nop_debouwer
1,2,3,4 hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van rhodiumtrichloridemonohydraat
Dag allemaal,
Weet iemand wat de afmetingen van de printplaat zijn van de electuur func.gen uit 84 zijn? toevallig hetzelfde als de frontplaat?
b.v.d.m.vr.gr
Nop
Ik schat zo 10 bij 20 cm. ik zal hem van de week eens opmeten. hij moet toch open. er is iets niet in orde met de uitgangsspanning.
nop_debouwer
1,2,3,4 hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4, hoedje van rhodiumtrichloridemonohydraat
Aaaargh, het staat vlgns mij gewoon in het artikel. 197x68mm. Maar goed. Nog een "klein" vraagje: Ik wil graag een frequentieteller aansluiten. Een op een 16f648 gebaseerde m.b.v. de ccp module (output op LCD). De frequentieteller op zich is vlgns mij geen probleem maar hoe kan ik dit het makkelijkste integreren in het bestaande schema?. Ik neem aan dat hier een ttl niveaux signaal voor nodig is? Extra buffer/versterker op de sync. out?
Op 14 januari 2008 18:25:38 schreef Benadski:
Ik ben vroeger ook met een elektuur functiegenerator bezig geweest, weet alleen niet meer waar die is helaas. Ik dacht dat het deze was, maar ik kan me herinneren dat er een EPROM op zat. En als jaartal herinner ik me 1986, kan iemand zeggen of ik lig te dromen of niet?
Volgens mij heb je het over de digitale sinusgenerator uit januari 1987.
Deze had inderdaad een 2764 EPROM en een DAC10 DA convertor.
Het was één van de vele schitterende ontwerpen behorend tot de Meetapparaten serie van Elektuur half jaren 80.
Ze waren allen ingebouwd in de toen al zeer dure VERO kastjes.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ja, dat is m! Kan alleen dat schema nergens meer vinden...
Nouja, 't zal tegenwoordig toch niks meer waard zijn dat ding. 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Je kan tegenwoordig hele mooie dingen van minicircuits kopen. Voor een paar euro een complete VCO. Met een paar van die dingen dek je het hele HF tot SHF af.
Maar voor de low budget of experimenteel aangelegde:
Ik heb nu als experimentje een TV tuner (UV417) open getrokken en als VCO op het werkblad liggen. Ik heb het signaal na een VCO buffer er uit gevoerd. Zo'n ding kan je meestal van 80-800MHz gebruiken verdeeld over een of meerdere VCO's. Geeft een behoorlijk signaal af (aantal volts) en nog schoon en stabiel ook. De gain regelbaar en je kan ze ook laten sweepen. De meeste tuners zijn zelfs voorzien van teller uitgang. Ik probeer eigenlijk zo'n ding op twee frequenties tegelijk te laten draaien en mixen. Een vaste en een gesweept. Theoretisch moet dat kunnen maar zie het zonder schema maar te vinden in zo'n mini ding.
Misschien een idee voor de gene die zelf simpel een meetzender wil maken.
Op 8 maart 2009 00:02:09 schreef nop_debouwer:
Aaaargh, het staat vlgns mij gewoon in het artikel. 197x68mm. Maar goed. Nog een "klein" vraagje: Ik wil graag een frequentieteller aansluiten. Een op een 16f648 gebaseerde m.b.v. de ccp module (output op LCD). De frequentieteller op zich is vlgns mij geen probleem maar hoe kan ik dit het makkelijkste integreren in het bestaande schema?. Ik neem aan dat hier een ttl niveaux signaal voor nodig is? Extra buffer/versterker op de sync. out?
Een buffer lijkt me niet nodig, de ingangen van een uC zijn zeer hoogohmig.
Op 24 maart 2009 20:42:51 schreef Benadski:
Ja, dat is m! Kan alleen dat schema nergens meer vinden...![]()
Vraag Hugo eens.
Animal64
Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.
Benadski,
Ik heb net even gegoogled en een exemplaar gevonden is wel Spaanstalig. Dus als je erg omhoog zit stuur me dan even een mailtje.
Stephane1976
Stefke
Kan je eens dat artikel doorsturen met die MAX038 en de PIC heb veel interesse om er eentje te bouwen.
email
in profiel
Bedankt alvast
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (15%)]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Stephane1976
Stefke
Bedankt hoor voor die zip te delen.
Heb jij ervaring met die DDS chips ik weet niet goed wat ik eerst moet versturen in SPI controlword of eerst frequentieword?
Op 23 januari 2007 11:52:02 schreef Turbokeu:
Ik zou deze Elektuur van december '84 (theoretisch, want sommige uitgeleende exemplaren zie je niet meer terug) op zolder moeten liggen hebben in een stapel Elektuurs van 1971 tot ergens in de jaren '90.
Daarbij heb ik die XR2206 functiegenerator zelf ook nog gebouwd een paar tientallen jaren geleden.Zal vanavond eens kijken.
CD
Heb de funcgen van dec 1977 gebouwd maar kan het nr van dec 1977 van Elektuur niet meer vinden. Tijdje geleden teveel tijdschriften opgeruimd, vrees ik. Als jij het artikel nog hebt, wil je het dan voor mij kopiëren? Kosten worden uiteraard vergoed!
groeten,
René
René,
Het artikel van de Func gen 1977 kan je nu gratis downloaden bij Elektor. Kijk bij het tijdschrift maart 2012.