Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

ooit eens 230 V op een quad op-amp zien gaan: zag er ook erg mooi uit!

precies tussen de 2 silicium plakken werden er 2 pootjes uitgeblazen in het midden van het IC, grote witte vlek uitlopend naar zwart op de PCB. Op moment van oplichten een mooi klein bol vlammetje gelijke en jumping jack bij oud en nieuw

EN STINKEN!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Klinkt een beetje als een 555 waar bij mij ooit maar 8,5 Ampere doorheen liep... (bij 12 Volt)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

over slopen gesproken, in het elektro lokaal laten ze soms wel eens een plexiglas plaat op een gloeidraad liggen (stinken). En steken ze de Knipex tangen vol met gaten (met de soldeerbout).

Ook zijn metalen platen/plaatjes leuk lawaai/gooi materiaal, en vooral de metaalsnijmachine.. je kan er ook wat anders tussen doen ;) ;)

High met Henk

Special Member

ik weet neit op wat voor opleiding jij zit soundmouse, maar bij mij hadden ze er allang uitgevlogen!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik zit op een VMBO Kader klas 3. En er zitten dus een paar kerels die spijt hebben van deze elektro opleiding, dus gaan ze maar vervelen.

Shiptronic

Overleden

die tangen hebben ze dus niet zelf betaald, aldi tang is nig te goed voor ze , arme knipex :(

GRRRRRRR, jeugd weet wienig meer van waarde, lijk wel of ze alles tegenwoordig "krijgen" ?

:-r

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Toen ik op het VBO zat moesten we ons gereedschap zelf kopen, we hadden dan misschien wel de keuze uit 1 mogelijkheid. Maar was wel allemaal knipex spul. Het meeste gereedschap heb ik nog na 8 jaar. En er is echt niet voorzichtig mee omgesprongen.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Wat ze ook wel eens flikten was een flinke condensator opladen en weg zetten en even vragen aan een nietsvermoedende voorbijganger of ze hem even aan willen geven.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
Anoniem

Op 13 juni 2007 22:02:01 schreef shiptronic:
die tangen hebben ze dus niet zelf betaald, aldi tang is nig te goed voor ze , arme knipex :(

GRRRRRRR, jeugd weet wienig meer van waarde, lijk wel of ze alles tegenwoordig "krijgen" ?

ze weten anders wel hoe duur een ipod is en een psp enz...
het is gewoon dat ze het niet weten wat duur is een niet als het gaat om gereedschappen.
de scholieren bij mij op school maakt het niet uit of je hun nou een nieuwe fluke in handen geven of een aldi-scoop(om maar even te vergelijken;)), ze zullen het net zo slecht behandelen

en weer ot: ik heb laatst ook een opgeladen condensator gekregen, wou em er uit pakken kreeg ik enorme schok...
die dingen moet ik echt eens veilig opruimen.!

Oh, daar komt me weer iets opborrelen: was aan het spelen met een dc-dc converter, zonder verdere belasting, met een 1100V 37uF elco aan de uitgang.
Het geheel opgeladen tot 600V, en ik dacht: eens kijken of de gelijkrichtdiode warm wordt.
Ik reik naar dat ding: BZZZZT K*T daar stond nog zo'n 550V overheen:(

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 13 juni 2007 18:46:38 schreef soundmouse:
Ik zit op een VMBO Kader klas 3. En er zitten dus een paar kerels die spijt hebben van deze elektro opleiding, dus gaan ze maar vervelen.

Ik zei toch dat de RSG beter was :p

geef die knipexen met kapotte handvaten maar aan mij :p
nieuw handvat, prachtig mooie tang!

@ fritsje..

Jep RSG is inderdaad veel gezelliger en leuker, maar er zit een beetje lang verhaal aan.

Knpiex tangen zijn echt de beste, gelukkig zijn er ook wat serieuze mensen zoals ik op onze school :P

hmm dat ken ik alleen als je bij ons een kniptang sloopt mag je een nieuwe halen(ik heb er nu 2 liggen die kapot zijn alleen maar wat brandplekjes)

en elco's kun je ook mee overgooien.
wij verveelden ons ook en we hadden wat elco's opgeladen en de truk was dat je hem goed ving.
record was 5 keer heen en weer voor de knal

Rijks Staats Gevangenis in Heerenveen? :-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Lol, steenwijk, maar ik denk dat je dat wel weet :p

Ik mag ook weer! Afgezien van de honderden keren verbrand vlees van de soldeerbout, had ik deze keer iets heel vreemds. Ik moet morgen een tekening inleveren voor 'Tekenen' en ik kon thuis geen gum vinden. Dus maar flink wrijven met m'n vingertop :p.

Bij handvaardigheid op school: Ik heb de rare gewoonte om alles kleins, zoals spijkers en (kleine) schaniertjes in m'n broekzak te bewaren. Ik had dus een woordenwisseling met iemand, en zei dat hij me het bloed onder de nagels vandaan haalde. Pakte ik dus zo'n scharniertje uit m'n broekzak, kwam het scherpste hoekje direct onder m'n nagel. Jullie mogen raden...

:)

Op 13 juni 2007 22:02:01 schreef shiptronic:

Ik krijg het er soms ook wel van als ik zie hoe er omgesprongen wordt met andermans eigendommen en materialen. Totaal geen respect, juist of het kost allemaal niets, totdat ze het zelf moeten kopen.

Bij mijn vader werkt nu ook een vrij jonge kerel. In de gereedschapskoffer zit zowel oud als nieuw gereedschap. Ons pa maakt zich dan ook wel eens kwaad als die kerel met een splinternieuwe Knipex tang dikke stalen kabels te lijf gaat (ipv een oude tang te nemen). Of met een hamer achteraan op een nieuwe schroevendraaier begint te kloppen.

Om het HS verhaal te vervolgen:
Nog niet zo lang geleden hier bij ons in de gemeente gebeurd: 2 mannen (ladderzat) gingen voor de lol de elektriciteit eens uitschakelen. Ze hadden ingebroken in een 15kV HS-cabine, maar dat is 1 van die 2 mannen niet goed bekomen. Hij mag eigenlijk nog van geluk spreken, want hij heeft er geen al te grote blijvende letsels aan overgehouden (hij had toen wel zware brandwonden).
En ze waren in hun opzet geslaagd, want de elektriciteit was daadwerkelijk een tijdje weg.

[Bericht gewijzigd door BLD op vrijdag 15 juni 2007 14:18:14

Op 14 juni 2007 22:13:49 schreef BLD:
Om het HS verhaal te vervolgen:
Nog niet zo lang geleden hier bij ons in de gemeente, 2 kerels (zat) gingen voor de lol den ellentrik is afzetten. Die binnen gebroken in de cabine, maar das 1 van die 2 manne nie goed bekomen. Allé hij mag nog van geluk spreken, hij ziet er nu toch terug vrij normaal uit (had wel zware brandwonden). En ze waren in hun opzet geslaagd, want de elektriciteit was daadwerkelijk een tijdje weg.

Sorry, maar ik begrijp er niets van...
Is taalverloedering ook in jullie verkiezingsprogramma's meegenomen?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 14 juni 2007 23:22:30 schreef Fantomaz:
[...]

Sorry, misschien iets teveel plaatselijk dialect...

Op 14 juni 2007 23:22:30 schreef Fantomaz:
[...]

hier zelfde probleem, mar volgensmij wil je t ook niet echt weten. volgensmij een geintje wat niet goed is afgelopen..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Anoniem

ik begrijp het, die HoogSpannings kastjes langs de weg waren ze binnen gegaan, en daar binnen zit een grote schakelaar, die hebben ze uit gedaan en waarschijnlijk hebben ze toen ook nog kabels door geknipt waardoor ze een schok kregen

de ene had alleeen maar brandwonden

zo beter?
edit// hij heeft het al beter gemaakt volgens mij

ik daarnet gaan solderen. soldeerbout was nog koud. ik keek even uit raam en raakte met m'n ene hand de verwarming aan. kweet niet hoe het komt maar kreeg ineens vol een schok:(

Ik was hier een elektrische kookplaat aan het repareren.

Ik pak hem uit het magazijn -> stekker niet in stopcontact. Sterker nog, aan deze zat geen stekker.
_ALTIJD_ als ik de 230 inplug, gaat die er de seconde dat ik klaar ben weer uit.

Ding klaar, ik naar kantoor om papierwerk in te leveren, kom terug, begin dat ding dicht te schroeven, haal het snoer er af (blote schuifstekkertjes) en trek de kabel door de doorvoeropening: PATS... Zekering om.

Had iemand het nodig gevonden hem weer in te stekkeren toen ik even weg was. Die heeft dus de wind van voren gekregen :(
Ben toch blij dat ik zelf geen spanningvoerende delen heb aangeraakt, al is het maar 230 en geen hoogspanning zoals hierboven :P

Edit: We zitten tegenwoordig op 230 Paul, geen 220 :P

Ik denk dat het volgende ook wel erg herkenbaar is:

Je vrouw/vriendin vraagt je een plafonniere vervangen,
omdat ze een andere toch mooier vindt..
's Avonds natuurlijk, en net als er een mooie film oidd
begint. Dus je denkt de lamp even te kunnen vervangen zonder de zekering om te zetten. Lamp losgeschroefd, voorzichtig de kale draden door de opening in de (metalen) behuizing van de plafonniere halen.. Nieuwe plafonniere monteren, weer voorzichtig de draden door de (alweer metalen) behuizing.. Nu nog even snel de draden aansluiten,
door met de hand in de fitting te drukken.. PATS!
Lichten uit, pikkedonker en het zweet op de rug van de klap van 230..

"Schat? GTST doet het niet meer, ik dacht dat je verstand had van electriciteit, je hebt daarvoor toch geleerd?"

:-( |:-(

bijna zelfde als ik een paar dagen geleden, kroonsteentje zat nog op de spanningsvoerende draden,
ik de andere draadjes van een ventilator erin proberen te krijgen, PATS! volgende keer toch even de stroom eraf, zeker met die draadjes die er maar niet in willen:)

Digitaal - Mijn ding :P

Op 15 juni 2007 11:59:51 schreef Jan Arjen:
"Schat? GTST doet het niet meer

Oh ja, dat zijn nog wel de irritantste users.

Melding: "Ik kan op die en die webpagina geen gegevens meer invullen"
Uiteindelijke oorzaak: De halve stad zit zonder elektriciteit, dus het kantoor ook, dus de PCs doen het niet, dus ze kunnen niet op internet, dus ze kunnen niet op die site, dus ze kunnen geen gegevens invullen. AARGH....

Dank je wel, heb ik een half uur lopen zoeken waarom die site geen gegevens meer zou accepteren :(

Dit topic is gesloten