kif met buizen aan de slag!

ok,
even voor de bescherming van mede klussers. Hoe zit het met gevaarljke stoffen, is er een expert dit ons kan vertellen wat je kunt verwachten?

@KIF --> vertinbad, is dat een chemisch vertinbad van Isel of seno oid?

voor zover ik weet moet je bij sommige zendbuizen opassen. en de getter zal ook wel niet zo gezond zijn :)

My Tube is bigger then yours
klein is fijn

Moderator

Chemisch vertinbad van SENO ja. Gekocht via Mega electronics in Engeland.

Die getter en rommel aan de binnenkant van de buis was eigenlijk totaal geen probleem, het doorzagen ging op een natte zaagtafel. Het stoft niet en de buis was bijna helemaal schoongespoeld van binnen.

Op 12 oktober 2006 00:05:34 schreef beertje_01:
voor zover ik weet moet je bij sommige zendbuizen opassen. en de getter zal ook wel niet zo gezond zijn :)

De getter heb je geen last meer van zodra de buis opengezaagd wordt. Fijn verdeelde pure barium reageert heel snel met zuurstof. En bariumoxide is prima oplosbaar in water. :P

Turbokeu

Golden Member

Op 11 oktober 2006 18:18:01 schreef klein is fijn:
Chemisch vertinbad van SENO ja. Gekocht via Mega electronics in Engeland.

Goe poeier hé? ;)

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 12 oktober 2006 06:35:02 schreef klein is fijn:
Gevaarlijke stoffen kom je eigenlijk alleen tegen in hoogvermogensbuizen, daar wordt heel zelden nog wel eens BeO toegepast. Tegenwoordig echter niet meer, en in PL36 buizen al helemaal niet.

Nou, ik weet het zonet nog niet. Kom iedere keer weer allerlei waarschuwingen tegen. Als het effen kan ga ik geen vermogens (zend)buizen zitten openzagen. Maar goed, vroeger in mijn onwetendheid tientallen van die dingen zitten slopen, en toch loop er nog steeds.

Heb effen achter de schermen gekeken, zie dat we meerdere interesses delen :-)

Hé, ik reageer net op een posting gedateerd 'Gepost donderdag 12 oktober 2006 06:35:02' en ik komt hogerop in de lijst, met als postingdatum '12 oktober 2006 05:23:38', terwijl het nu ca 11:26 is. Volgens mij gaat er aan deze of gene zijde iets mis.

klein is fijn

Moderator

Goed spul ja, maar wel duur..

Gevaarlijke stoffen kom je eigenlijk alleen tegen in hoogvermogensbuizen, daar wordt heel zelden nog wel eens BeO toegepast. Tegenwoordig echter niet meer, en in PL36 buizen al helemaal niet.

klein is fijn

Moderator

TI heeft een stel leuke klasse D verstekerchipjes in SMD, die moeten zeker in een buis passen. Nog wel in een mini buisje denk ik.

Op 12 oktober 2006 12:35:02 schreef klein is fijn:
Goed spul ja, maar wel duur..

Gevaarlijke stoffen kom je eigenlijk alleen tegen in hoogvermogensbuizen, daar wordt heel zelden nog wel eens BeO toegepast. Tegenwoordig echter niet meer, en in PL36 buizen al helemaal niet.

Heb je niet dat er in sommige eindbuizen thorium kan zitten (een zwakke alfa-straler, dus niet inademen svp)?

free_electron

Silicon Member

valt er niks te doen met van die dikke reageerbuizen ? geen gemodder met slopen van allerhande rommel.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
High met Henk

Special Member

ik wacht nog op een serieproductie meet ca 3W maar dat zal wel een probleem worden met dissipatie denk ik? Moet dan al klasse D of hoger worden

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Op 12 oktober 2006 12:49:05 schreef klein is fijn:
TI heeft een stel leuke klasse D verstekerchipjes in SMD, die moeten zeker in een buis passen. Nog wel in een mini buisje denk ik.

Heb je een typecode en mag ik je idee "jatten"?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 12 oktober 2006 14:40:15 schreef free_electron:
valt er niks te doen met van die dikke reageerbuizen ? geen gemodder met slopen van allerhande rommel.

kan ook. maar dan heb je er geen mooie opdruk op he ;)
ik zit er over te denken om binnenkort eens een stel numitrons te gaan maken in dat soort buizen...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
klein is fijn

Moderator

Op 12 oktober 2006 17:20:04 schreef High met Henk:
Heb je een typecode en mag ik je idee "jatten"?

Op de site van TI staan heel wat leuke klasse D versterkerchipjes.

Tja, zolang ik geen patent heb kan iedereen het idee "jatten". Maar toch aardig dat je het even vraagt. :)

ik had tijdens het ontwikkel proces al het een en ander gezien... maar nu tie af is, isi helemaal gaaf! >:)

leuk gedaan hoor, mijn complimenten!

IF you can't convince them, then confuse them!

Gewoon geweldig wat je hebt gemaakt! Dit is stijlvol en heeft nog eens functie ook. Erg leuk idee. Ik hoop niet dat je vol van zulke ideeen zit anders kan je het nog wel eens druk krijgen. Maar helemaal super!

PS. Nogmaals bedankt voor de SMD's. ;)