Spoel

Oftewel parallel zette ofzo... Bestaat er mss nog andere middelen om te ontstoren, iets anders dan een spoel...
Dit wil dan zegge dat een IC een storing veroorzaakt met een lage frequentie...?

Henry S.

Moderator

Let je op de http://www.circuitsonline.net/images/f_edit.gif?

Laat een condensator gelijkspanning door?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je hebt gelijk :). Tis al laat eh ...
Maar was dat van die lage frequentie juist?

En zelfs moest je een constructie maken met een condensator, de kans dat hij gewoon 'kortsluit' op hogere frequenties zit er dik in en dus krijg je uw storingen gewoon door.

Als je er dan nog het DC bijneemt zoals Henry zegt weet je wel waarom een condensator niet geschikt is.

Ik heb alle antwoorden op mijn vragen!
Henry & Mathieuke, merci eh !!!

Henry S.

Moderator

Op 17 februari 2007 01:10:40 schreef Elektronicuske:
[...]
Dit wil dan zegge dat een IC een storing veroorzaakt met een lage frequentie...?

Niet alleen lage, is een mix van signalen wat op ruis uitkomt.

Toch zit ik nog met iets...
"Logisch" is toch dat er dan storing aan de uitgang van de IC waarneembaar is. Maar zoals op het schema, aan de ingang van je IC...?

Sine

Moderator

Lijkt me ook sterk dat die ICL's storing uit hun ingang gooien ...

IIRC is die zelfs extreem hoogohmig, ( als in 10Mohm ) dus het hele nut van die spoel ontgaat me een beetje ...

-edit-

Ho ! Hij zit in de massa lijn ... dat is andere koffie !

Maar dan nog lijkt het me eerder dat hij storing vanuit de voeding ( of eerder een HF(?) belasting ) uit de paneelmeter moet houden, die dingen zijn behoorlijk gevoelig voor storingen namelijk.

[Bericht gewijzigd door Sine op 21 februari 2007 01:07:02

Dus deze zorgt dan dat de IC geen storing krijgt vanuit de voeding...?

Henry S.

Moderator

Ja, dat klopt. Die meters zijn heel erg gevoelig. De voeding zelf pikt ook ruis ed op, onder andere dus ook van ICL's en aansluitkabels zijn ook goede antennes.