Het mooie foto opdrachten Topic [Deel 2]

free_electron

Silicon Member

patenten lezen is om uw haar te verliezen... Ik schrijf een tekst en uitleg , en dan zetten ze daar ene patent attorney op. en dan moet ik dat resultaat zelf 12 keer herlezen om te snappen wat ze nu juist bedoelen...
kzal vanavond fotokes trekken en posten.

@pros : dat kleine wonder vervangt die r en c ... is gewoon een 3 potertje dat je direct aan de reset pin van een cpu of fpga knoopt. heeft niks nodig. zit in sot23 behuizingkje. en ze zijn verkrijgbaar met verschillende trigger drempels. der zit een timing circuit in dat bij een brownout de reset activeert , wacht tot spanning minstens x tijd stabiel is en dan pas terug loslaat.
de reden voor verschillende trigger drempels is om sequencing te kunnen doen. bij powerup eerst die uit reset , dan pas de andere uit reset . enzovoort.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 29 mei 2009 21:18:03 schreef free_electron:ik heb dus zo een 3 poter reset ding gemaakt die altijd de juiste polariteit maakt.
Tijdens power ( wanneer de spanning nog aan het opkomen is ) injecteer ik een stroompje in de reset poot. en ik kijk langs waar hij wegvloeit. vloeit dat stroompje naar grond dan weet ik dat er een pull down staat en de reset dus actief hoog moet zijn... vloeit dat stroompje naar voeding dan weet ik dat er en pullup staat en de reset actief laag moet zijn.

die informatie wordt op een flipflop gezet die via een paar and poorten beslist of mijn chippie open source dan wel opendrain moet spelen

Prachtig idee en zeker een patent waard.

En inderdaad, ik heb ook de verkeerde liggen. Een paar latten voor active low gekocht en nu begin ik met de 8051, en heeft dat ding een active high reset.

PS krijgen jullie een plak? Wij krijgen niks. Ik heb ook een paar patenten maar maak me er niet meer moe aan.

Suffering from wiseass oneliner blackout
Lucky Luke

Golden Member

hmm, ik dacht eerst ook een een vergulde invertor (of nog erger, een verguld draadje, dat geeft ook signaal aan de uitgang als er een signaal op de ingang wordt gezet), mar het toch eigenlijk ook wel wat slimmers verwacht.

Wat het nu blijkt te zijn is idd slimmer :)

Het mag die R en C dan vervangen, wat als ze er toch staan? Want dan loopt er 2 kanten uit een stroompje...

maar voor die verschillende trigger levels heb je weer verschillende van die dingen nodig, neem ik aan... zit je alsnog met de verkeerde als je wat aan het broodborden bent. Of passen die dingen niet een een broodbord? Of andere eigenlijk: passen er wel 10 van die dingen in 1 gaatje van het broodbord en vind je ze desondanks nooit meer terug? >:)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Leuke vinding hoor, maar als ik het goed begrijp zijn ze eigenlijk alleen leuk voor de amateurs. In productie elektronica is het een oplossing voor een niet-bestaand probleem, en als je professioneel elke dag met zulke dingen bezig bent, mag ik toch hopen dat je baas je van een leuke voorraad onderdelen voorziet, en je binnen hele korte tijd dingen kunt ontvangen die je tekort komt.

Daarbij: als je als professional of enigszins handige amateur met een reset device met een verkeerde polariteit zit, mag het toch ook niet zo'n probleem zijn om dat met 1 klein schattig torretje om te draaien?

Daarbij ben ik altijd een beetje huiverig voor dingen die "automagisch" gaan.

Was het trouwens niet makkelijk geweest om gewoon een blokgolf van een paar kHz op de reset pin te zetten, en hem helemaal los te laten als de controller / processor weer door mag lopen? Ik dacht dat de meeste controllers pas een aantal milliseconden na het wegvallen van de reset echt gingen opstarten.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op zaterdag 30 mei 2009 11:52:00 (12%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

moet topic levend houden....

waarom makkelijk als het ook moeilijk kan (bijvoorbeeld in plaats van een PIC/AVR een hele printplaat vol met logische poorten)

[lichtjes offtopic]
Op tweakers is er een hele post naar deze gedachtegang: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1352894
[/offtopic]

Als ik een keertje tussendoor zou mogen zou ik graag mooie kristallen zien

Sine

Moderator

Ik heb hem al vaker gepost, dus voor spek en bonen :

http://members.home.nl/guidomennen/klok2.JPG

http://members.home.nl/guidomennen/klok3.JPG

http://members.home.nl/guidomennen/sec4.jpg

Heb je foto's van de onderkant? >:)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

kijk dat bedoel ik dus, eens kijken of er na etenstijd mensen niet voor spek en bonen meedoen :)

Op 30 mei 2009 11:50:38 schreef SparkyGSX:
Was het trouwens niet makkelijk geweest om gewoon een blokgolf van een paar kHz op de reset pin te zetten, en hem helemaal los te laten als de controller / processor weer door mag lopen? Ik dacht dat de meeste controllers pas een aantal milliseconden na het wegvallen van de reset echt gingen opstarten.

Dan beperk je je toch weer tot een interval waar het bruikbaar is. Halve periode moet langer zijn dan resettijd en korter dan opstarttijd. Weer een extra parameter om rekening mee te houden. Of zijn die tijden over het algemeen gelijk?

Post een foto van een 'not done' print. (dikke klodders tin, grote aanpassingen op de print waarbij een nieuwe print eigelijk beter was..)

True story bro!

Damn, nu moet ik toch echt een camera gaan regelen.
AL mijn printjes zijn "not done"...

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik heb deze al eerder gepost:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/807792#807792

Als ik gewonnen heb, wat mij niet al te vreemd lijkt met zo'n rampprint, mag iemand anders een nieuwe opdracht bedenken.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

BAM, idd een prachtig not-done printje! :D

Voor mijn part mag er dan iemand anders een nieuwe opdracht zoeken.

True story bro!

Ok, komtie : show je duurste project ooit!

Thevel

Golden Member

Het is al weer een hele tijd geleden dat hier gepost werd.
Dus ff nieuw leven inblazen...

Post een foto van een super groot relais.

Op 17 maart 2009 19:31:32 schreef Henry S.:
Ik doe verder niet mee maar vond deze 'foto' wel heel speciaal: http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm

weet iemand misschien wat dat roze ding daar is waar je toch kan door kijken bij de vensters

Ik denk een "Head-up diplay" maar het kan ook een simpel zonnescherm zijn, ik gok op het eerste.

Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.
Tidak Ada

Golden Member

Voorzover ik weet zitten die HUD's alleen in militaire(gevechts)toestellen.
Ik denk dat dit een zonnescherm is, mogelijk met vloeibare kristallen, zoadat het donkerder wordt, naarmate er meer licht op valt.
Die digen waren vreoger groen of rookkleurig, zet zoals je wel eens bovenaan autoruiten zag, met een verloopje er in.
Links voor hetzijraam zit ook zoiets, maar dan opgeklapt.

Hmmm, nu ik inzoom ga ik twijfelen of het ook niet tevens een HUD is, gezien de zwaarte van de arm waar het aan hangt.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 28 januari 2011 21:13:37 (14%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

... and are augmented by a HUD (Head Up Display).

(In de overlay tekst die iedereen schijnbaar meteen wegklikt ;) )
Lijkt mij duidelijk toch?

*klik*
Ik was kennelijk niet de enige, er zat ook zoveel moois achter die tekst :)

Ik had een tijdje terug het voorrecht om ivm m'n werk bij Airbus rond te wandelen, moest m'n kaak met tape vastzetten, want m'n bek viel elke keer weer open :)

Weleens onder de testopstelling van het landingsgestel van aan A380 gestaan? Is gewoon een complete hal, echt enorm!

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik was dit topic nog nooit tegengekomen, maar omdat het toch al meer als een jaar geleden is dat er een opdracht is gezegd zeg ik er maar een.(Dit mach toch nog?)

Maak een foto van je grootste geknoei of prutswerk!

Ik ben benieuwd!

Kudo's voor diegene die een foto van zijn/haar zoon/dochter neerzet :+

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
help

Golden Member

Natuurlijk wel electronica gerelateerd ...