Op 24 mei 2006 21:23:52 schreef pcnerd:
mwah, zal die grote dingen van mij maar niet meenemen..
schoentjes zal wel gaan, moeten ze maar een keertje in de waschmachine hoor :+.
zijn er nog mensen die een *beetje* verstand hebben van de ouderwetse multimeters, de werkbank modellen, ik ben al tijden naar een op zoek, maar op zo'n beurs kan ik nooit goed bepalen of zoiets het geld wel waard is (50/60 euro :( ), hij hoeft echt niet nauwkeuriger te zijn dan een multimeter.
[...]

Moet je morgen de mods op zoeken :-7

Op 24 mei 2006 21:16:46 schreef KT88:
Zie jullie wellicht morgen, ik neem Eat (RD12TF) in ieder geval mee, en misschien komt mijn vrouw ook nog wel mee.
12.00 uur meeting in het barretje/restaurant/clubhuis/kantine (doorhalen wat niet aanwezig is)?

Ik ben er redelijk vroeg denk ik. De amateurs hier gaan om 7.00 uur al rijden een enkeling zit er al met de caravan.
Ik zie jullie wel. Ik heb het nummer van je GSM.

Mijn echtgenote gaat niet mee.

Vergeet de langdraad niet Hugo.

Op 24 mei 2006 23:23:50 schreef Rd12tf:
Vergeet de langdraad niet Hugo.

Goed dat je mij nog ff help herinneren. Ligt nu klaar naast de autosleutels.

ik zit nu aan mijn ontbijt en daarna ga ik er ook heen.. Hoewel er vast niemand meer online is die ook gaat :) Mijn wekker ging wel om 8 uur maarja dat was erg vroeg vond ik toen :P

En weer terug! Geen mensen van CO gezien helaas, maar ik wist ook neit hoe ze eruit zagen dus zoeken was wat moeilijk.. volgende keer beter!

Ik heb een osciloscoop op de kop getikt, paar printboortjes en een noodstop-met-schakelaar voor mn laser (1 euro uit de rommelbak). Ik zocht ook nog 0,3 mm wikkeldraad, 2 mm asjes en lagers met een binnendiameter van 2 mm.. niet gevonden helaas

[Bericht gewijzigd door T.Assies op ]

Was een wat tamme aflevering, mede door het weer denk ik.
Weinig gescoord, alhoewel mijn vrouw bij de VRZA verloting een setje schroevedraaiers heeft gewonnen ;-)

Ikzelf slechts een echoveer ditmaal, voor een Hammond orgel welke nog altijd in restauratie verkeert.

Veel standhouders hadden kennelijk de bui zien hangen en hebben hun heil elders gezocht, er waren veel lege plekken.

Gezien: Hugo, Eat, Henry, Shiptronic, PC Nerd en Kipmans (heel eventjes).

Op 25 mei 2006 16:14:52 schreef KT88:
Was een wat tamme aflevering, mede door het weer denk ik.
Weinig gescoord, alhoewel mijn vrouw bij de VRZA verloting een setje schroevedraaiers heeft gewonnen ;-)

Ikzelf slechts een echoveer ditmaal, voor een Hammond orgel welke nog altijd in restauratie verkeert.

Veel standhouders hadden kennelijk de bui zien hangen en hebben hun heil elders gezocht, er waren veel lege plekken.

Gezien: Hugo, Eat, Henry, Shiptronic, PC Nerd en Kipmans (heel eventjes).

Ik was om 12 uur wel daar bij dat barretje. maar daar waren toch zoveel mensen en ik kende niemand dat dat niet op schoot :P

Tja, wij zaten buiten, bij de vleesbakkers :-P
We gingen ervan uit dat men onze gezichten wel kent, ze zijn immers wel eens op CO gepost......

Mijn vrouw zat in een rolstoel erbij, dat moet je toch gezien hebben!

Op 25 mei 2006 16:53:10 schreef KT88:
Tja, wij zaten buiten, bij de vleesbakkers :-P
We gingen ervan uit dat men onze gezichten wel kent, ze zijn immers wel eens op CO gepost......

Mijn vrouw zat in een rolstoel erbij, dat moet je toch gezien hebben!

Hmm volgens mij ehb ik wel een vrouw in een rolstoel gezien maar ik wist natuurlijk niet dat jij daarbij hoorde. Ach volgende keer beter! Ik ben gelukkig met mijn scoopje

na een aantal keren op een beurs te zijn geweest,nu pas eindelijk een aantal CO-ers gezien/gesproken

KT88 (met vrouw),henrie, hugo, rd12tf.

gewoon gokken welke tafel en vragen, 2e keer bingo (zoek gewoon de tafel met meeste inteligentie en de lelijkste koppen) >:)

opbrengst :
Bleutooth GPS royaltec RBT-1000 ,20 euro , werkt; allen 2 smd led's defect
Bleutooth usb dongel Angiox , 10 euro, werkt (nieuw)
Draaiknoppen voor mijn labvoeding, 6 stuks voor 4 euro
3x 9polige rs232 stekker male en famele, 5 euro Industie kwaliteit (zwaar aluminium)

over 2-dagen weer kans, beesterzwaag !!!!

Op 25 mei 2006 17:53:09 schreef shiptronic:
(zoek gewoon de tafel met meeste inteligentie en de lelijkste koppen) >:)

Ik moest je de heel speciale groeten doen van mijn vrouw >:-)

ik weet niet hoor, ze keek er heel raar bij.....wat hebben jullie allemaal besproken terwijl ik koffie halen was?

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

hmm, ik heb het volgende gescoord:
-in nieuwstaat verkerende fluke 77 II series multimeter, met originele behuizing, meetsnoeren, handleiding, en krokodillenbekjes voor op de meetpennen, totaal: 50 euries :).
-10 printboortjes, waarvan er 3 alweer naar de haaien zijn (eerste keer printje boren met multitool).
verder nog een pmr portofoontje (ik hang dus tegenwoordig ook in de lucht tijdens een beurs :) ).
en nog een rotex rdm-2000 multimeter werkbank multimeter, 10 euro :).
ik wil mijn flukeje en rotex een keer laten kallibreren, iemand enig id hoeveel zoiets kost en waar ik het kan doen?
verder nog wat connectortjes en ander klein grut.

fototjes komen binnen kort op mijn site te staan, zie beneden.

//edit:
sorrie co leden, heb de bekendste wel allemaal ff gezien, maar mijn metgezellen wouden niet naar de meeting, dus gingen we weg.

Op 25 mei 2006 20:10:58 schreef KT88:
[...]
Ik moest je de heel speciale groeten doen van mijn vrouw >:-)

ik weet niet hoor, ze keek er heel raar bij.....wat hebben jullie allemaal besproken terwijl ik koffie halen was?

k'had toch iets gezegt over het liefst tussen de vrouwen zitten b.v. op een verjaardag :* , ze is lief

neem je haar ook mee naar besterzwaag? of heeft ze het nog niet gevraagd? tot dan :9

Op 25 mei 2006 20:38:41 schreef pcnerd:

//edit:
sorrie co leden, heb de bekendste wel allemaal ff gezien, maar mijn metgezellen wouden niet naar de meeting, dus gingen we weg.

je neemt verkeerde metgezellen mee, ik ga het liefts alleen kan lekker mijn eigen plan trekken

deze metgezellen bezorgden mij wel vervoer, en ik had niet zo veel zin om een kilometertje of (80?) naar huis te lopen :).

//edit:
mijn winst met foto's staat op mijn site uit m'n sig.
verder ook nog de oplossing die ik heb gevonden om mijn testsnoertjes e.d. op te bergen.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]

@KT88, oeps je had al gezegt dat het te ver was , mischien doe je het nu voor je vrouw? daar heb je toch alles voor over :)

Waar blijven de foto('s) van HenryS.

mischien doe je het nu voor je vrouw? daar heb je toch alles voor over

Dat zeker, maar ik heb al andere afspraken.

Bovendien eist zo'n dagje nogal veel van haar, dus dat doen we niet te vaak....

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Had hetzelfde probleem als T.Assies, ik wist dat CO leden op de Jutberg waren maar weet niet hoe ze er in 't wild uitzien dus (nog) niet persoonlijk kennis kunnen maken.

Vrij compacte markt dit keer, waarschijnlijk door het weer, maar toch wel naar m'n zin gehad. Heb in ieder geval 10 mooie epoxy eurokaart eilandjesprint (experimenteer print) kunnen kopen á 1 euro per stuk en verder nog wat KF-161 printjes (gratis mee nemen)

gr. Mans

En nu is het wachten op de fotos :P

Op 25 mei 2006 23:08:18 schreef T.Assies:
En nu is het wachten op de fotos :P

idd, schiet is een beetje op :P.
hmm, het meetverschil van mijn multimeters (in volgorde van rotex rdm-2000, fluke en goedkoop dingetje is (bij spanning @ 10v:)
60mv tussen eerste 2 en 70mv tussen laatste 2.
verschil loopt op bij hogere spanningen :(. maar ff zien waar je die troep kunt laten ijken en hoe veel het gaat kosten.

1 foto maar, het was geen fotoweer, al heb ik onderweg meer regen gehad. En terug in Fryslân scheen de zon :P

http://plaatjes.metalruilen.nl/Jutberg250506.jpg

Hugo, KT88, Rd12tf en aanhang van KT.

Wat gescoord:

http://plaatjes.metalruilen.nl/jutbergkoel.jpg

19" koelplaat met RCA 2N3055's, Vitrom weerstanden en keramische afstandbusjes. 2U hoog.

http://plaatjes.metalruilen.nl/jutbergafstem.jpg

Afstemmodule voor de lage KG, mooie varco's en spoelvormen, varco's in de olie gezet, die draaien weer redelijk soepel.

http://plaatjes.metalruilen.nl/jutbergzend.jpg

Babyfoonset voor een weggooiprijs. :P

http://plaatjes.metalruilen.nl/jutbergboor.jpg

Boortjes! 0,7 en 0,8mm

@pcnerd: Zonder boorstandaard mol je ze allemaal!

En een paar schaarser wordende 2N2905A's van Philips.

ik ga denk ik zelf een leuke boorstandaard maken, wel een aparte (grondplaat gaat omhoog i.p.v. de boor zelf omlaag :+), maar ik moet eerst nog ff een zooitje onderdelen regelen, het is een ding waar echt wel een weekje of 2 werk ik gaat zitten ben ik bang.
moet ook maar ff zelf wat leren lassen, anders moet m'n pa dat weer doen :P.