droid
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Ik had hier een samsung stick, die het tot op heden niet deed. Na experimenteren met dat ding, moest ik de rigol steeds opnieuw starten, om weer met een wel werkende stick te kunnen werken.
Probleem is hier nu definitief opgelost door de samsung opnieuw te formateren met FAT32
Toch blijft het vreemd, de oudere stick waar ik tot nu toe mee werkte is FAT16, dus zowel FAT16 en FAT32 zou moeten werken.
[Bericht gewijzigd door droid op (18%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
ik heb in een andere thread ook al gepost :
formatteer de stick
geef de stick een naam
zorg dat er minstens 1 file op staat
onder dos ( command prompt starten )
stel dat je stick f: is
format f: /u
label f:stikkie
copy con f:text.txt
blabla
<ctrl-Z>
ik heb ooit ene probleem gehad met memory sticks onder win2000. een blanco stick was niet leesbaar.
op een andere machiene er uiteindelijk op geraakt en er een file op gezet. en dan in de probleme machiene. probleme was weg. stick werdt herkend.
o enne gebruik gene long filenames.
sommige fat32 readers kunnen geen weg daarmee. ( vooral niet voor long ilenames die langer zijn dan 27 characters. der zit daar ergens nog ene limiet )
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
aangezien ik hier nog een handvol (nog niet terug gebrachte
)
sticks had liggen, even getest en bekeken in usbview.
er waren twee die het niet deden, één is een usb 1
de andere word in usbview gezien als een hub met daar achter
een "usb apparaat voor massaopslag".
de scope zal niet overweg kunnen met een hub.
@Jouke,
Ik heb met usbview ook eens gekeken
en de Corsairs worden ook gezien als GENEREC USB HUB met daarachter een USB mass storage device
Toch wel vreemd dat niet iedere stick op de RIGOL werkt
Hoe worden de sticks die wel werken aangegeven in USBVIEW?
Dan zullen meerdere personen hiervan last hebben met de RIGOL.
@Jouke
Nog bedankt voor de exacte specificatie van sticks die wel werken
Ga ik daar maar eens een bestellen
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 15 juli 2007 10:58:53 schreef The Puma:
Dan zullen meerdere personen hiervan last hebben met de RIGOL.@Jouke
Nog bedankt voor de exacte specificatie van sticks die wel werken
Ga ik daar maar eens een bestellen
voordat je dit doet, en een hoop geld uitgeeft... vraag eens de buurjongen of je zijn sticky even mag lenen om te testen of dat die WEL werkt.
Dan zullen meerdere personen hiervan last hebben met de RIGOL.
dit soort suggestieve opmerkingen kun je beter achterwege laten!
@Jeroen,
He is toch nu wel een feit dat het apparaat niet met elke usb stick overweg kan, mag toch zeker wel gezegt worden of niet?
Lijkt me een firmwarefout te zijn.
Kan je dat niet doorgeven aan elquip, zodat RIGOL met een oplossing kan komen om dit probleem uit de wereld te krijgen.
Zo te zien kan de RIGOL niet overweg met sticks die als
GENEREC USB HUB worden gezien.
Voor de rest is het apparaat zeker zijn geld waard
Jeroen Boere
Op 15 juli 2007 11:16:04 schreef The Puma:
@Jeroen,Kan je dat niet doorgeven aan elquip, zodat RIGOL met een oplossing kan komen om dit probleem uit de wereld te krijgen.
Zo te zien kan de RIGOL niet overweg met sticks die als
GENEREC USB HUB worden gezien.
Wat ik gisteren ook al over de mail zei: je kun het beste zelf contact opnemen met Eqluip. jij hebt immers problemen met je scoop. ik niet.
ik kan je verder bij dit probleem niet helpen...
@Jeroen,
Heb al een mail gestuurd naar elquip over dit probleem.
Maar dat is niet een probleem van mij alleen, maar een algemeen probleem dat voor iedereen geld
Zelfs Jouke heeft dat probleem nu nog (met nieuwe scope)dat bepaalde usb sticks gewoon niet werken
Er staat ook niets in de manual vermeld dat niet alle sticker op de RIGOL werken.
Jeroen Boere
ze mogen inderdaad wel eens aangeven welk type stick er wel en niet werken.
erg vervelend allemaal, ik ga er van uit dat elquip je prima zal helpen.
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
voor de duidelijkheid, de scope had geen spanning op de USB connector.
de scope zag dus in het geheel geen verandering op de poort.
en dat je op de scope geen hub kunt aansluiten is in mijn ogen geen firmware fout.
@Jouke,
Maar dan zou er wel duidelijk in de handleiding moeten staan welke usb sticks er zouden moeten werken met dit apparaat.
Als ik toch een merk stick, (Corsair in mijn geval) gebruik zou deze toch gewoon moeten werken.
En je geeft zelf aan dat bij je nieuwe scope ook niet alle sticks werken, en dat zou toch niet moeten lijkt me
Je zou ook kunnen stellen dat er op die stick zou moeten staan dat er een hub in zit en dat het ding niet 'plain stick' doet...
Heb er ook wel eens naar gezocht toen winshit de weg wat kwijt raakte omdat er een hubje teveel tussen bleek te zitten (yep, in een stick zonder dat ik het wist). Is dat dan de 'schuld' van winshit? (toegegeven, er hadden wat zinnige foutmeldingen boven kunnen komen...)
Volgende probleem
Heeft iemand de Ultrascope for DS1000 Series 7.3.8 software aan de praat gekregen onder windows vista?
Windows blijft zeuren dat de windows can't verify the publisher of the driver.
Als ik de driver toch wil installeren komt steeds dat pop-up scherm weer terug.
En als ik de driver apart download
USB Driver DS1000 Series?DS1000A Series?DG1000 Series?DG2000 Series?DG3000 Series?DM3000 Series 2007-06-25
en bij de vista device manager eeen driver update doe en selecteer de gedownloade driver krijg ik volgende boodschap:
Windows cannot find a driver for your device.
Zo uiteindelijk aan de gang gekregen.
Na verschillende keren driver update te hebben gedaan werd driver geinstalleerd
Software zou wel niet (100%) compatible zijn met Vista.
[Bericht gewijzigd door The Puma op (12%)]
Geen problemen onder Vista hier, misschien de installatie een keer als admin draaien. Je hebt geen 64-bits toch?
Die losse driver is volgens mij helemaal niet geschikt voor de DS1000, VID/PID die in de inf staat komt niet overeen. Al heb ik het niet daadwerkelijk getest.
edit: te laat blijkbaar 
Het probleem met de usb stick is opgelost.
Ik heb een andere gekocht, een kingston datatraveler MINI.
Lekker klein dat ding, kan je dus in de scope laten zitten.
Steeks maar 2 cm eruit.
Werkt perfect.
Dus de RIGOL kan niet met elke stick overweg
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Mijn 1GB stick van Dane-Elec doet het prima. Een 128 MB MP3-speler pakt hij ook, een andere 2 GB MP3-speler pakt hij weer niet, misschien ook dat achter-een-hub-chip probleem, niet getest verder.
Ferry
Ferry.......
misschien een beetje aan de late kant, maar voor alle volledigheid.
heb hier twee usb sticks geprobeerd, en deze werken allebei prima
GEIL ( what's in a name) 2GB fat 32
merkloos 512 MB fat 16
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
De fabrikanten van de sticks zijn eerder de bron van dit euvel,dan dat je Rigol daar op moet aankijken.PC hardware bakkers,wijken standaard,nog als eens van de standaard af.
Typenummer en grote zegt ook helemaal niets.
Corsair heeft goede support,zou daar eerst eens je probleem neerleggen.
Ik heb ook wat problemen met sommige USB-sticks.
Memory Bar (RAM) 1GB werkt niet.
Unizo 64 MB werkt wel.
Allebei FAT32 geformateerd
heb hetzelfde probleem hier met een Yokogawa oscilloscoop(geen lowcost dingetje).
De oorzaak is dat yokogawa voor hun scopes geen windhoos(afgeleide) als besturingssysteem gebruiken, maar een zelfgeschreven systeem. Dit OS kan idd. niet met elke stick overweg, maar dat is door de vertegenwoordiger die de scoop kwam demonstreren dan ook op voorhand duidelijk vermeld worden.
Indien RIGOL ook geen windhoos(afgeleid)OS heeft moet hierin de verklaring worden gezocht.