Rosmalen 2009

Kapotte brugcellen? wat hebben die dan meegemaakt?

Sine

Moderator

Kickback van de coil ...

Bij vorige experimentejes met 1n4007's heb ik er aardig wat gesloopt, maar deze heb ik nog niet stuk gehad.

Een mede tc bouwer ( sorry, ben je naam even kwijt ) heeft later nog zo'n gelijkrichter printje gedoneerd, 6A op 4kV

Maar toen had ik de bruggen die tom nog snel ergens geregeld had er al in gebakken, en die hebben het de rest van de dag uitgehouden.

Op 14 maart 2009 20:05:46 schreef klein is fijn:
- stel hele gave SMD headers, die vast ergens in de aanhanger zitten omdat ik ze op de stand heb laten liggen.. Tom!?

Jup, die lagen nog op de stand inderdaad, ze liggen nu veilig bij mij in de krat :)

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 14 maart 2009 20:43:08 (28%)

Anoniem

Ik heb wat gemist zo te zien. Wanneer is de radiomarkt bij Lichtmis?

If you want to succeed, double your failure rate.

Gekocht:

* Scheidingstrafo in kastje
* Extra labvoedinkje
* Wat andere kleine dingetjes

CO shirt had ik op het einde moeten halen, helaas vergeten :(

Door ieders enthousiasme over vandaag, is mijn vorige berichtje berichtje vrij snel ondergesneeuwd... ;-)

Toch ben ik heel benieuwd of die 1206 smd-buisjes (weerstanden en halfgeleiders) nog ergens verkrijgbaar zijn...

klein is fijn

Moderator

Op 14 maart 2009 20:36:35 schreef Sine:
Jup, die lagen nog op de stand inderdaad, ze liggen nu veilig bij mij in de krat :)

Ah, kan je die strips in drieën zagen en in een envelop proppen? :)

SMD veilig bij jou? Ik geloof er niets van. >:)

Pff, 250 euro lichter :'( Maar goed, ik kan er weer een half jaar tegenaan. Tis een stuk goedkoper dan postorder. (en onvergelijkbaar met de elektroboer)

- 2x VectorVoltMeter (met dank aan jovak)
- 1x 100kHz-250 MHz meetzender (met alleen banaanstekkers :D :+ )
- 4x 1:10 probe
- voor 10 euro een stuk of 200 goede HF-torren. (ik kan niet tegen voorraadbakjes waar je de bodem kan zien)
- BNC snoeren en stekkers (altijd handig)

CO-shirt uiteindelijk vergeten te kopen |:(
@Henry: Stuurt er maar eentje op, krijg jij een 'twentse enveloppe' jouw kant op.

@jochem: Ja, dat had volgens mij iedereen bij dat watergekoelde monster. Niettemin leuk voor audioversterker. 2*72 torren. Kom je toch op een kilowattje of 5 a 10.

Op 14 maart 2009 14:58:17 schreef Stijnos:
nou, buiten de CO stand niks gemist hoor. elk jaar nog meer bagger. als er nou ook al handtassen verkocht worden? verder zijn de componenten veel te duur en dan zijn ze vaak nog gewoongedesoldeerd. ik sla over volgend jaar denk ik, het is me de entree en parkeergeld niet waard.

Huh? Ik noem 20 bfr96's voor 1 euro zeer goedkoop. Of wat dacht je van 10 bf981's voor een zelfde bedrag? Goede 1:10 probes voor 10 euro. (Philipsjes, mooi klein, modern spul) Meerslagspotmeters voor 50 cent enz enz.
Ja, als je nieuw koopt bij de handelslieden, dan is het duur. Maar het is een beurs. Gewoon goed zoeken, en je vindt bijna alles voor de helft van de kosten van een goedkope winkel. Alleen PICjes en dergelijk spul is misschien anders.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Henry S.

Moderator

Op 14 maart 2009 21:16:41 schreef (Z)weetvoetje:
Pff, 250 euro lichter :'( Maar goed, ik kan er weer een half jaar tegenaan. Tis een stuk goedkoper dan postorder. (en onvergelijkbaar met de elektroboer)

Donders! :o

CO-shirt uiteindelijk vergeten te kopen |:(
@Henry: Stuurt er maar eentje op, krijg jij een 'twentse enveloppe' jouw kant op.

Ik heb ze niet, en er komt nog wel even een topic.

Gewoon goed zoeken, en je vindt bijna alles voor de helft van de kosten van een goedkope winkel.

Precies! 1*20 CLCD's, 4 voor €10. En heel veel HF spul voor weinig.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Heh, dat daarvoor kwam ik net, dacht zo van "op zo'n grote beurs moet toch een ruim aanbod aan pic proggers zijn" ... niet dus, dan maar een wisp628

Jeroen

Moderator

Iedereen die aan de Circuits Online stand heeft meegewerkt wederom bedankt.

Ik heb niet zoveel gekocht dit jaar:
- Een Circuits Online t-shirt
- Een bouwpakketje van klein is fijn voor een LED zaklamp
- Het buisje met 1206 SMD weerstanden
- Het buisje met SMD halfgeleiders
- Een pakketje met SMD componenten van klein is fijn
- Een bajonet lampfitting
- Twee rolletjes desoldeerlitze
- 10 meter luidsprekerkabel
- Een zak met een heleboel elco's
- Een ECC81, PCC88 en een PCC84
- Een Amroh buizen voedingstrafo

Geen foto dit jaar, ik heb geen camera bij de hand.

Sine

Moderator

Op 14 maart 2009 21:07:40 schreef klein is fijn:
[...]SMD veilig bij jou? Ik geloof er niets van. >:)

Ojawel hoor, al was het maar omdat ik er niks mee kan aanvangen ;)

gooi je adres maar even op de mail dan komen ze jouw kant op.

heeft er iemand een datasheet van die reed relais?
trouwens, klein is dus niet fijn:) maar het werkt wel. (dat kif ding)

ohja, wat is trouwens het antwoord op de prijsvraag?

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op zaterdag 14 maart 2009 21:35:19 (19%)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Wat zat er allemaal in die kif pakketjes? Kheb die nl niet gezien :s

Op 14 maart 2009 21:20:42 schreef Henry S.:
Donders! :o

Ja, klopt. Maar goed, ik koop tegenwoordig eigenlijk alles dat ik nodig heb in Apeldoorn en in Rosmalen. <500 per jaar alles inclusief vind ik eigenlijk best meevallen. Eigenlijk wel een interressante vraag, wat er gemmiddeld besteed wordt per jaar. Maar nogal off-topic. (poll???)

Tshirt komt dan nog wel goed...

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op zaterdag 14 maart 2009 21:38:39 (15%)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

het is de witte led op 1,5V schakeling, maar dan in SMD.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Volgens mij zat het bij die prijsvraag zo dat de diodes in brug stonden, maar in een ringmodulator moeten ze zeg maar allemaal dezelfde kant op, dus AC-AC-AC-AC i.p.v. AC-CA-AC-CA.
Helaas kwam ik daar op de beurs niet op en heb ik maar gezegd dat de brug 90 graden naar links of naar rechts gedraaid moest worden

Denk simpel, doe moeilijk

Kom ik daar aan met mn mond vol tanden, wat is een ringmodulator? :p

Ringmodulator = Ringmixer:
Een schakeling met 4 diodes en 2 trafootjes om een signaal A op een draaggolf B te mixen tot signaal C
http://www.ycars.org/EFRA/Module%20B/AMTX%2022.gif
Deze heeft nog een extra trafo erbij

Denk simpel, doe moeilijk

Nou ik heb niet echt gevonden waar ik voor kwam maar ben toch wel tevreden weggegaan. Dit was mijn buit vandaag :

http://www.meeps.nl/circuitsonline/Rosmalen2009.JPG

De CO SMD Buisjes 0805, 1206 en Halfgeleider.
Een paar reels SMD componenten 2,2uf en 3,3uF en transistoren.
2x Batterijdoosjes voor 4x AA cellen.
10x PIC16F628A
4x 5mm RGB LED's, was ik vergeten bij Niels mee te bestellen...
Een buisje CO klok displaytjes, ik heb er een paar nodig om alvast met een projectje aan de gang te kunnen...
Een rolletje dunne litze.
10x S202SE2 Solid State Relays van Stijno
Plus een Analyzer van Eleshop.

Die analyzer is een beetje een gok, ik was eigenlijk op een scoop uit maar vond het belachelijk grote ondingen. Ik ging dus zoeken naar een scoop maar dan via USB of met een LCD display. Toen ik bij Eleshop dit ding zag was ik helemaal verkocht want dit is veel meer wat ik nodig heb voor de projecten waar ik aan werk. Ik was vrij vroeg en de jongen achter de stand had alle tijd om een flitsende demo te geven en wist op al mijn vragen een goed antwoord dus hij is meegegaan...

Sine

Moderator

Op 14 maart 2009 21:38:32 schreef electro_freakz:
het is de witte led op 1,5V schakeling, maar dan in SMD.

Dat waren die mini printjes ja .. maar de kif smd kit was een verzameling standaard waarden smd-tjes en een paar semi's

De zelfde kitjes als vorig jaar.

ah, die van smd shop? dan heb ik ze toch niet gemist.
Btw, nice LA, kheb daar eens naar die DSO+LA van 850,- staan zien, maar ik weet er de pro/contra's niet echt van...

Ik vond de prijsvraag ook een beetje ongelukkig gekozen.
Ik verwacht n.l. niet dat er onder de beginners veel mensen zijn die weten wat een ringmodulator is, wat het ding doet en wat er met deze mis was.
Als ik geen zendamateur zou zijn geweest had ik het welicht ook niet gezien.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Henry S.

Moderator

Maar je had het fout dacht ik, het waren geen zeners.

IMO was de vraag te moeilijk.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Op 14 maart 2009 20:36:35 schreef Sine: Een mede tc bouwer ( sorry, ben je naam even kwijt )

Dat was Didier.