Over gekregen gesproken, Omdat mijn Tek 535A niet zo hoog frequent is heb ik daar nu een oplossing voor. Hij is nu 30MHz. Eigenlijk moet ik zeggen: ze zijn nu 30MHz samen bij elkaar opgeteld , ik heb vanmiddag namelijk nog een 535A gekregen met 3 plugins erbij, het was ongeveer 5 km van mijn woonplaats. Hij heeft 25 jaar niet aangestaan, ook de originele manuals, een originele folder en ook het korte gebruiksmanual in de deksel en daarnaast een kap om over het beeldscherm te doen en een trolly op wieltjes om hem op te zetten.
Een plugin , de CA, had ik al maar deze is met SO239 pluggen, en de andere twee plugins had ik nog niet. Ik heb nu dus 7 verschillende, waarvan iets van 5 differentieel plugins.
Nu alleen nog de 1L5 en 1L10 SA plugin maar dat zal wel wishfull thinking blijven net zoals een echte buizen SA.
De eigenaar ken ik via de NOS repeater en toen ik wat zat te vertellen over mijn oude meetspul en dat het al lekker warm werd in de shack dankzij de Tektronix vroeg Hans of ik er nog een wilde, dan had hij weer wat ruimte. Dat hoef je maar een keer te zeggen Het wordt al een echt meet museum. Ik zou nog wel eens wat echte oude probes willen voor de compleetheid