@Danny:Het gaat om een groene.Hij had er 2 en een jaartje geleden heeft ie de grijze verkocht en een sk 050 gekocht.Inmiddels de 050 ook verkocht en hij draait nu met een zelfbouwzender.En nu dus de 010 ook te koop.En ikzelf heb/had ook een groene te koop maar daar komt morgen iemand voor kijken.Ik houd dan de grijze om mee te zenden voorlopig want ben ook aan t zelfbouwen.Een aantal fotos daarvan staan op:http://www.mijnalbum.nl/Album=YJEIOGHY
Dat is een dds gestuurde zender met dubbele 807 in de eindtrap.Momenteel 80 watt output bij 700 volt.Tevens een paar fotos van mn prutshok.
de kastelein
Dit bericht is opgesteld volgens de vrije spelling en gramatica
Altyd mooi om bij een ander in de keuken te kijken
Zo'n dds ligt hier ook nog op de plank
Moet hem nog steeds aan de zenderontwerp van trans..ik bedoel extreme plaatsen
Laatste tijd een beetje weinig tijd gehad voor de hobby
Maar dat gaat weer veranderen
HEEJ leuk @Saturnes
mogen we ook een foto van de onderdeeltjeskant van de 807s?
en had je trouwens een rede dat je niet gewoon de link neer zet?
Ik bedoel het foto boek?
h.t.t.p:/./www.mijnalbum.nl/Album=YJEIOGHY
of was dit per ongeluk?
Gr Rob007.
D@nny
Als je denkt dat je er bent ben je er geweest...
Als we nou iemand in ons midden hebben die goed een PIC kan progammeren heb ik nog wel een goed idee. Ik zal een poging wagen om het in te tikken. 
Een PIC controlled frequency counter die bij verschillende frequenties een spanning of signaal geeft. Dus bijv. van 0 tot 1700kHz > 1Volt of signaal op pin1, 1700 tot 4000kHz > 2Volt of signaal op pin2... enz...
Dan is het denk ik mogelijk om een schakelbare lowpass filter te maken ala PA3EKA. Samen met een PLL (ala Freddo) of Peppermint board & Extreme zender is dan een KG zender te bouwen die van 1 tot 30MHz werkt zonder dat je maar nog 1 vinger in de zender hoeft te steken! 
Ik zit ook nog een beetje in de knoop met moduleren. PWM, ouderwets serie of gebrugt...
Als dit mogelijk is dan mogen de SK010's buiten de deur bljven en ga ik a.s.a.p. de hobbykamer inrichten en weer aan de zelfbouw! 
Mijn bevriende Griekse piraat, is bezig met een soort poormans dds te ontwerpen. als het final is laat ik het wel weten.
Op 21 april 2007 12:42:48 schreef Weazel:
Mijn bevriende Griekse piraat, is bezig met een soort poormans dds te ontwerpen. als het final is laat ik het wel weten.
Nou, ben benieuwd. Vind 50-60 euro voor een DDS al niet al te veel geld. Met name als je bedenkt dat 15-20 jaar terug, in het PLL tijdperk een simpel 4059 ic alleen al bijna 50 piek koste.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
@Danny: een PIC is nou niet zo heel erg geschikt voor DDS. Veel te trage clockfrequentie. Ga je naast de clockfrequentie zitten, dan krijg je er een amplitudegemoduleerd signaal uit. Nou zou je in principe 2 pics naast elkaar kunnen zetten, 1 voor het genereren van een signaal, en de ander laat je dan met bijv. een BF900 de amplitudemodulatie precies tegenwerken. Toch ben je al gauw zoveel geld kwijt als een DDS chipje kost. En of het dan even goed zou werken...
D@nny
Als je denkt dat je er bent ben je er geweest...
De PIC is ook niet voor de DDS maar voor de counter, en die zal dan de filters moeten aansturen. (Hé ik meet 6280kHz, ik zet even 3Volt op een pin ofzo.
)
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
T'is al eerder gedaan hoor, DDS met PIC. Werkt best aardig, alleen je moet je software heel goed uit-timen. Vooral bij het veranderen van de F krijg je even een onderbreking in de genarator loop.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Het kan wel, maar dat is dan op een lage frequentie. Audio enzo.
@Danny: bedoel je niet gewoon een soort PLL systeem. een oscillator waarvan de frequentie spanningsafhankelijk is, en door een PIC veranderd kan worden?
Nou, het kan ook wel met meer ouderwetse 'hardware' technieken. Zo werk ik hier nog steeds met een eigen ontwerp PLL synthesizer met een bereik van 0.5 tot 16 Mhz. De VFO werkt hierbij altijd tussen 8 en 16 Mhz, echter afhankelijk van de ingestelde frequentie wordt het VFO signaal gedeeld door 1, 2, 4, 8 of 16 voordat het aan de hierboven genoemde 4095 wordt toegevoerd.
Met diezelde 'stuur/schakel-signalen' voor de deelfactoren zouden via een multiplexer de filterinstellingen of tussen verschillende filters geschakeld kunnen worden. Je hebt alleen nog wel een beetje een probleem met de 1e harmonische en natuurlijk niet te vergeten eventuele mengprodukten.
(Z)weetvoetje
vooral de mengproducten zullen een probleem zijn. Bij digitaal mengen (XORREN) is er waarschijnlijk niet zoiets als een cos a cos b + sin a sin b =sin a+b (nouja, dit is het regeltje niet precies, maar iets in die richting)
Misschien dat het voor digitaal mengen nog wel geld, en dan zijn er theoretisch geen mengproducten aanwezig behalve het goede. In dat geval is het verder stukje cake om het op zo'n manier te maken. Maar ik heb er lang geleden wel eens goed naar gekeken, en ik dacht niet dat het mogelijk was. Maarja, ik kan het ook wel eens fout hebben.
Op 21 april 2007 13:07:56 schreef (Z)weetvoetje:
@Danny: een PIC is nou niet zo heel erg geschikt voor DDS. Veel te trage clockfrequentie.
DDS aansturen met een PIC kan wel.
@Rob007,ik begrijp niet goed wat je bedoelt met link neerzetten? Op t am forum staat ie al langer bij "zenderfotos".Heb pas een keer zon album aangemaakt,werkt leuk en simpel.De onderdelen van de 807s kan je terugvinden in het schema van Orion.Voor mijn zender heb ik 3 verschillende schemas samengevoegd.Dds stuurt een ef 183 of 184,daarachter een el 84 volgens frm schema en daarachter de 2x 807 volgens Orion schema.Voeding 350 volt op de osc en 700 op de eindtrap.
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Spaceman 3.927.00 kHz S9+50 Db R5 ( volle bak dus uitstekend ) ..Nice Show and Vocals Hi. With E-Layer Shaker Major Tom .
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
komt knalhard door hier, ik ben er nu achter gekomen dat mijn radio min of meer een heel streepje op de schaal afwijking heeft.
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 21 april 2007 17:43:08 schreef saturnus:
@Rob007,ik begrijp niet goed wat je bedoelt met link neerzetten?
Rob bedoeld dat je link niet werkt en of je dat om de één-of-andere reden misschien opzettelijk gedaan hebt i.v.m. spam ofzo. Persoonlijk denk ik dat je de spatie vergeten bent tussen op: en http: 
Spaceman is back and stronger then ever!!! De Wereldomroep is er niks bij... 
@Saturnes
Ik bedoelde de link op deze manier neer zetten:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YJEIOGHY
aanklikbaar dus.
En de op 1 na laatste foto heb je de foto van de ene kant genomen.
Maar het stukje waar de 807s zitten aan de onderkant daar heb je geen foto van.
En omdat ik natuurlijk nieuwsgierig ben . . . . . . .(wil alles zien!)
Als je nog eens het toestel in de buurt hebt?
Gr Rob007.
Yep, Spaceman S9 + 50dB.
Ook zonder moeite te ontvangen op het Aldi ontvangertje...
----> Een poging van mij op 6265,5 kHZ
Alle credits gaan natuurlijk naar De Kastelein, vandaag heb ik het kristal van hem gekregen. 
Hier net geen 'volle bak' op de IV (9+55). Op de Sony 2001D(naast de tv !) wel wat last van storing, maar kan 't desondanks prima volgen.
@Vaas: heb mijn ontvanger nog even weer aangezet. Hoor helaas (nog) niks op 6265. Maar je zit dan ook pal naast een zeer sterk frans station op 6255.
Er zit wel iemand op 6310 te 'floeperen' met een draaggolf. Geen modulatie gehoord.
Nu weer terug in de woonkamer, beetje socializen. Zal later op de avond nog wel weer even gaan luisteren.
[Bericht gewijzigd door qrp_man op ]
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Morgen doen Vaas op die freq. nu heb je last van 6.255.00 kHz.
Kentucky. op 6300 zit een stevig signaal dus dit gaat niet werken en het is de laatste tijd lokaal slecht gesteld met de condities.
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
Ok, dan ga ik zelf ook maar achter de ontvanger zitten.
Volgende keer beter!
Bedankt voor het luisteren
@Rob007,ja die link was een foutje.Wel leuk om te zien dat er toch veel mensen naar kijken.Ik zal nog wat meer fotos maken van de zender.Eigenlijk was de eindtrap nog experimenteel en had ik voor nood draadweerstanden gebruikt wat eigenlijk niet moet maarja ik had niet anders.
Maar toen ik de eindtrap voor t eerst teste deed ie t gelijk redelijk goed dus voorlopig laat ik t ff zo.Heb een mod.trafo op de kop getikt,een ouwe uit een vt-kast.Hoop dat dat een beetje wil.En een zekere Hans de S. heeft nog wat ouwe rommel over die hij wil doneren aan deze "poor man".