Geluids storing op Media Pc

Mijn laptop heeft ook deze ziekte, maar dat stoort me niet zo.

Nu heb ik gisteren avond nog een oude geluidskaart gevonden incl. (op het net) XP drivers.
Ik ben eens benieuwd of dit wat zal verhelpen.

De test volgt vandaag na het werk.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Op 12 september 2006 22:33:22 schreef Mart Fuchs:
muispad van de dell werkt niet eens:p heb een losse muis nodig:(

Bios instellinkje?

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Sine

Moderator

Of nog erger een software instellinkje, kwestie van een vinkje in het config scherm.

Volgens mij komt dat vooral door videogebeuren, ik heb het ook gehad, het was vooral heel sterk met games, maar ook daarbuiten met grafische bewerkingen ging ie kraken. Nu geen last meer van?? Nog steeds dezelfde on-board AC97 chip.

Op 13 september 2006 11:55:46 schreef Mr. Digital:
Nu heb ik gisteren avond nog een oude geluidskaart gevonden incl. (op het net) XP drivers.
Ik ben eens benieuwd of dit wat zal verhelpen.

De test volgt vandaag na het werk.

nuja brakke drivers/pcicard laat mijn test mislukken en zal ik genoodzaakt een nieuwe sound card moeten aanschaffen.

Op 13 september 2006 16:37:48 schreef Ibanez:
[...]

Bios instellinkje?

heb ik al in gekeken;)

Op 13 september 2006 19:53:39 schreef Sine:
Of nog erger een software instellinkje, kwestie van een vinkje in het config scherm.

ook al naar gekeken;)

Btw, CREATIVE Sound Blaster X-FI Platinum heeft mijn probleem volledig opgelost.

Een echte aanrader!
Nu hoor je pas hoe ongelooflijk slecht een onboard sound card is.

free_electron

Silicon Member

Op 12 september 2006 02:54:48 schreef Sine:
Moah, dat valt wel mee ...

De oude simpele soundblasters bijvoorbeeld hadden daar totaal geen last van ( 16, 64, 128, live, 512 )

in die tijd raasde de data aan 10 Mbyte /seconde en had je niet zoveel harmonischen.
ditto vor de switcher op je moederbord , ditto voor harde schijven ( een pentium IV kan van 10 naar 75 ampere springen in een paar microseconden. de crest factor van zijn opgenomen voedingsstrom is geweldig hoog. )

@ als je audio wilt doen : smijt die houten kast weg en begint met een metalen kast.
punt twee als je ECHT audio wilt doen : sounblaster EX of zo een externe doos van m-audio zoals heir als vermeld is.
de digitser zit buitwen de computer dan. dus weg met de storingen.

er zijn ooit testen gedaan : een pci plugin kaart met een 16 bita a/d computer IN de kast : weg laatste 3 bits. die waren alleen rotzooi

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Het probleem komt veel voor en is hardnekkig ook... hier stoort het slepen van een venstertje op ontvangst van zwakke fm stations, terwijl alles toch in een gewone metalen pc-kast zit.

Beste oplossing is in dit geval wellicht een externe (usb) soundcard regelen, en die bij je versterker (ver van de pc) plaatsen. Dit hoeft niet eens duur te zijn, het probleem is storing, niet de kwaliteit van de geluidskaart op zich - dus een elcheapo usb soundcard kan al fors helpen.

[Bericht gewijzigd door Ben_ op 7 oktober 2006 15:03:33

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Echt audio wil ik niet gaan doen, rustig relax van zuivere muziek genieten in mijn zetel daarintegen doe ik graag.

Een kennis heeft zo eens Pro tools gekocht, je kent dat wel zo een extern geluidskaart met van die fancy hardware schuivertjes op die je softwarematig (en omgekeerd) kan bedienen.
Die wil wel echt aan audio doen.

Maar een vlugge test bracht ons toch snel op de conclusie dat die externe kaart (van protools) toch moest onderdoen voor degene die ik bezit, dan vooral in het hoge toon gebied.

De test is gedaan bij zijn thuis op zijn versterker/boxen.

Nu weet ik ook wel dat geluid persoonlijk is, maar het verschil in kwaliteit is wel duidelijk.

Op 7 oktober 2006 14:28:40 schreef Mr. Digital:
Btw, CREATIVE Sound Blaster X-FI Platinum heeft mijn probleem volledig opgelost.

Een echte aanrader!
Nu hoor je pas hoe ongelooflijk slecht een onboard sound card is.

ik heb de X-FI Music ^^

Henry S.

Moderator

Op 8 oktober 2006 10:36:03 schreef Mr. Digital:
[...]
Maar een vlugge test bracht ons toch snel op de conclusie dat die externe kaart (van protools) toch moest onderdoen voor degene die ik bezit, dan vooral in het hoge toon gebied.
[...]

Hoe 'Pro' is Pro Tools? Is dat net zoiets als 'Super'tech? ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 8 oktober 2006 17:38:57 schreef Henry S.:
[...]
Hoe 'Pro' is Pro Tools? Is dat net zoiets als 'Super'tech? ;)

:) Dit is de protools interface, best wel PRO-fessioneel hoor.

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/Digidesign_command8.jpg

Maar vermits dit weinig met electro te maken heeft ronden we best dit topic af.

Dank voor iedereen met reacties.

High met Henk

Special Member

Op 12 september 2006 19:28:59 schreef Henry S.:
[...]
De voeding hangt in een ongeaard stopcontact ;)

let wel, doe dit niet bij een normale PC, die heeft zijn randaarde nodig, zeker als je een via chipsets hebt (bekijk mijn impressive museum van op deze manier opgeblazen via chipsetjes)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Die heeft ook nog nooit een aarde gezien, idd Via. ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ja die van mij is ook dood

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook