nu heb ik het gemaakt op experimenteerprint maar krijg ik een vaste -1.7 volt spanning kan dar er aan liggen dat 1 trafo iets te klein is ? (1.5ampere)
de led brand ook niet
Nee, dat zal niet aan de trafo liggen.
Meet eens wat spanningen....bijv. spanning direct na de brug, en spanningen op de 'gnd' aansluitingen van de lm317 's.
Die led zou toch moeten branden....hoe hoog is je neg. spanning? Led verkeerdom misschien?
[Bericht gewijzigd door Zonnepaneeltje op ]
led zit niet verkeerd om
heb nu gemeten na gelijkrichter 33.4 volt en led brand nu wel
[Bericht gewijzigd door Dutchboy. op ]
Controleer eens of je de eerste lm317 goed hebt aangesloten.
Pootjes van links naar rechts adj-Vout-Vin. Zie datasheet.
had ze eerst fout maar dat heb ik al hersteld
maar... ik meette net na de gelijkrichter 80 volt !
[Bericht gewijzigd door Dutchboy. op ]
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
trafo verkeerd ? wel een eelco geplaats en een eelco van 63 volt ofzo zou ontploffen had je dan wel gemerkt !
kijk je uit 80 volt is gevaarlijk !
Op 12 november 2006 13:59:41 schreef Kevinoud:
kijk je uit 80 volt is gevaarlijk !
uhu heb het zo aangesloten zoals beschtreven op de 1e pagina van dit topic..
Weet je wel zeker dat 't twee 12 V trafo's zijn????
Schakeling direct loshalen van trafo's en trafospanningen nameten!
Op 12 november 2006 14:13:13 schreef Zonnepaneeltje:
Weet je wel zeker dat 't twee 12 V trafo's zijn????
Schakeling direct loshalen van trafo's en trafospanningen nameten!
de een 12 volt wissel de ander 15 volt wissel
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
beter meten er klopt iets niet..
volgens mij kloppen de waardes van de trafo's niet als je hem belast met een auto lamp welke spanningen geven ze dan aan?(los)
ik heb de labvoeding nu werkend maar heb van die potmetertjes besteld waar je niets mee kan (verstellen met een miniatuur schroefendraaier
)
kan ik de potmeters ook vervangen door een 22 kOhm potmeter ?
nou heb ik 1 trafo van 2 ampere en 1 van 1 ampere gebruikt maar kan ik parallel op die trafo van 1 ampere nog een trafo van 1 ampere zetten ?
ik gebruik nu 2 beide wissel maar de ene is 1 ampere en de andere 2 amp. dus over die van 1 amp. wil ik een trafo van 1 amp parallel schakelen
moet ik anders even een tekeingetje maken ?
ik weet niet of ze 100% gelijk zijn maar ze zijn iig beide 12 volt en +- 1 ampere
ik heb nu uit een oude tv nog een goede trafo kunenn halen van 12 volt nu ben ik aan het inbouwen in een metalen kast moet ik de aarde gewoon aan het metalen omhulzel hangen ?