Op 2 juni 2007 23:18:26 schreef xantus:
Moeten even kijken hoeveel animo voor bestuken is. Moet natuurlijk niet te duur worden. Anders kunnen we misschien wel iets regelen dat ik of iemand anders hem voor je soldeert. Ben alleen niet van plan om hem voor iedereen te solderen, kost namelijk zo 3 uur.
Voor het flash, ik kan bij terasic DE1 niet vinden of het parallel of serieel flash is. Op mijn bordje zit serieel die je op max 66MHz kan uitlezen.
Idd, ik vermoed dat de meesten last zouden hebben als de prijs iets verhoogt. Eigenlijk gaat het enkel over het solderen van de cyclone, de rest zie ik geen probleem. Anders zoek ik wel iemand van mijn excollega's vanop het werk.
Op die terasic staan dram, flash en sram allemaal direct parallel op de cyclone. Maar die heeft ook heel veel pinnen omdat het een BGA versie is. Zij hebben een software tooltje gemaakt vanuit windows. Als je dan hun eigen cyclone configuratie gebruikt kun je de flash met die tool programmeren. Zowel byte per byte als direct een volledige file vanaf je gewone harddisk. Dit verloopt via hun USB en gaat razend snel. Die flash is 4 Mbyte (32 mbit).
Ik moet straks nog even je schema bekijken hoeveel vrije I/O pinnen nu juist naar onder gaan om te gebruiken in een eigen toepassing en ook om te zien of ik desnoods nog ergens anders kan aftappen indien er nog meer nodig zijn.
Ik zou dan zien om zelfs 2 bouwpakketten te bestellen.