Eerst een waarschuwing alvorens je verder leest: zorg dat je op een stoel zit, anders gaan er ongelukken gebeuren, en ik ben niet aansprakelijk. Goed , met dien verstande mag je verder lezen.
eerst een sfeerbeeldje.
de toren scoops links verdwijnt binnekort.( Op de philips na. dat was mijn eerste echte scoop ( ik had eerst een hameg 603. daarnaa de philips gekocht met spaarcnetjes (analoog/digitaal combiscope) )
Boven een 54602a , mijn 5334B counter reonder. de drie lambd voedingen gaan ook weg alsook de MDA op de bovenste plank ( als ik een koper vind tenminste )
en dan komen we nu bij de hoofdplank. Mijn e3610 voedingkies , een 54645D scoop (2 analoog / 16 digitaal en 4 megasample memory ) met erbovenop de PM6666 counter. de toren rechts heeft twee 8116's ( ene met optie 001 en ene zonder , en een 34401 multimeter. daarnaas tstaand e twee WCP80 stations.
dat 'blauw' gat int midden mag je nog effe naar staren
Mijn russische stereo microscoop is onderaan te zien.
En dan nu het blauwe gat ...
Nu zijn er vast al die gaan zeggen . 'jamaar ik dacht dat je dat merk haatte' en dat klopt . ik vind de userinterface en het feit dat dingen constant staan te 'calibreren' rot vervelend. Maar je kan zo een ding toch niet in de vuilbak laten gaan... dat is pas echt zonde. Dus ik heb van mijn hart een steen gemaakt en mij opgeofferd om het een laatste rustplaats te geven in mijn garage
We hebben het over dit ding :
Een 4 kanaal 500MHz 4Gs/s Lecroy Wavesurfer 454 met de Long memory optie.
als je goed kijkt zie je dat er 3 draaiknopjes ontbreken. dat komt in orde. ik heb die aangekocht bij lecroy ondertussne. voor 25$ heb ik de ganse set.
Wat is er gebeurd. Deze scoop heeft een 'accident' gehad. Een of ander lompe boer ( nee niet ikke. we weten niet wie) heeft er iets laten op vallen en het scherm was gebarsten. De scoop startte ook niet meer op, en er waren 3 draaiknoppen afgebroken. Aangezien het ding toch 'underpowered' is voor wat wij nu doen werdt beslist om hem niet te repareren. Ik heb dan maar stilletjes het ding uit elkaar gehaald. De harde schijf was overleden. Een 80 Gbyte IDE laptop schijf erin en windows XP embedded terug geladen. De scoop firmware kan je gratis bij lecroy downloadedn dus dat was vrij snel gepiept. Het scherm was ene ander paar mouwen. Na het voorzichtig uit de kast gepeutert te hebben bleek dat het touschscreen compleet gekraakt was. met een stanleymes heb ik dan de siliconekit losgesneden, en het touchscreen verwijderd.
De draaiknoppen zijn gewone rotary encoders van ALPS. effe 5 stuks in 'sample' aangevraagd en ook dat is verholpen.
De scoop boot correct op en passeert al zijn zelftesten. hij heeft ene tijdje als 'reserve' gediend maar niemand wil er echt mee werken omdat voor ons werk het ding te traag is en te weinig memory heeft.
Nu zijn vorige week de SDA7Zi's binnengekomen en de oudere toestellen die we hadden zijn nu 'backup'.
Omdat dit ding eigenlijk officieel al 'scrap' was heeft de baas heeft een mooi papiertje ondertekend waarbij hij nu officieel mag in mijn garage rusten.