Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

bij mij gebeurt het wel afentoe dat ik met een shroevendraaier uitshiet in men hand en dan een stukje vel weg, maarja dat valt allemaal nog wel mee

Op 28 juli 2007 22:42:16 schreef elektrozoeker:
bij mij gebeurt het wel afentoe dat ik met een shroevendraaier uitshiet in men hand en dan een stukje vel weg, maarja dat valt allemaal nog wel mee

Kijk maar uit.
Ik weet uit ervaring dat zulke gebeurtenissen zo'n grote mentale slag voor je kunnen zijn, dat je beheersing van de Nederlandse taal een spontane terugval krijgt!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

dat uit schieten met schroefen draaier is hier ook wel bekend. ik heb het ook wel eens gehad met een draaiende boor.

in me hand dat doet pijn!

stef

Iedereen zorgt wel goed voor zichzelf, moet ik zeggen :P
Ik let altijd op m'n eigen veiligheid als ik ergens mee bezig ben.

Waarschijnlijk ben ik ook de enige die een veiligheidsbril draagt tijdens het printplaatboren :D

Op 29 juli 2007 11:18:11 schreef roboteer drg:
dat uit schieten met schroefen draaier is hier ook wel bekend. ik heb het ook wel eens gehad met een draaiende boor.

in me hand dat doet pijn!

stef

I rest my case yourhounour

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 28 juli 2007 22:24:09 schreef klein is fijn:
Hehe, daarom trek ik ook altijd handschoenen aan als ik met PUR werk. Dat spul blijft werkelijk overal aan plakken.
En goed ook. :+

om pur (schuim of lijm) te verwijderen gebruik je aceton

Op 29 juli 2007 11:39:29 schreef bbob1987:
Waarschijnlijk ben ik ook de enige die een veiligheidsbril draagt tijdens het printplaatboren :D

heb een stuk plexiglas tussen de boor en mij zitten.
(heeft al een paar keer een boor ingezeten die recht naar men oog gericht was)

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Op 't werk ene een tijd geleden: bij het boren met handmachine breekt er een stuk van de snijkanten af, een scherf. Je kon een knap horen en ik zie die kerel even zijn hoofd achteruit trekken. Nadien tong tegen onderlip, wat is dat nu, bloed, en de scherf kwam er langs de binnenzijde van de lip uit.
Zonder het wel te beseffen was dat ding door zijn lip gevlogen. Gratis lippiercing.

Dit heb ik vroeger eens uitgevreten, in mijne jonge experimenteertijd: motortje gekocht, allez, tas al wel een 100W 230V motortje, met een asje van 6mm. Ik wou daarop een schijfje, maar dat had een gat van 9mm ofzo. Tja, hoe vul je dat nu op? Euhh, zo'n inox pincetje gepakt en ertussen gepropt. Ik dacht nog, ik moet het mooi recht zetten dat het niet teveel uit het center draait. Ja amai... Inschakelen, en die zaak begint te slingeren, nooit gezien,...wieeeeéééw, tonk...
Alles stond er nog maar pincet was weg. Heb daar een hele tijd naar gezocht, het stak in een houten deur...
Voor hetzelfde geld was het in mijne kop geweest, dan had ik nog minder verstand overgehouden dan ik nu al had.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
chuckie

Honourable Member

En ja hoor, vandaag voor de tweede keer 400 VAC door mijn corpus gehad.
En precies gelijk vorige keer stond ik een uitbreiding in een meterkast te maken (1 diffie en 2 automaten erbij)en kwam mijn linkerhand tegen de kopse kant van een aansluitkam 3 fasen waar alle 3 de railtjes een paar millimeter uistaken.
Plaats van intrede, de zijkant van mijn ringvinger, die ziet er nu precies zo uit als de grote plakken rosbief die zondag op de barbeknoei had liggen.
Drie mooie geroosterde strepen.
Het gekke is dat buiten het branderige gevoel op mijn vinger ik een continue stekende pijn boven in mijn hand heb, weet iemand waar dit vandaan kan komen?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Mogelijk dat een dokter (Dermatoloog? Neuroloog) je dat beter kan uitleggen.
Ben je al weg!!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
chuckie

Honourable Member

Ik zie het een paar dagen aan, ik kom niet graag bij doktoren e.d..

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

1 nacht kan te veel zijn

doctoren zijn geen slechte mensen(althans vorige keer dat ik er was neit)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Als je 'n gewricht geroosterd hebt, komt je vanzelf bij de fysiotherapeut. :o

klein is fijn

Moderator

't Zal niet dodelijk zijn als je er al een paar dagen mee rondloopt, maar ik zou toch maar even langs de dokter gaan. Grote kans dat er daarbinnen wat dingen lelijk geroosterd zijn.

als hij een niershock heeft komt hij geen nacht door maar we gaan er maar van uit dat hij dan dit niet had geschreven(dus dat hij al in het ziekenhuis/bij de dokter was)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Door de schok heb je waarschijnlijk wat pezen en spieren overrekt in je hand. Die voel je nou heeeeel goed :D

chuckie

Honourable Member

De pijn valt al weer mee en ik kan gewoon werken.
Het was in ieder geval een domme actie van me.
De klant had internet nodig voor zijn werkzaamheden en ik was zo stom om het onder spanning te doen zonder mijn speciale handschoenen die in mijn bus lagen.
Laat dit ook weer een waarschuwing zijn voor anderen, 400VAC is geen pretje.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Henry S.

Moderator

Tja, niet onder spanning werken... dat is regel 1.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Foutzoeken in 'n buizenversterker en daarbij, heel suf, een meetpen in 'n banaanstekker met ongeisoleerde delen steken, en die in je hand houden. ~300V DC op m'n duim. Ouch, en 'n witte plek op m'n duim die een paar millimeter in 't vlees van m'n duim loopt (interne brandwond). Hrm.

Anoniem

niet veel speciaals, maar volgende keer mijn ledjes rustiger lossolderen...
Ik was uitgeschoten met mijn soldeerbout tegen de binnenkant van 3 vingers
auw

Lucky Luke

Golden Member

attiny2313 gesoldeerd alsof het een attiny26 is en 'm dan proberen te programeren... en verbaasd zijn dat het niet werkt.

moet nog kijken wat de schade is, vrees dat het een nieuwe attiny2313 gaat worden...

(en ja: het is de smd attiny2313 waar vanalles overheengesoldeerd zit, zie fototopic)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ik heb mezelf een paar keer met de soldeerbout ge-bbq.
En ik ben een keer uitgeschoten met een schroevendraaier,moesten we naar de ehbo want hij kwam er al bijna aan de andere kant weer uit :-O

Naja ik heb altijd nog geluk gehad dat DIT mij niet gebeurt is:4de graads verbranding?! kijk maar uit met hoogspanning ik hou het wel bij zwakstroom :P 24V. en minder

[Bericht gewijzigd door Kevin G. op woensdag 21 november 2007 11:35:05 (11%)

Doet veel met LED-inbouw en reparaties

Moet dat nou gepost worden? Link er liever even naar. Ik zie dat soort plaatjes alleen graag in slechte horrorfilms, wanneer ik weet dat het niet echt is.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Op 21 november 2007 11:29:56 schreef Kevin G.:
Ik heb mezelf een paar keer met de soldeerbout ge-bbq.
En ik ben een keer uitgeschoten met een schroevendraaier,moesten we naar de ehbo want hij kwam er al bijna aan de andere kant weer uit :-O

Naja ik heb altijd nog geluk gehad dat DIT mij niet gebeurt is:4de graads verbranding?! kijk maar uit met hoogspanning ik hou het wel bij zwakstroom :P 24V. en minder

Op verzoek heb ik een link geplaats voor wie de foto wil zien ps: HET IS ECHT! denk voordat je drukt!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Verbrennung_4grad_e…

Doet veel met LED-inbouw en reparaties

Dat is beter.

Hmm, niet gezond, hoogspanning. Maar daar zal je als gemmiddelde electronicaman ook niet al te vaak in grijpen denk ik.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Dit topic is gesloten