Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

Misschien wel zo handig om die foto te laten zitten en te vertellen wat die persoon gedaan heeft om dat voorelkaar te krijgen.

Al een tijdje geleden.
Mooie 12V loodaccu in mn kamer, Ik test mn acculader er ff mee (krokodillenklemmetjes op 12V accu)

Per ongeluk maakte ik kortsluiting op de accu.
Clipjes van de polen direct gesmolten. er vloog oranje gloeiend metaal over mn bureau heen. kwart van bureau in brand. en een brandvlek in mn tapijt. ik in paniek dat vuur(heet metaal) uitslaan met mn blote handen -_-
Resultaat: 2 ernstige brandwonden en een glas bloed.

(ik moest maar even een sok om mn hand binden om het bloeden te stelpen.)

De accu werkt nog ;)

Vortex was het toch?
Jij wilde toch beginnen met electronica. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Jah :)

Maar een tijdje geleden was ik ook bezig met modelbouw.
(ik had accu nodig voor startmotor)

Buiten de klassiekers van "soldeerbout proberen vangen als ze aan 't vallen is", ontplofte capatjes, ... nog wel een paar andere dingen meegemaakt.

was ik niet zelf maar stond in lokaal ernaast: 192 2V accu's van 1800Ah kortgesloten... gelukkig had die kerel zijn beschermende kleding aan

batterijstelling, 2 rijen van batterijen boven elkaar (ongeveer zelfde type als hierboven beschreven) behuizing van batterij op bovenste schap gescheurd, straaltje zuur dat afloopt op batterij op schap eronder, de rest laat zich raden: heel schap weg

ooit tegengekomen op een barenstel waar de verschillende fasen in blank koper naast elkaar liggen: op één lat 2 pootjes en op de andere lat 2 ander pootjes van wat ik vermoed ooit een muis/rat geweest te zijn

en je gelooft het nooit: batterij die ompoolt(!) in ontlading en weliswaar gloeiend heet wordt tot ze wegsmelt.

loodplaten uit een accu die gewoon in den beton steken is ook al meermaals voorgekomen

Maar ik leef nog, wel veranderd van werk ondertussen :-)

The path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
klein is fijn

Moderator

Wounded in action, my pride that is..

Bijna een week zitten klooien omdat ik 1 pin van een AVR verkeerd had in Bascom. Dat voelt erger aan dan schroeiplekken van de soldeerbout.

niet echt wounded in action maar wel grappig.. een paar maand terug kregen wij van een of andere elektriciteitsleverancier een reclame blad met 2 "stickertjes" die je onder een gloeilamp kon plakken, zodat de lamp evenvel zou branden, maar dat je minder energei zou gebruiken... ik kon het me niet voorstellen dus ik dact laat ik ze er maar eens onderplakken. een paarmaand ging dit goed, maar op een gegeven moment begon die lamp enorm te knipperen.. ik dacht zal wel aan de lamp liggen. ik liet de lamp perongeluk aanstaan en toen ik m later(uurtje of 2) uit wou doen, stonk het er enorm. toen dacht ik weer aan dat ding en haalde de lamp er uit... dat ding was helemaal weg, op een zwarte plek na..

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

Een maand of 4 geleden op een zaterdag avond, alleen thuis de verwarming ontluchten.
op zich niets spannends. totdat het schroefje uit het ventiel vloog en de ketel op volle toeren stond te draaien, ik heb een houten vloer en benedenburen, dus was bang voor waterschade.
je voelt hem misschien al aankomen, ik heb mijn vinger in het gat gestopt en met mijn andere vrije hand het schroefje weer gevonden, dit in een tijdsbestek van ca 15 minuten.
Uiteindelijk het schroefje weer kunnen monteren, vinger onder de koude kraan, was 5 minuten pijnlijk, daarna compleet gevoelloos.
dag erna naar het ziekenhuis, die konden er nix mee, topje was letterlijk gekookt, of het zou genezen wist niemand.
na ca 3 of vier weken, viel er een stuk dood vlees van mijn vinger en zat er gelukkig een nieuw topje op.
heel fijn want een sjaggie rollen, ging verdomd lastig.

Dus conclusie, hoe aanlokkelijk ook, stop niet je vinger in een heet "gaatje" :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 24 februari 2008 11:38:04 schreef Gadget_inc:
Dus conclusie, hoe aanlokkelijk ook, stop niet je vinger in een heet "gaatje" :-)

>:)

iets van mij, ik had een soldeerbout (is al een tijdje geleden) en dat was een soort pistool. de punt helemaal zwart/verbrand, dus ik denk dat gaan we eens mooi opschuren. nu was ik zo stom om de soldeerbout aan te laten staan:( dus ik pak dat ding gewoon wast (dus niet bij het handvat) je kon me aan de andere kant van de straat nog horen schreeuwen. natuurlijk viel dat ding bijna op de grond, want ik was zo stom om dat ding ook nog eens te vangen:( nou, mijn hele hand verbrand. naar het ziekenhuis gegaan daar deden ze een soort zalf erop. gelukkig kan ik nu weer solderen.

(ook een tijd geleden) ik was voor school een kabel aan het fixen, in die tijd zat ik nog in de schoolband en de Jackplug had los contact, dus ik hup stanlymes gepakt en ging proberen de coating eraftehalen dat ging best. kwam mijn broer opeens de kamer opgerend ik schrik me natuurlijk rot want ik was geconcentreerd bezig. ik schiet met volle vaart uit, en dat stanlymes vliegt direct mijn been in. de snee was ongeveer 10cm lang en 1 cm diep. weer naar het ziekenhuis. bijna een uur moeten wachten terwijl ik half lag doodtebloeden:( was ik eindelijk aan de beurt, hebben ze een beetje lijm erop geaan (omdat de boel uit mijn been naar buiten kwam) pleister erop en klaar. sindsdien werk ik nooit meer met stanlymessen;)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

je werkt nu maar met opereer messen? :P

hmm ik heb ook het nodige meegemaakt soldeerbout precies in me knieholte.. broertje stond op me kabel van de bout :@:@:@.. hoe het verder is gebeurt dont know was vaag maar goed verdomde pijn..

al paar keer in een ictje die ik liet vallen op de grond getrapt en dan nee helaas geen smd maar gewoon dip... altijd leuke puntjes in je voet.

ben beschoten door ontploffende bc547 en bc557... het binnenwerk kwam er letterlijk uit schieten.. wat gemene brand pitjes op mijn armen.

2 maand geleden, gaatje aan het boren in koelplaat, boor breekt af en boormachine met halve boor aan vliegt in men been, ik kreeg de boor er niet uit dus heb ik de boormachine erafgehaald en dan aan de boor in omgekeerde richting gedraaid. Daarna bij de dokter moeten laten dichtnaaien. Een maand geleden kwam ik op de luchthaven en ik ga door de douane en die detectors beginnen te piepen dus moest ik effe meekomen. Toen gingen te met een metaaldedector over mijn been en hij piepte weer :) Er zit dus noigaltijd een stukje boor in men been :)

Den Dries www.hulens.be

Op 24 februari 2008 12:39:24 schreef veenie:
al paar keer in een ictje die ik liet vallen op de grond getrapt en dan nee helaas geen smd maar gewoon dip... altijd leuke puntjes in je voet.

komt me bekend voor:)
soldeerbout eens uit de kast gehaald, die stinkt nu nog steeds;)

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op zondag 24 februari 2008 12:51:01 (11%)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Niet echt wounded in action maar ik heb wel van mijn vriendin op mijn flikker gekregen omdat ik niet had gestofzuigt. Met als die scherpe dingen overal op de vloer.

Maar ik had gister maar even heel goed gestofzuigd en we konden voor het eerst sinds tijden op blote voeten op mijn kamer lopen.

Overigens die opereer messen zijn link. Ik gebruik ze vaak maar als je echt druk uit oefent en ze breken dan vliegen de stukken in de rond en blijven in alles steken waar ze tegenaan vliegen...

Voor de rest alleen wounded in action dingen die niet elektro gerelateerd zijn :P

-

ik was een gleuf aan het slijpen in een metalen behuizing met een dremel. na een paar minuten slijpen bleef het slijpschijfje vast zitten in het metaal. ik kon zo snel die dremel niet meer uitzetten en vervolgens knapte dat slijpschijfje uit elkaar... niets aan de hand zou je zeggen, dit dacht ik in eerste instantie ook totdat ik wat nattigheid aan mijn handpalm voelde.. wat bleek: het halve slijpschijfje was in mijn hand geschoten en dat was gigantisch gaan bloedden. maarja... verbandje erom en vrolijk weer verder;)

Ik heb ook wel eens gehad dat de slijp schijfjes van de dremel weg vlogen, toch wel lomp :P

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

tja, scheve druk kunnen ze niet tegen. dus toch maar in iedder geval een brilletje op als je er mee bezig gaat of je moet natuurlijk erg graag hier willen posten..

zelf heb ik ook nog papieren schijfjes. lijkt wel op dubbbelzeidig schuurpapier maar dus wel flexibel. nog niet uitgeprobeerd overgens..

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 24 februari 2008 17:54:18 (30%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

De schijfjes waren ook erg snel op, nu had ik van mijn pa begrepen dat ze bij de gamma of iets van die speciale schijfjes hebben voor de dremel die heb ik geprobeerd, die zijn een stuk steviger en gaan veel langer mee

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Wat je moet hebben zijn de Reinforced cut-off wheels, nr 426.
Die dingen zijn a) Een stuk groter en b) een stuk steviger.
Overigens: Sinds er zo'n schijfje mijn oog op een centimeter na gemist heeft heb ik altijd een veiligheidsbril op met die dremels.

om te werken met een dremel:
werkbril op je fok
handschoenen(of je moet het fijn vinden zon scherf in je jatte)
glasvezel versterkte schijfjes pakken(zie greenmagic)

voor de gene die het speedclick(of hoe dat ding ook weer heet) gebruikt, die dingen zijn standaard al verstevigd

mijn laatste wounded in action: een veel te grote splinter in men jatte toen ik wat hout aan het shouwen was

[Bericht gewijzigd door timmie op zondag 24 februari 2008 19:15:27 (16%)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 24 februari 2008 17:43:06 schreef MAH:
tja, scheve druk kunnen ze niet tegen. dus toch maar in iedder geval een brilletje op als je er mee bezig gaat of je moet natuurlijk erg graag hier willen posten..

Ik wil ooit nog dit ding aanschaffen: http://www.seton-signalering.nl/upload/AA155-PRVE-eco.jpg

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

kijk eens bij 3m bij volgelaatsmaskers

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Is zeker ook schreeuwend duur ;)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Dit topic is gesloten