Op 12 november 2006 13:59:41 schreef Kevinoud:
kijk je uit 80 volt is gevaarlijk !
uhu heb het zo aangesloten zoals beschtreven op de 1e pagina van dit topic..
Weet je wel zeker dat 't twee 12 V trafo's zijn????
Schakeling direct loshalen van trafo's en trafospanningen nameten!
Op 12 november 2006 14:13:13 schreef Zonnepaneeltje:
Weet je wel zeker dat 't twee 12 V trafo's zijn????
Schakeling direct loshalen van trafo's en trafospanningen nameten!
de een 12 volt wissel de ander 15 volt wissel
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
beter meten er klopt iets niet..
volgens mij kloppen de waardes van de trafo's niet als je hem belast met een auto lamp welke spanningen geven ze dan aan?(los)
ik heb de labvoeding nu werkend maar heb van die potmetertjes besteld waar je niets mee kan (verstellen met een miniatuur schroefendraaier
)
kan ik de potmeters ook vervangen door een 22 kOhm potmeter ?
nou heb ik 1 trafo van 2 ampere en 1 van 1 ampere gebruikt maar kan ik parallel op die trafo van 1 ampere nog een trafo van 1 ampere zetten ?
ik gebruik nu 2 beide wissel maar de ene is 1 ampere en de andere 2 amp. dus over die van 1 amp. wil ik een trafo van 1 amp parallel schakelen
moet ik anders even een tekeingetje maken ?
ik weet niet of ze 100% gelijk zijn maar ze zijn iig beide 12 volt en +- 1 ampere
ik heb nu uit een oude tv nog een goede trafo kunenn halen van 12 volt nu ben ik aan het inbouwen in een metalen kast moet ik de aarde gewoon aan het metalen omhulzel hangen ?
Aarde mag je vergeten, kan zelfs rotzooi in je schakeling geven, nooit verbinden met de gnd van je schakeling:
Dus twee opties:
-Geaarde kast, gnd van de voeding is niet met de kast verbonden.
-Ongeaarde kast, gnd van de voeding is wel met de kast verbonden.
Lees http://www.circuitsonline.net/forum/view/29650/2/aarde+labvoeding goed door, de TS daar vroeg het zich ook af.
nee ik wil gewoon de metalen behuizing aarden.
dan kan ik toch nooit een schok krijgen ? (heb alles goed afgeschermd maar je weet maar nooit)
Als alles dubbel geisoleerd is kan je ook geen schok krijgen.
Maar better save than sorry? Dan aard je de kast.
Ik wil deze labvoeding ook gaan maken. Maar ik wil niet gaan etsen. Maar de print laten maken. Maar weinig webshops kunnne uit de voeten met PDF'jes. Heeft iemand een idee waar ik het kan laten etsen? Of is er iemand hier op CO die tegen vergoeding wil etsen. Ik had al iemand gevonden op CO maar werkt ook niet met PDF'jes.
ik zou zelf ook deze voeding willen bouwen
en heb de volgende vraag
heb een transfo met uitgangen
16v 3.8A
18v 3.4A
20v 3.2A
24v 2.6A
26v 2.4A
28v 2.2A
2x16v 1.9A
2x18v 1.7A
2x20v 1.6A
2x24v 1.3A
2x26v 1.2A
2x28v 1.1A
zou ik deze transfo daar voor kunen gebruiken ik heb ala omponenten hier van de labovoeding op de sait
al vast bedankt
en alen een gelukig nieuwjaar en al wat je maar kan wensen!!
Gaat niet, als je het topic gelezen had wist je dat al...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]