error in BumbleBee

hebben ze bij voti ook zoiets als garantie?
misschien is die programmer gewoon kapot ofzo

Henry S.

Moderator

Of men weet niet hoe je de serieele poort configureert...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Henry S.

Moderator

Easy: Aparatenbeheer, je compoort opzoeken.
Eigenschappen opvragen en poortinstellingen bekijken.

Standaard: 9600, 8, geen, 1, geen

Dat is de instelling waarmee er in ieder geval gecommuniceerd kan worden.

Bumblebee maakt er default 19200 van en later kan je daar nog mee spelen.

Met programmer -> Identify moet je minimaal een melding van de versie krijgen.

Zo niet dan heb je geen communicatie en mag je verder zoeken, kabel moet bijv 1:1 zijn, de meeste computerdoosschuifzaken hebben die niet.
Prik de Wisp desnoods direkt op de Com om te testen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik moet telkens het ic leegmaken voordat ik het volgende programma in kan brengen..... maar dan werkt het wel.
Misschien bij jou ook.

Je kan dan gebruik maken van het "Execute list" ofte het bliksem-symbool, daarbij worden wissen, schrijven, verifiëren en in run zetten in 1 keer gedaan, in dezelfde tijd.

Op 22 februari 2007 04:35:13 schreef edgard:
Ik moet telkens het ic leegmaken voordat ik het volgende programma in kan brengen..... maar dan werkt het wel.
Misschien bij jou ook.

Dat moet altijd!
Maar misschien valt het je niet op omdat het meestal automatisch gebeurt.
Bij BumbleBee kan dit ook, zoals Pieterjan al schreef, gebruik maken van het bliksem-symbool.

Kijk op www.picbasic.nl/pic_programmeren_nl.htm#instellingen hoe je dit moet instellen.

@buzzer: Voti geeft garantie!

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

oke bedankt voor de informatie.
Ik had de poorten allebei al op default gezet en de wisp rechtstreeks op compoort gedaan. toen heeft hij ook een keer de programmer geidentificeerd maar daarna deed hij dit ook niet meer.

Het is jammer dat het niet lukt Buzzer, want de Wisp628 is normaal gesproken een probleemloze PIC programmer.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan de programmer ligt.
Woont er niemand bij je in de buurt met een Wisp programmer die je kan helpen in de praktijk?

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

nee jammergenoeg niet.
misschien dat er iemand van co in de buurt van Hulst woont die mij kan helpen??

zelf denk ik eigenlijk ook niet dat het aan de programmer ligt. hij heeft het 1keer gedaan dus dat zegt in ieder geval dat hij het zou kunnen doen

ik denk dat het aan instellingen in de pc ligt die standaard goed staan maar om een of andere reden versprongen zijn.

als je een pc bij de buren kan lenen of zo om te testen weet je of je programmer werkt.

Robbert

robotica rules :D
Henry S.

Moderator

Yeah right, je kan ook je eigen pc gewoon herconfigureren.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

jha dat zou ook kunnen maar als de fout niet zo makkelijk te vinden is kan je iniedergeval kijken of de hardware en de wisp wel goed zijn.

dus even achter een andere pc proberen om te kijken of het aan de wisp ligt.

Robbert

robotica rules :D

ja het is in principe wel een goed idee. maar dit is hier thuis de enige pc met een compoort. en om nou bij andere mensen aan te komen met zo'n printplaatje en een breadboard om te vragen of ik die in hun pc mag testen...

Zorg er in ieder geval voor dat je kabel presies goed is! Ik had de eerste keer dat ik PIC's ging proggen ook telkens de verkeerde kabels, toen heb ik er zelf een gemaakt (gewoon een dikke meter draad en dan aan allebei de kanten een connector solderen)

Dr is nog ergens een topic van mij over mn kabel...

Doet ie het inmiddels?

Ik heb m'n wisp ook nooit goed werkend gekregen aan m'n laptop, wel aan m'n PC. Het schijnt dat de spanning van de seriele poort op een laptop soms veel lager is dan de 11V die een PC de com-poort instuurt.

Henry S.

Moderator

Daar heeft de Wisp geen last van...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ja, ik heb de wisp628 terug naar voti gestuurd. Het bleek dat de pic in de wisp kapot was. Hij heeft er gratis een nieuwe in gedaan en nou doet hij het helemaal perfect

ja zeer goede service van voti!
alleen snap ik dus echt niet hoe ik die pic heb gemold