Toch maar even een post in dit topic omdat het niet toegestaan is oudere topics te kicken, maar mijn laatste projectje is een reactie op Truuk met de gloeilamp .
Met behulp van het ontwerp van picsels ben ik ook aan de slag gegaan met het maken van mijn eigen switchboard. Ik heb echter geen gebruik gemaakt van een PIC16F628A maar van de Atmel ATtiny2313. Verder heb ik gebruik gemaakt van winavr en zelf het programmatje in c geschreven. Ik maak geen gebruik van een reset-timeout, omdat het zonder ook goed genoeg werkt.
Ik heb al een aantal mensen verbaasd doen kijken. Ik laat ze na mijn demonstratie ook zelf even spelen. Het mooiste is dan dan het totaal niet meer werkt, en ze erachter proberen te komen hoe het nu in elkaar zit. Tot op heden hebben ze het nog niet zelf voor elkaar gekregen zonder een uitleg. Ze hebben wel al snel de opmerking: "Het zit hem in de schakelaars/lampjes". Of algemener: "Er zit een volgorde in." waarbij ik de laatste opmerking direct kan weerleggen door ze te laten kiezen welke schakelaar over te halen (na de programmeerfase natuurlijk).
Al met al wel een leuk ding om zo af en toe eens op tafel te hebben liggen.
Bij deze ook een paar foto's (klik voor grotere versies):

Natuurlijk heb ik normaal een afdekplaatje met dezelfde kleur op de onderkant geschroefd.
Eigenlijk moet ik nog wat betere kleuren voor de switches/lampjes hebben, maar die had ik niet voorhanden.
Gr Milux