[IA] FPGA development board

Op 2 juni 2007 23:18:26 schreef xantus:

Moeten even kijken hoeveel animo voor bestukken is. Moet natuurlijk niet te duur worden. Anders kunnen we misschien wel iets regelen dat ik of iemand anders hem voor je soldeert.

Hm, Ik laat hem het liefst bestukken, het zweet breekt me al uit als ik aan dat kleine priegelwerk denk.
btw,
Geeft de levering van die MAX4495 geen problemen? ik heb wat gegoogled, maar kon tot nu toe geen leverancier vinden.

[Bericht gewijzigd door legacy op zondag 3 juni 2007 00:30:53

klein is fijn

Moderator

En dan deze foto.

Dat ziet er mooi uit!

Zie ik daar tekst in spiegelbeeld staan? >:)

Geeft de levering van die MAX4495 geen problemen? ik heb wat gegoogled, maar kon tot nu toe geen leverancier vinden.

Ongeveer elke opamp van maxim en TI heeft die pin out. Maar de MAX4495 idd niet leverbaar bij digikey.

Dat ziet er mooi uit!

Zie ik daar tekst in spiegelbeeld staan?

met cyclone erop is ie nog mooier :). Tekst staan inderdaad in spiegelbeeld ;(. Daarom is het ook een proto versie ;).

Moeten even kijken hoeveel animo voor bestuken is. Moet natuurlijk niet te duur worden. Anders kunnen we misschien wel iets regelen dat ik of iemand anders hem voor je soldeert. Ben alleen niet van plan om hem voor iedereen te solderen, kost namelijk zo 3 uur.
Voor het flash, ik kan bij terasic DE1 niet vinden of het parallel of serieel flash is. Op mijn bordje zit serieel die je op max 66MHz kan uitlezen.

Idd, ik vermoed dat de meesten last zouden hebben als de prijs iets verhoogt. Eigenlijk gaat het enkel over het solderen van de cyclone, de rest zie ik geen probleem. Anders zoek ik wel iemand van mijn excollega's vanop het werk.

Op die terasic staan dram, flash en sram allemaal direct parallel op de cyclone. Maar die heeft ook heel veel pinnen omdat het een BGA versie is. Zij hebben een software tooltje gemaakt vanuit windows. Als je dan hun eigen cyclone configuratie gebruikt kun je de flash met die tool programmeren. Zowel byte per byte als direct een volledige file vanaf je gewone harddisk. Dit verloopt via hun USB en gaat razend snel. Die flash is 4 Mbyte (32 mbit).

Ik moet straks nog even je schema bekijken hoeveel vrije I/O pinnen nu juist naar onder gaan om te gebruiken in een eigen toepassing en ook om te zien of ik desnoods nog ergens anders kan aftappen indien er nog meer nodig zijn.

Ik zou dan zien om zelfs 2 bouwpakketten te bestellen.

Ik heb alleen ervaring met PIC's, maar wil wel eens een poging gaan doen met FPGA's (waar staat die naam eigenlijk voor ?).

Zet mij ook maar op de lijst !
(liefst compleet gesoldeerd).

Op 3 juni 2007 07:58:08 schreef MMSoft:
Ik heb alleen ervaring met PIC's, maar wil wel eens een poging gaan doen met FPGA's (waar staat die naam eigenlijk voor ?).

Zet mij ook maar op de lijst !
(liefst compleet gesoldeerd).

FPGA = Field Programmable Gate Array

Sonar is meer dan Ping...

Maar die heeft ook heel veel pinnen omdat het een BGA versie is. Zij hebben een software tooltje gemaakt vanuit windows. Als je dan hun eigen cyclone configuratie gebruikt kun je de flash met die tool programmeren. Zowel byte per byte als direct een volledige file vanaf je gewone harddisk. Dit verloopt via hun USB en gaat razend snel. Die flash is 4 Mbyte (32 mbit).

Ja, helaas is BGA niet meer door een hobby bout te solderen. De flash die op de print zit kan je ook programmeren via de USB bus zonder de ja de FPGA hoeft te gebruiken. Moet het tooltje er alleen nog voor schijven.

Op 2 juni 2007 13:09:50 schreef xantus:

De uiteindelijke features zijn:
IR receiver
* TSOP1736 IR receiver

Waarom ben je voor de 36Khz variant gegaan? is deze het meest gangbare? (ik bedoel is de kans het grootst dat een willekeurige AB een 36Khz puls uit zend?)

[Bericht gewijzigd door surge_me op zondag 3 juni 2007 12:50:43

@xantus: Ik had deze opmerking gister al gemaakt, maar hij staat onderaan de pagina, dus mischien dat je hem gemist hebt. Bij deze nog een keer :D:

Op 3 juni 2007 00:14:22 schreef Lexy:
Ik zie dat je een connector voor een (nokia) grafisch LCD hebt geplaatst, maar onder het LCD zitten een flink aantal componenten. Volgensmij gaat dat niet passen. Deze displays liggen namelijk strak op de print. Is tenminste zo bij die van mij (heb er 3, elke een iets ander type).

Waarom ben je voor de 36Khz variant gegaan? is deze het meest gangbare? (ik bedoel is de kans het grootst dat een willekeurige AB een 36Khz puls uit zend?)

RC5 protocol (meest gebruike protocol voor AB) gebruikt 36kHz.

@xantus: Ik had deze opmerking gister al gemaakt, maar hij staat onderaan de pagina, dus mischien dat je hem gemist hebt. Bij deze nog een keer :

je hebt de connector in low profile en high profile uitvoering. De high profile past wel, low profile niet ;(. Ben even aan het kijken of ik het scherm ga verplaatsen naar de rand of dat ik ergens de high profile uitvoering kan vinden.

Actie is trouwens aangemaakt :). Nog even wachten op goedkeuring.

de actie staat volgens de Sk crew niet in de lijst om te keuren

AVR powerd

Sorry, ik weet het. Moet nog even snel een paar dingen aanpassen en verzendkosten berekenen. Maar over 1 uurtje zet ik hem open. (Hopenlijk vanavond dan nog goed gekeurd)

moet je ff een berichtje in het brakers topic gooien

AVR powerd

Hij is af en staat open. Nu nog even wachten op goedkeuring. Heb geen toegang tot brakers dus kan er ook geen berichtje in plaatsen.

Zou een mod het topic kunnen hernoemen naar '[IA] FPGA development board'. De en bovenstaande 4 post mogen dan ook verwijderd worden :).

Toevallig al nieuwe foto's van je testwerkzaamheden met het bordje? Ben wel benieuwd!!

Ben trouwens wel in staat om het kitje zelf te solderen (om die discussie nog eens aan te halen).

Vanavond ga ik het VGA gedeelte testen.

Xantus weet je al iets over de nokia lcd's (zie ook de post van Lexy) als die erop kunnen kan je ze dan ook leveren vie de SK.

Heb je bordje net besteld :)

Is de Byteblaster MV op SK niet gewoon een Byteblaster II, als dat zo is is het misschien handiger om de naam voor de duidelijkheid aan te passen.

[Bericht gewijzigd door Switching Power op maandag 4 juni 2007 22:36:37

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 4 juni 2007 01:43:13 schreef xantus:
Zou een mod het topic kunnen hernoemen naar '[IA] FPGA development board'. De en bovenstaande 4 post mogen dan ook verwijderd worden :).

d0n3

IF you can't convince them, then confuse them!

Xantus weet je al iets over de nokia lcd's (zie ook de post van Lexy) als die erop kunnen kan je ze dan ook leveren vie de SK.

ze zullen er zo ie zo op kunnen. Moet alleen nog even de definitieve plaats bepalen.

Is de Byteblaster MV op SK niet gewoon een Byteblaster II, als dat zo is is het misschien handiger om de naam voor de duidelijkheid aan te passen.

Nee, het is een ByteBlaster MV die aan is gepast om ook AS te ondersteunen. Een ByteBlaster II kan tot 1.8V, deze kan (net als de ByteBlaster MV) maar tot 3V3.

Zo heb ook maar ff de bestelling gedaan op SK.net

Shiptronic

Overleden

even een linkje plaatsen leverd meer bezoek op :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Link stond al in de startpost, maar heb hem ook even in mijn sig gezet :).

De prijs die op de SK website staat, voor wat is die? Het board? het board + componenten? Het board gesoldeerd en getest? Das niet echt duidelijk, eventueel dat je het er moet vermelden (want ik wil wel bestellen maar ik zie dus de omvang niet van het pakket... en moet nog een oplossing verzinnen voor het programmeerprobleem via de printerport)

[Bericht gewijzigd door stecj366 op dinsdag 5 juni 2007 08:46:21

Sonar is meer dan Ping...

Prijs is voor het board + componenten. Als er genoeg animo is kan er ook nog een behuizing bij. Om het board te laten solderen zullen er min 50 moeten worden verkocht. Ik ben nog aan het kijken of dit aantal omlaag kan door het bij een ander bedrijf te laten doen.

[Bericht gewijzigd door xantus op dinsdag 5 juni 2007 09:38:53