Nog wat, de footprints voor de ECX'en zijn een heel stuk groter dan de TO220 behuizingen van de IRFs en LMs. De ECX'en zijn TO247.
Edit: Vanavond ga'k de gerbers aanmaken en een upload naar EuroCircuits doen =)
[Bericht gewijzigd door MagicBox op (24%)]
Op 7 september 2011 20:08:05 schreef Damic:
oooh crap helemaal vergeten
Dat zijn erg dure oopsies, als je straks printjes gaat uitbesteden
Doorgaans wacht ik altijd een paar dagen met het inleveren van de data. Gehaaid dat ik nog last-minute aanpassingen heb door alleen al de volgende dag nog een keer te kijken.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Magicbox, is het niet mogelijk met je layout om die 2 voedingsbanen van je toplayer aan de buitenkant van de eindfets te leggen op de botomlayer? (mits de print daar enkele mm breder te maken en de pootjes van de fets wat langer te maken)
(ben liefhebber van enkelzijdige printjes
)
Dat is wel mogelijk maar dan worden de torren veel meer afgedekt en kun je ze niet meer individueel loshalen. Om de print echt enkelzijdig te maken moeten er ook nog 2 draadbrugjes worden toegevoegd omdat anders routing in de knoop komt (LM337, rechter zijde en nog de doorverbinding bij de IRF9510.
Ik ga zowiezo eerst de dubbelzijdige print laten maken en waarschijnlijk volgende week de versterker in elkaar zetten. Als het goed werkt, dan kan ik best nog een enkelzijdige variant van de print maken met de benodigde aanpassingen.
P.S. Ik realiseer me dat voor een enkelzijdige print het wat meer op z'n kop moet allemaal. Het massavlak op de bottom layer is onbruikbaar als massa sterpunt omdat er routing kris kras doorheen loopt. Een ghetto methode zou zijn om de massa leidingen met draadjes op de achterkant van de print te leggen.
[Bericht gewijzigd door MagicBox op (22%)]
Met nog wat last minute aanpassingen vanavond toch de files opgestuurd! Nou is het duimen draaien tot de printjes door de bus vallen. Bah.. wachten 
Damic
Ik ken dat nog zeker 7 dagen wachten voor ze hier zijn (iTeadStudio).
Edit: ondertussen uitgevogeld hoe ik de TO247 in de TO220 krijg. Je neemt gaatjes print en maakt een verloop stukje.
[Bericht gewijzigd door Damic op (47%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Damic
Vind ik zelf nogal gevaarlijk, gewoon gaatjes print en verloop printje maken is het simpelste.
Juist leuk pakje aangekregen van Profusion 
Nou, de bestellingen zijn de deur uit. Deels naar de grote C en de rest naar Dick Best! Tevens een offerte opgevraagd bij Doesburg transformatoren waar ik ooit eerder ringkerns op maat heb laten maken voor een transformator met de volgende specs:
TR1 : Ref : MF80-370VA
Wikkeling V mA Reg VA VA(tot) Max H (mm) 85
Primair 230 1609 370 Max D (mm) 130
Sec 1, 2 15 1000 < 15% 15 30
Sec 3, 4 33 303 < 9% 10 20
Sec 5, 6 28 5714 < 6% 160 320Nou het zelfde nog doen voor de koelblokjes 
P.S. met name de wikkelingen voor de eindtrappen zijn wat ruimer gedimensioneerd dan dat ik eerst had gedaan, dit vanwege het wat hogere voltage dat ik wilde op de eindtrap ivm de THD, om nog voldoende boven de Vds-sat op maximale uitsturing te zitten.
@Damic hieronder: Geen idee wat deze zal gaan kosten, krijg in vast in de loop van de komende week te horen. De eerdere trafo's dat waren 2x 850VA (2x55v), 1x 120VA (45v/15v/15v/45v) en nog 1x 10VA (7v). Die 4 bij elkaa was geloof ik net iets over 300 euros. De trafo die ik nu wil laten maken zou ik gokken tussen de 100 en 150 euro; ik heb geen flauw idee.
De 15v is dedicated voor een voorversterkertje met eventueel een mixer/channel selector. Maar da's voor later, dit is in't voren denken 
Op 11 september 2011 15:23:18 schreef Damic:
Wat kost zo'n custom trafo eigenlijk en wat ga je doen met die 15V?Edit: haja nice thinking
edit2: kun je hier iets meedoen als koeling?
Kan wel maar is zwaar overkill.. ook zijn de afmetingen niet practisch voor het ontwerp, ~ 30cm in het vierkant.
Ik ben eens op zoek gegaan naar wat de gemiddelde 20Hz - 20KHz THD is voor diverse merk amps en goh als ik dat zie, en mijn ampje in realiteit 3x slechter is dan in de sim, dan is 'ie nog dik high-end vergeleken met al dat spul, en daar zaten ook Marantz bakken tussen
Ik kan nie wachten om dat ding te bouwen. Dan zou ik eigenlijk eens moeten kijken wie er apparatuur in huis/zaak heeft die THD kan meten.. Ik zou dan graag eens echte meet resultaten willen bekomen.
Edit: Die koelplaatjes bij V&A zijn volgens mij ook op maat gemaakt bij Deltour, het profiel en de afmetingen zijn dat van de DEF-123.
[Bericht gewijzigd door MagicBox op (13%)]
Damic
Heb mail terug gehad zijn 0.175k/W het stuk, je kan ze altijd in 2 zagen he.
Woot woot ben echt wel benieuwd.
Op 7 september 2011 07:07:43 schreef Damic:
@Henry: gebeurd nu ook als je deze printscreen had gezien dan had je geweten dat ik de 2 massa's en 2 40V en al de rest van de spanningen dubbel heb uitgevoerd. Als je zelfs nog goed ziet dan zie je on ge route draad nog zweven tussen de 2 banen tussen D1 en D15, X1_IN en X2_IN, +32V en +32V1, -32V en -32V1.Edit: slechte link, werkt nu
Ik zag idd die ragfijne lijntjes over het hoofd, maar zie wel een groot massavlak wat blijkbaar zweeft. Dat dan meteen verwijderen, meer kans op fouten, overspraak en zelfs op ongewenste terugkoppelingen. En de twee kanalen zitten daar heel gebroederlijk naast elkaar wat ook de kans op overspraak verhoogt.
Ook vandaar het advies alles als monoblokken uit te voeren.
Gisteren is het pakketje van Dick aangekomen, vandaag gaat die van big C binnenkomen en de print is klaar voor verzending dus die zal deze week misschien ook nog wel komen en anders volgende week.. 
Helaas bleek Doesburg transformatoren niet meer te bestaan, zijn verder gegaan onder de naam Drie Transformatoren en die gingen niet meer aan custom trafo's.
Dan ben ik voor custom ringkerns waarschijnlijk aangewezen op Amplimo. En dat, ben ik erg bang dat dat knap wat gaat kosten maar ik kan natuurlijk altijd een offerte opvragen bij ze. Misschien dat ik overigens de eintdrap voedingen ook gewoon dubbel uitvoer en toch bij standaard trafo's uitkom.
P.S. Wat die LM3x7's betreft hebben ze nu een 36V zener over de in/uit staan. Dit is wel een 1.3W type. De print hoeft er niet op te worden aangepast, maar het schema moet nog worden bijgewerkt. Ik zal later vandaag de schema link updaten met de laatste aanpassingen, zoals die gebouwd gaat worden zodra ik alle spullen heb.
Edit: Grrr... 2! fouten in de relatief kleine Conrad bestelling. Maar Dick Best was op z'n best, geen enkele fout in de bestelling 
jeronimo2003
Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.
Misschien kan AE Europe wel een passende trafo voor je maken. Ik heb overigens geen ervaring met deze firma, maar lees dat zij ook op spec produceren.
jeronimo2003
Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.
Ik wil zeker niet de discussie aangaan of het verschil tussen een bloktrafo en een ringkern hoorbaar zal zijn. Wel ben ik het je eens dar ringkerntrafo's de voorkeur hebben voor deze toepassing.
Wel denk ik dat 1 of 2 custom ringkerntrafo's dermate prijzig zijn dat ik dan 2 losse trafo's zou kiezen. 2x30V/300VA voor de eindtrap en 2x33V/30VA voor de stuurtrap of toch liever dual mono?
Het voordeel van een enkele voeding is dat één van de trappen in tegenfase kan werken (ook speaker in tegenfase voor een net result van 0) waardoor de transformator wikkelingen gelijkmatiger belast worden.
Om toch een opmerking bij de "discussie" te plaatsen, je weet zelf ook wel dat het strooiveld vele malen minder is bij een ringkern. Voor eindtrappen zelf boeit dat inderdaad niet, maar voor gevoelige voorversterkers is dat een ander verhaal, parasitaire inductie voorkomen. Hogere vermogen bloktrafo's hebben een behoorlijk strooiveld. Ook mechanische brom is een stuk minder, geen bewegende delen. Wie kent de klapperende E en I plaatjes niet 
Verder zit ik nog te twijfelen over de koelblokjes. Aangezien deze de kast zijkanten worden bepalen ze dus direct de diepte van het kastje. 20cm is niet bijzonder diep en laat eigenlijk geen dubbele uitvoering toe. 30cm diep gaat nog net.
@VWG3JB hieronder: Mooi linkje! Ik zal eens informeren bij ze..
Inmiddels in de simulator ook heel druk bezig geweest allerlei fourier analyses er op los te laten om intermodulatie gedrag te bekijken en zelfs dat zit er erg goed uit!
Hierbij een 50Hz resolutie gebruikt en twee AC bronnen op verschillende frequenties elke keer. Als beide bronnen onder de 5KHz blijven, ligt de gemiddelde IM vloer op ~ -110 - -122dB, wat in realiteit niet gehaald gaat worden maar het geeft wel aan dat er practisch gezien geen enkele intermodulatie is. Bij hoger frequente bronnen, (b.v. 16KHz en 19KHz) ligt de vloer nog boven de -96dB.
Het duurde even voor ik door had hoe ik deze specificieke simulatie moest configureren maar kan nu leuke grafiekjes maken =)
Ik vraag me af of de werkelijke versterker zich net zo zal gedragen als je analyses. Of heb je dingen als instraling, strooivelden, overspraak tussen de kanalen door de layout van je print, etc. ook meegenomen. Staar je niet blind op de cijfertjes uit je analyse pakket.