Op 15 september 2007 21:51:08 schreef Henry S.:
[...]
We nemen een zaag...

En gipsplaat is sowieso in 60cm breed te krijgen.

Ja leuk..

Maar om nou 10 van die gipsplaten recht door midden te krijgen.. en dan naar boven te sjouwen.. pff

Op 15 september 2007 17:11:38 schreef Boeip:
MDF kan krom trekken als je maar 1 kant lakt. Zaagsnedes worden niet mooi. MDF heeft vanzichzelf al geen mooie kleur :P dus om die ook nog eens te verven..? MDF is zacht hout, dus als je er wat op laat vallen heb je meteen een mooie put in je werkblad.

Even snel een tafel in elkaar schroeven gaat niet lukken. Het is best lastig om je tafelpoten stevig op je werkblad te krijgen. Ik zal eens een tekening maken hoe ik het gedaan heb

Edit: Verhouding zijn stront, daar moet je niet op letten.
Tekening is van onderaf getekend

[afbeelding]

Bij de bovenste lat heb ik een hoekprofiel getekend

De toplaag van MDF is keihard, daar krijg jij niet zomaar een deuk in, massief hout, zoals vuren of grenen, da's een ander verhaal.
en MDF laat zich zeer mooi afwerken en zagen, dat het krom trekt als je het maar aan een kant lakt, dat klopt, maar dat geld voor alle plaatmaterialen en houtsoorten

Op 15 september 2007 18:14:52 schreef Turbokeu:
[...]
Volledig mee akkoord.
[...]
Had ik nog niet aan gedacht...
En is ook nog soldeerbout/sigaretten-proof in de goede kwaliteiten.
Spijtig dat de diepte steeds beperkt is tot 60cm, ik heb graag een werkplek van 70-80cm diep.

Ik heb wel nog een zwaar ongelakt multi-gelaagd 6cm dik 200x60cm werkblad liggen zonder onderstel, en op zolder staat sinds 1991 een (gedemonteerd) bureau van 180x80cm met 2 ladenblokken, het bovenblad is 6cm dik en afgewerkt met een dikke formicalaag.
Ooit overgekocht van een vorige werkgever voor 10 Euro.
Er waren 4 personen nodig om het (gemonteerd) te verhuizen.

CD :)

Ook deze formaten zijn tegenwoordig standaard verkrijgbaar, duropal, of wat voor een fabrikaat je ook wenst, in elk geval voorzien van een laminaat laag in elk decor wat je wenst

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]

Je kunt het ook in 1 keer typen hoor..

Weet ik, maar zoals eerder vermeld heb ik hier wat problemen met FF

Op 15 september 2007 22:08:31 schreef Technojunk:
Je kunt het ook in 1 keer typen hoor..

als 1e vind ik het een beetje onnodig om hier 5 pagina's over door te gaan dus misschien zelf is iets proberen...

schroef wat latjes aan de grond en plafond en dan een paar gipsplaatjes ertegen, gipsplaten zaag je trouwens niet, die snij je ;)

Op 15 september 2007 22:00:27 schreef Technojunk:
[...]

Ja leuk..

Maar om nou 10 van die gipsplaten recht door midden te krijgen.. en dan naar boven te sjouwen.. pff

Ja pfff, goh je zou eens gaan zweten...
Gipsplaat snij je langs een lat en breek je.

Teveel werk dus. Zaag dan het blad uit, klaar.

Aan jou is geen timmerman verloren gegaan.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (12%)]

Jij hebt plek en geen zin om een werkplek te maken, dat heb ik nou precies andersom : zullen we ruilen :p

Zo een zolder is dus ideaal om een werkplek te maken. Geef mij die zolder en een budget ( dat heb ik dus ) en ik maak daar een tof plekkie van :D

Het enige nadeel die je daar hebt is dat uw dak schuin verloopt maar langs de andere kant vind ik dat iets gezellig hebben voor een werkplek van te maken.

Je kan over de volledige lengte van uw zolder ( zowel links of/en rechts ) een tafel placeren met een beetje goede wil en moed.
Hetgeen echt stabiel moet zijn is de boord die je bevestigt op de muur. Verder raad ik aan hier en daar een soort poot te voorzien onder uw tafel ofwel maak je nog eens houten rekjes waar uw tafel eventueel ook op steunt. ( heb ik ook gedaan ) zo hoef je niets in de muur vast te maken zelf.

Maar wat is uw budget en voor hoelang blijf je daar ;)

Budget is een groot probleem.. dit is iets in de 20 euro..
dus stukje voor beetje..

Dat schuine kan je heel gemakkelijk oplossen. Maak een paar schotten over de hele lengte van de zolder (heb je meteen opberg ruimte) + een stuk "rechte muur" waar je je werktafel voor kan zetten.

Juist, in ons vorige huis was de hele eerste verdieping zo, daarom waren er knieschotten gemaakt (geloof dat het zo heet) van ong. een meter hoog. Doe dat bij jouw op zolder, plaats je buro op ong. 80 cm hoogte en je hebt nog 20 cm over voor meetapparatuur die tegen de muur kunnen aanstaan. Maar voor 20 euro kom je helaas niet ver.

Op 16 september 2007 12:08:16 schreef Boeip:
Dat schuine kan je heel gemakkelijk oplossen. Maak een paar schotten over de hele lengte van de zolder (heb je meteen opberg ruimte) + een stuk "rechte muur" waar je je werktafel voor kan zetten.

Nou, dat wilde ik net opperen...
Zo creeer je én opslagruimte én een acceptabele werkplek.
Stel dat je werkhoogte op 85cm zit. Dan maak je een "knie"-schot van 1m15 hoog. Dan heb je een vlak van 30cm hoog, waar je acceptabel je apparatuur tegenaan kunt zetten en/of je WCD's tegenaan/in bouwen.
En die achterwand is ook goed te maken van "underlayment"plaat. Dat is niet zo duur. En heeft een gladde ondergrond.
Ik heb dat ook als werkblad gebruikt.

Nog even over je schot: Als je het nog wat hoger maakt (zodat de ruimte tussen werkblad en schuine kant nóg wat hoger wordt) kun je daar ook je Monitor inbouwen. Zo heb ik vroeger bij mijn ouders thuis mijn TV ook weggewerkt.

Op 16 september 2007 12:13:30 schreef niels v.v:
Juist, in ons vorige huis was de hele eerste verdieping zo, daarom waren er knieschotten gemaakt (geloof dat het zo heet) van ong. een meter hoog. Doe dat bij jouw op zolder, plaats je buro op ong. 80 cm hoogte en je hebt nog 20 cm over voor meetapparatuur die tegen de muur kunnen aanstaan. Maar voor 20 euro kom je helaas niet ver.

Is dit een Friesche bouwsteil, Niels >:)
We zitten aardig op 1 lijn :-P

Even door borduren op die 80cm hoogte.
De ideale hoogte voor de volwassen mens (180/185 lang) is 76cm ;) Tenminste, dat is wat m'n vader altijd beweerd. :D

Voor een budget van 20 euro heb je je schakelmateriaal nog niet eens (of wil je met een haspeltje gaan werken).

20 euro daar kan je echt niets mee doen hoor .. Misschien eens wat hulp aan de ouders vragen ?

Op 16 september 2007 12:26:02 schreef Fantomaz:
[...]

Is dit een Friesche bouwsteil, Niels >:)
We zitten aardig op 1 lijn :-P

Ik zou het niet weten, weet wel dat ik als 10 jarige jongentje er achter moest kruipen voor inspectie en dergelijke:P.

Op 16 september 2007 12:37:23 schreef Mathieuke:
20 euro daar kan je echt niets mee doen hoor .. Misschien eens wat hulp aan de ouders vragen ?

ja ouders.. Leuk..
2.50 zakgeld kan er nog net af per week.. dan houdt het ook wel op.. die zolder is nb bij mijn oma.. thuis heb ik geen ruimte :( ja op mn kamer mag wel maar daar mag ik niet etsen/zagen/printje boren e.d. + ik moet alles op de fiets doen.. balken e.d. gaat nog wel maar hele spaanplaaten..

ik heb al wel raardere dingen vervoerd op mijn fiets:P grote planken hout is ook geen probleem zeker niet als ze maar 60cm breed zijn.

verder: waarom zaag en ets je niet gewoon buiten in een schuur of iets dergelijks? zown extra werkplek is wel leuk bedacht maar ik denk niet dat je dan savonds nog ff relaxt iets kan gaan doen. En ik dnek ook neit dat je oma een pc op zolder heeft staan..............

Dan is het vrij simpel .... not gonna happen.

Je kunt prima een tafel tegen een schuine wand zetten, eventueel zelfs tegen het rechte stuk, maar dan zo dat je ver genoeg van de buizen weg blijft.

Een tafel, eventueel een opzetstuk voor meetapparatuur en je bent er al.

Regel ergens een oud bureau ( voor weinig ) en timmer een drager voor daar op om je apparatuur in te zetten.

Die labvoeding krijg je ook zelf bij elkaar bedacht, dan zal het toch niet zo zijn dat je ons nodig hebt om twee planken op een X-hoogte boven de vloer te krijgen !?

[Bericht gewijzigd door Sine op (18%)]

Ik denk dat ik het beter kan laten zo,
Bespaard me geld en ik hoed niet op en neer te fietsen naar mijn oma..

Ik moet nog wel een afdichting hebben voor de zijkant.. iemand iedeetje? Ik moet er ook nog bij kunnen!

momenteel is mijn glazen bol buiten werking...

Wanneer je de zijkanten bedoelt met de buizen, ik zou de buizen verfen en er gewoon een blad omheen maken, inkepingen zagen en klaar, wanneer je er een want voorplaatst mis je 30 cm en is veel duurder. Dus wanneer je het net redt met die 20 euro om er een blad voor te krijgen, gewoon de buizen in het zicht laten.
Er zijn wel stevige beugels te krijgen (heb ik ook) die een geplastificeerd blad (kom je niet door heen met een soldeerbout) van ong. 40 mm kunnen dragen. 4 van deze over 3 meter en je bent er.

[Bericht gewijzigd door niels v.v op (24%)]

ga eens kijken bij de kringloop, een stevige jaren 70 eettafel is een prima begin als werktafel, poten evt. iets inkorten

kun je oo voor weinig een legkast halen als opberg ruimte

een oud bureautje werk ook prettig