wat net geen 300KB/s is. Niet bijzonder snel dus maar uiteindelijk moet er toch uit het flashgeheugen gelezen worden en die is weer snel zat.
Overzichtje van alle onderdelen (op het geheugen na):

Alle kleine onderdelen bagged & labeled omdat je bij SMD niet altijd aan het onderdeel kunt zien wat het is.
Printje
Layout boven en onder.

Printje heb ik al eerder gepost, voor de volledigheid ook nog maar even in dit overzicht:

Solderen
Solderen ging redelijk maar omdat ik nieuwe footprints had gebruikt met vrij kleine clearance (net onder de 8 mils) wat in combinatie met een inktjet zorgde voor veel soldeerbruggen tussen de pootjes. Normaal neem ik de ruimte tussen de pinnen ruimer (bij dezelfde pitch) en dan heb ik hier nauwelijks last van. De footprints zijn de officiele uit de IPC PCB library viewer maar de volgende keer pas ik ze gewoon mooi weer aan
. Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt:

Testen
Als eerste test een UART interface in de MAX-II gemaakt waarmee commando's naar het LCD gestuurd kunnen worden. In C# snel een testprogramma gemaakt en na wat prutsen werkte er dan toch iets. Resultaat: een klein filmpje
Het geheugen heb ik nog niet gebruikt, hopelijk zit dat ook allemaal goed dan kan de volgende stap beginnen.