Wel geel/zwart, maar was iets van 3.50 :)

Mijn buit:

1 duo setje Cresta DECT telefoons
http://www.cresta.nl/images/products/11837294693442.jpg
(volgens Cresta site alleen als trio verkrijgbaar.. slimme handelaar??)

en een 2x16 LCD met LED backlight, altijd handig...

VFD's met RS232 kunnen weerstaan tot 2 keer toe.

1e meeting was erg gezellig in m'n eentje, 2e heb ik gemist :P
Nog wel wat bekende gezichten gezien. Bij de VFD kraam kon ook Henry het bijna niet laten zo'n dingetje mee te nemen ;) En, effe denken, was dat MAH die daar ook bij stond?? (Raak gesprongen??)

Haha ,
Ik was er lekker stiekum tussenuit gekropen en toch nog even naar de Lichtmis ...
Door de huiselijke omstandigheden ( verjaardag ) was ik er wel wat laat , ong. 12.45u. Dus alle koopjes waren er al weg ... , hoewel ? Mijn buit bestaat uit , schat ik , 400 buisjes ... een paar probes , wat koperboard voor de deadbug bouwmethode , en wat los weerstanden spul waar ik een beetje gebrek aan had .
Al met al een gezellig middagje .
Ik heb om 14.00u. nog wel even gekeken waar de CO stand moest zijn , maar ik kon hem helaas niet ontdekken .
Jammer , dat dus voor een volgende keer

Groetjes Evert

De CO stand was het terras voor de koffie en patat kraam.

Mijn voorraad draaischakelaars-met-meerdere-standen heb ik wat opgeschroeft.
Verder een klein (tot nog toe kleinste model dat ik ooit heb zien liggen) LCDtje 2x16 met backlight gekocht.
Kijken of hij bevalt en dan volgende keer wat meer aanschaffen.
Nog wat dubbele haakse Headers en wat gasveren.

Niet zoveel gezien/gekocht dit jaar. Wel rekening gehouden met grote aankopen, maar toch rustig aan gedaan.
Kan ik de volgende keer wat meer :)

Verder Hugo en Paul Welther gezien. Naast MAH en Henry.
De nodige (ex-)collega's uit diverse voormalige banen. Dan realiseer je je dat je toch steeds weer werkt (en collega's hebt) in een bepaald segment van de techniek.
Mijn 2 maten (ook ex-collega's) was ik al snel uit het oog verloren en ik heb gewoon mijn ding gedaan en ze later teruggevonden.

Mooi weer overigens. Wat me niets heeft gekost. :D
Gezelligheid... Kostte ook weer niets.
Kon zelfs even een half uurtje in de zon zítten, waar je meestal moest zoeken naar een stoel...

Ik had de indruk dat het vandaag drukker was dan voorgaande jaren. Niet qua stands, maar qua bezoekers. We waren er even voor 10 en we moesten al helemaal achterin het veld parkeren!
Wat is de volgend beurs? Apeldoorn, volgende maand?
En dan???

Op 27 september 2008 17:20:41 schreef Jochem_S:
<<>> VFD's met RS232 kunnen weerstaan tot 2 keer toe.

En, effe denken, was dat MAH die daar ook bij stond?? (Raak gesprongen??)

jup, ik heb er toch een meegenomen. grafisch 256x64 stipjes. Als het goed is wil die ook wel gewoon in de karaktermodus en kan ik hem ook voor text gebruiken en anders gaat ie gewoon de doos in. och, voor 5E zijn we weer een paar uurtjes zoet. Dat lukt me voor dat geld niet met bier...

en inderdaad, goed gesprongen. zo langs het zijraampje naar binnen, motorkap leek me bij nader inzien toch een beetje moeilijk worden.

verder heb ik een paar probes (1:1, 1:10 en onbekend) A 4E stuk 2x philips en een ?aleol?

ca 800 10n condensatortjes (voordeel van lange armen hebben:P ) en nog wat u47.
een klosje 0.3mm multicore voor 5E

verder heb ik me best rustig gehouden en Henry het meeste laten kopen >:)

@TJ: heb je mij wss ook weer gezien, ik jou niet overgens. heb je al die elektuurs vandaag in de kofferbak gegooit?

Ja, ik heb jouw denk ik ook gezien, met Henry :)
Was met de camper, dus dat gaat dat allemaal wat makkelijker hé!
die getinte man kwam me ook bekend voor, of was jij dat? weet het allemaal niet meer echt een keer een smoelenboek maken

[Bericht gewijzigd door Technojunk op (37%)]

Het was weer gezellig en weer even bijgepraat met iedereen.

Een broekzak vol met kruiskopschroefjes Engelse maat. Dank MAH, ze passen perfect op de ex army tonsertrimmers/varco's.
Twee zwanenhalsjes met verlichting voor de prinboormachine. Compleet met halogeenlampjes er in voor bijna noppes. Werken ook nog.
Verder wat trafo's, ringkernen en HV condensatoren en ander grut voor de afdelingsprojecten.

En op de valreep twee gratis Grundig FK101 mobilofoons. 146-150MHz Kristal gestuurd, maar helaas zonder de kristallen. Ik zoek nu het schema en dan ombouwen voor APRS.

Wegens problemen met mijn gezondheid, heb ik dit jaar moeten verzaken. Volgend jaar maar weer! ;)

Was heerlijk weer vandaag!
Grootste markt doe ik tot nu toe gezien heb.

Kwam ook nog wat lui van co tegen oa Henry.

Klos dikke wikkeldraad gehaald voor mijn ringkern,
Weerstandenreeks overige onderdeeltjes en nog wat draai-schakelaars die ik zo snel niet in de winkel heb kunnen vinden.

Zou nog een 19" kast halen maar die was al weg!!
Volgende keer beter.

Dat is minder Eugene, niets ernstigs hoop ik.
Ik had je al gemist in dit topic.

Op 27 september 2008 22:59:14 schreef Oane:
Kwam ook nog wat lui van co tegen oa Henry.

Ik ben niet lui :(
;)

Op 27 september 2008 22:50:07 schreef Hugo Welther:
Een broekzak vol met kruiskopschroefjes Engelse maat. Dank MAH, ze passen perfect op de ex army tonsertrimmers/varco's.

Ah kijk, is hij toch nog wat uit die ijsbak kwijtgeraakt :)

@jochem: zeker. hij was na de meeting half leeg. Als het gratis is kunnen weinigen het maar weerstaan he ;)

@TJ: daar heb je mij idd al wel vaker voor aangezien.

@Rd12tf: tot volgend jaar dan. Mogelijk al eens eerder op een andere beurs..

Volgens mij stond die ijsbak dr aan het eind van de dag nog :-).

Na een hele mistige rit MAH opgepikt en om half 10 waren we aanwezig.

Druk, druk, druk, veel drukker dan vorig jaar. Heel mooi weer en relatief veel vrouwvolk. ;)

Twee Fluke 8000A 3 1/2 digit tafelmultimeters erbij voor €5/€10. Beide moeten nagekeken worden, want de een is wat onstabiel (draad voedingselco kapot) en mist de 2A zekering.
Edit: Fixed!
De ander geeft alleen '1999' en trafo wordt snikheet(met accu's die verdachte nr1 zijn). Dit was de duurdere, gelukkig wat van de prijs afgekregen.

Verder een Takeda Riken 20MHz frequentieteller met nixies :P, werkt maar de decimale punt en us/ms/kHz/G aanduidingen wat in de war, ik verdenk de schakelaars.

-Mini tripot, stabiel dingetje voor pocket camera's.
-JBC tinzuiger met balg, past op m'n oude soldeerpook.
-Drie welbekende JE-AN 1286404 128*64 GLCD's
-Breadboard met 3 voedingsklemmen.
-LIN1 en LIN2 van ECA, tabellenboekjes voor opamps en spanningsregelaars, handig om oude IC's uit te pluizen.
-Handjevol 10-polige bandkabelheaders, soldeerversie.
-Idem OC141's
-Meters 470nF/250V MKT - 10nF/50V - 100nF/50V en 1N4007's, met dank aan MAH's lange armen. ;)

En natuurlijk lekker sociaal: MAH, Fantomaz, Jochem_S, the Welther bros, Rob007, westcoast, ORN, MRF-Technoligy en bprosman.

Op 27 september 2008 22:55:27 schreef Rd12tf:
Wegens problemen met mijn gezondheid, heb ik dit jaar moeten verzaken. Volgend jaar maar weer! ;)

Sterkte! Je werd gemist.

Zo simpel , die CO-stand ...
Spijt me echt dat het mij niet opgevallen is .
Maar ja ik ken ook niemand van gezicht , dus dat wordt al weer moeilijker .
Misschien waren die buttons van een paar beurzen terug toch niet zo'n gek idee ...

Groetjes Evert

PS. Ik liep er trouwens in een gestreept overhemd , en best lang met een doos buisjes onder mijn arm ...

Op 30 september 2008 00:13:35 schreef Radioortje:
... met een doos buisjes onder mijn arm ...

Ah, was jij dat :)

Ja , dat was ik .
Maar wie was jij nou ....

;) Evert

Diegene met die plastic tas ? ;-)

Ja, in de linkerhand, maar ook een rugtas op de rug.

ooo die ,
Dat waren jij allemaal ?

Evert

Jammer dat ik dat van die meeting niet gelezen heb. Ik was er wel maar hoe herken je een co'er?

mijn buit:
Paar elcotjes ledjes condensatoren, krimpkous (dat bakje) en samen met een vriend (waar ik logeerde) nog wat smd ledjes gekocht om mee te klooien.

leime

ps. mss heeft iemand me nog zien lopen??? Groene jas (kan nie missen)

Ben er ook nog even geweest. Eigenlijk ben ik er best lang geweest, want ik vond het hartstikke leuk om eens een beurs af te struinen. Toch mooi een set ECC83's en een viertal EL84-buizen weten te scoren voor mij nog te bouwen buizen-amp. Ik ben op mijn gemakkie de onderdelen aan het verzamelen :-) Jammer dat de voedings- en uitgangstrafo's zeer dun gezaaid zijn.