free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 23 mei 2009 19:05:48 schreef big bang:
Holy, programmeer zoiets... Vroeger konden ze toch ook wat hoor.- - big bang - -
jep. nu hebben ze een 32 bit arm aan 900Mhz , 4 megabyte ram en ze krijgen er nog geneens de bootloader in voor hun in crap of crap++ geschreven broken sores rotzooi....
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Iemand bekend?
flipperkast ? afgaande op de enorme berg i/o's ...
[Bericht gewijzigd door free_electron op (28%)]
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 24 mei 2009 04:29:53 schreef free_electron:
[...]
jep. nu hebben ze een 32 bit arm aan 900Mhz , 4 megabyte ram en ze krijgen er nog geneens de bootloader in voor hun in crap of crap++ geschreven broken sores rotzooi....
[half offtopic]
Das waar Vince, ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij. Tis precies zo dat ze vroeger meer konden met minder en dat ze nu nog enkel complex kunnen.
Ik meen zo eens een verhaaltje gelezen te hebben in "The art of electronics", van Elektuur. Het gaat op bepaald moment over de (gokje) 68000, ze liggen daar wat uit te leggen en wat oefeningetjes, is daar ene bij die na een tijdje op zijn dooie gemak daar een heel spel in programmeerd in de trant van Pacman of Bricks ofzo. Ik weet het niet meer juist, maar je snapt het plaatje.
We spreken nu anno begin jaren negentig, toen zag de microcontroller en ontwikkeltools er nog wel even anders uit. Wij hadden op school toen een µprofessorbordje met een Z80 van Zielig... 
Je hebt zo van die mensen, op het hoger onderwijs bij ons was er ook zo ene, die schreef zonder al te veel uitleg gewoon programma's met zijn ogen dicht, naadloos en foutloos. Die mensen hebben iets meer, die denken blijkbaar in termen van een µC.
Wijsvinger en pink in de lucht: respect!
- - big bang - -
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Iemand bekend?
Een betere foto van het frontje misschien? Gezien dat frontje lijkt het me geen flipper, maar je weet nooit.
Weer even geleden dat er hier nog leven was in de fotobrouwerij..
Post een foto van een project dat door jou uitgevonden is ! (patent pending..) 
het zal vast wel al eens uitgevonden zijn maar ik kon het nergens vinden dus heb dit simpele dingetje bedacht:
het is een ompoolbeveiliging.
Dat is inderdaad wel vaker gebruikt, het kan zelfs met twee diodes minder 
Een andere mooie optie is een mosfet.
[Bericht gewijzigd door Sine op (15%)]
Als ompoolbeveiliging kun je toch ook gewoon een gelijkrichter gebruiken? Dan maken de polen niet uit en kun je er ook nog AC op aansluiten.
Was dit trouwens niet een foto topic ?
Waar blijven de foto's ?
De 24 uur is alweer ruim voorbij ... dus
Post een bouwsel van iets wat met het weer te maken heeft, en dat mag in de ruimste zin van het woord
Ups, er liep nog een opdracht van jan ...
[Bericht gewijzigd door Sine op (10%)]
jalee
met vriendelijke groet, jalee
Op 28 mei 2009 10:55:47 schreef The Dutchman:
Post een foto van een project dat door jou uitgevonden is ! (patent pending..)
Op 28 mei 2009 16:48:58 schreef Sine:
Was dit trouwens niet een foto topic ?Waar blijven de foto's ?
bla bla enz.
volgens mijn klok is de 24 uur nog niet voorbij
Op 28 mei 2009 16:48:58 schreef Sine:
Post een bouwsel van iets wat met het weer te maken heeft, en dat mag in de ruimste zin van het woord
Dan krijg je gegarandeerd een onweerdetector.
Was dit trouwens niet een foto topic ?
Waar blijven de foto's ?
Mijn verzinsels zijn gewoon niet goed genoeg voor Sine 
[Bericht gewijzigd door The Dutchman op (67%)]
Op 24 mei 2009 04:31:44 schreef free_electron:
[...]flipperkast ? afgaande op de enorme berg i/o's ...
Nope
Aansturing van een brunswick gs-96 bowling pinsetter.
Die kasten gaan ruim over de 1000 euro heen. Voor die prijs wilde ik wel eens weten wat er dan inzit. Niks spannend.. productie <100 euro, maar aangezien 'bowltech' een bijna-monopolie (grootste van Europa.. alles hebben ze op voorraad) kunnen ze ervoor vragen wat ze willen..
free_electron
Silicon Member
Op 28 mei 2009 10:55:47 schreef The Dutchman:
Weer even geleden dat er hier nog leven was in de fotobrouwerij..Post een foto van een project dat door jou uitgevonden is ! (patent pending..)
Granted :
US 6,762,632
US 7,098,557
US 7,355,303
en een paar 'Pending' :
EP 1596266
US 2007156975
US 2008111712
zo genoeg ? anders slingeren er nog wel ergens een paar rond .. kmoet ze alleen vinden ...
[Bericht gewijzigd door free_electron op (11%)]
free_electron
Silicon Member
daar is niks aan te zien he... ga naar www.uspto.gov en klik op search. als je die nummers intikt krtijg je ze als pdf file ...
Circuits and methods for generating a reset signal are disclosed. A reset driver circuit receives a reset signal from a circuit, e.g., a reset generator and an input signal indicative of a required characteristic of a reset signal for a second circuit. The reset driver compares a characteristic of the reset signal with the input signal indicative of a required characteristic of a reset signal for a second circuit and generates an output signal that includes the required characteristics of the reset signal for a second circuit. A reset driver circuit may be placed in a communication path between a conventional reset generator and a second circuit that requires a reset signal.
Wat een uitvinding joh.
free_electron
Silicon Member
@uranium : heb je het patent gelezen en snap je ook wat het doet en hoe het werkt?
in het kort komt het hier op neer : je kent die 3 poter reset chipjes ? je hebt die met aktief laag en met aktief hoge reset uitgang.
probleem is dat , als je aan het experimenteren bent, je meestal net de verkeerde in liggen hebt.
ik heb dus zo een 3 poter reset ding gemaakt die altijd de juiste polariteit maakt.
Tijdens power ( wanneer de spanning nog aan het opkomen is ) injecteer ik een stroompje in de reset poot. en ik kijk langs waar hij wegvloeit. vloeit dat stroompje naar grond dan weet ik dat er een pull down staat en de reset dus actief hoog moet zijn... vloeit dat stroompje naar voeding dan weet ik dat er en pullup staat en de reset actief laag moet zijn.
die informatie wordt op een flipflop gezet die via een paar and poorten beslist of mijn chippie open source dan wel opendrain moet spelen ( tegengesteld van waar de weerstand zit ) tegen dan is de spanning stabiel en komt de echte puls.
Je mag dat beachelijk vinden maar zo en patent plaque op je bureau is toch mooi hoor.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Tijdens power ( wanneer de spanning nog aan het opkomen is ) injecteer ik een stroompje in de reset poot. en ik kijk langs waar hij wegvloeit. vloeit dat stroompje naar grond dan weet ik dat er een pull down staat en de reset dus actief hoog moet zijn... vloeit dat stroompje naar voeding dan weet ik dat er en pullup staat en de reset actief laag moet zijn.
Aha! Ik had, een hele tijd geleden, dat patent ook doorgenomen zonder er veel van te begrijpen. En kijk: enkele regels maken de zaak klaar en duidelijk.
Patenten lezen lijkt me een vak op zich... 
BTW: kan dat kleine wonder ook detecteren dat iemand een externe pull-up en een C naar GND heeft aangebracht?
Op 29 mei 2009 21:18:03 schreef free_electron:
die informatie wordt op een flipflop gezet die via een paar and poorten beslist of mijn chippie open source dan wel opendrain moet spelen ( tegengesteld van waar de weerstand zit ) tegen dan is de spanning stabiel en komt de echte puls.
Oh ok. Tja die patenten zijn altijd zo juridisch geschreven, ik dacht dat het een vergulde inverter was. Dit is idd wel clever, neem men woorden terug. Zijn die dingen eigenlijk ooit gemaakt?