Rosmalen 2009

Voor het eerst sinds jaren ga ik met meer geld van de beurs weg dan dat ik mee nam. :-p Ook ging ik met minder spullen terug dan ik mee genomen had :-7

Heb nog wel 2 thermostatische regelingen mee genomen bij de CO stand. Verder niets gekocht. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nog even een aftersales item met zweetvoetje en dan is de beurs voor dit jaar weer achter de rug. Na de verhuizing kan ik in apeldoorn weer het geld uitgeven.

Op 14 maart 2009 21:37:45 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Ja, klopt. Maar goed, ik koop tegenwoordig eigenlijk alles dat ik nodig heb in Apeldoorn en in Rosmalen. <500 per jaar alles inclusief vind ik eigenlijk best meevallen. Eigenlijk wel een interressante vraag, wat er gemmiddeld besteed wordt per jaar. Maar nogal off-topic. (poll???)

Tshirt komt dan nog wel goed...

Shirt ben ik ook vergeten. ....
150-300 euro op een beurs is een redelijk normaal bedrag.
Hangt er an af wat ik nodig heb en tegen kom.
Zelf reserveer ik bewust geld voor de hobby. Dan zijn zulke bedragen nog wel te doen. :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

@Jeronimo_34:
Die SMD-dingetjes was een sponsoractie van mijn SMDShop. De weerstandsets kun je daar ook krijgen. Ze zijn alleen iets duurder en je betaalt verzendkosten. Belangrijkste: Je aankoopbedrag gaat helaas niet meer naar CO. Volgend jaar weer?

Mijn aanwinsten van de beurs:
-Een boel CO-ers gezien
-Een boel foto's gemaakt
-Twee pakken dubbelzijdige printplaten
-Een ringkerntrafo 2x12V 1,25A
-8 reedrelais (3K, hebben 10V nodig)
-Dankzij KIF een paar ;-) SMD spoeltjes
-Een labvoedingkje

rbeckers

Overleden

o.a. met Fred101 gepraat.

- een 10dB verzwakker - 4GHZ
- printplaat

fred101

Golden Member

Dat van die prijsvraag is dan mijn schuld. Dit heb ik bedacht . Ik was eigenlijk bang dat het te simpel zou zijn. Uiteindelijk is het grootste deel van wat daar rondloopt zendamateur. Zal het nooit meer doen.

Was bere vermoeiend maar erg gezellig. Veel mensen eindelijk ontmoet zoals Rene :-) Ik heb ook nog even een rondje gemaakt en me toch weer laten verleiden tussen al dat moois.

- Een mooi generatortje van Philips, buisvoltmeter en een buizenboek (Dank aan chucky)
- Twee lade kastjes met onderdeeltjes (veel buizen gerelateerd spul)
- Een schattig miniscoopje op batterijen (10MHz)
- Een verassingspakket bestaande uit jaren 50 apparaat. Geen idee wat het is maar voor 5 euro toch maar meegenomen al was hetr maar voor de onderdelen.
- eindelijk meetsnoeren voor mijn AVO 8 en WW2 multimeter uit 1944.
- Wat klein spul zoals stekkers (kreeg een doosje met iets van 100 oude bananenstekkers in mijn hand geduwd :-) ), terminators, enz
- Een (dacht ik) heel erg mooie philips standaard condensator. Ik weet nu in ieder geval waarom er een beetje speling op de as zat :-( Hij was , zeg maar, niet helemaal af. Gelukkig zaten de ontbrekende onderdelen (zoals de lagerkogeltjes, rubbers wel in het kastje) maar de bevestigingslippen naar de uitvoerbussen waren van het frame afgescheurd. De buitenste niet zo'n probleem maar de andere wel. die kwam uit het binnenste en daar kan ik zonder ingrijpende operatie niet bij.
- een dikke variac
- paar pakketten printplaat
- Een Philips experimenteerdoos (niemand wilde hem kopen en voor mij is dat jeugdsentiment.)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

20.45 weer thuis. gaap!!!
dit jaar eigelijk maar weinig gekocht.
2grote draaispoelmeters waarvan ik de aansluring nog moet opzoeken(1frontplaatje is bij vervoer helaas wat gekrast), wat kleine dingetjes(powerplugjes e.d.) en wat van de COstand. smdsetje, 5 onderdelen bakjes met dekseltje.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
klein is fijn

Moderator

Nog even wat foto's:

Algeheel overzichtje van de hal:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/rosmalen_01.jpg

http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/rosmalen_02.jpg

Sine z'n PWM verstoorder:
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/rosmalen_03.jpg

Dokter bibber!
http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/rosmalen_04.jpg

chuckie

Honourable Member

Geweldige beurs geweest mensen, heel hartelijk bedankt voor een ieder die zijn steentje heeft bijgedragen.
Ben nu redelijk aan het eind van mijn latijn, maar kijk toch al weer uit naar volgend jaar.
Was wel de bedoeling dat ik dit jaar een hoop foto's zou maken, maar door de heel gezellige drukte niet aan toe gekomen.
Ik heb ook niet veel van de beurs gezien door de drukte op de CO-stand, maar dat is wel gunstig voor de knip.
Heb wel een Weidmuller tang voor het strippen van flatcable's kunnen bemachtigen voor maar €5,-.
En ook ik heb de stoute SMD schoenen aangetrokken door ook de buisjes die zo voortreffelijk door La la lampje zijn gesponsord aan te schaffen.
Zit dat kleine grut nu eens te bekijken en vraag me af of ik mezelf dit wel toevertrouw...?

@High met henk
Is de voeding voor de tesla van Sine bij jou in de auto terecht gekomen?

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Eindelijk ook een foto met mij erop ;)

@Henry, tunneldiodes welicht ? anyhow, dan had ik het fout en was de vraag zeker te moeilijk voor Limburgers. een ingebouwde geheime schifting. schanduh !!!!

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

aah, was jij die blije man met die bril? :)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

grappig ik sta op de foto :)

http://www.smdshop.nl/Rosmalen20090314/pictures/foto27.jpg

diegene met bril die foto maakt.

Volgens mij was de witte achterkant van de stand geleverd door mister Ural HmH ik zat eens te kijken toen ik beneden stond wat er toch op stond :P

Op 14 maart 2009 22:27:57 schreef fred101:
- een dikke variac

hoeveel ampere kan die en wat heeft die gekost?
ben namelijk nog opzoek naar een scheidingstrafo en een variac maar heb geen idee wat die dingen 2de hands kosten (scheidingstrafo kost nieuw zo'n €177 bij amplimo)

Ik heb wel ergens een grote metalen kast zien staan waar 3 variac's van 8A inzaten voor €100 (men budget was €100, en dat heb ik op €5 na volledig gespendeerd, maar miss dat ik de volgende keer zo gek ben die te kopen)

fototje van mijn buit post ik morgen wel.

ben trouwens nog niet gespot, alleen op KIF zijn laatste foto sta ik gedeeltelijk, ik was de enigste die er met een korte broek rondliep denk ik :p

Op 14 maart 2009 23:04:28 schreef watchout3:
[...]
hoeveel ampere kan die en wat heeft die gekost?
ben namelijk nog opzoek naar een scheidingstrafo en een variac maar heb geen idee wat die dingen 2de hands kosten (scheidingstrafo kost nieuw zo'n €177 bij amplimo)

Heb op de vorige beurs in Apeldoorn een 10A variac gehaald voor € 30,- compleet in kast met metertje e.d. Deze keer een "1 A" scheidingstrafo voor € 20,- (maar als ik zo naar de grootte van die trafo kijk valt daar best nog wel wat meer uit te persen).

Die variac was volgens mij relatief goedkoop toen, scheidingstrafo weet ik niet -> maar als je goed zoekt moet er voor dergelijke prijzen toch wel leuk spul te vinden zijn.

was me eerste beursje vandaag

wat een drukte. weet nu wel wie high met henk en de rest precies zijn.

ook meteen me eerste miskoop gedaan.
was zo dom om een harde schijf te kopen. ja ik weet dat het dom is. en 3x raden. hij deed het niet.
leer voor de volgende keer.

verder zeer geslaagd en leuke dingetjes gevonden

Op 14 maart 2009 21:31:15 schreef electro_freakz:
heeft er iemand een datasheet van die reed relais?[...]

Is niet moeilijk te vinden als je dezelfde hebt als ik.

Tidak Ada

Golden Member

Ben lekker in cognito gebleven. :P
Was wel een drukte en dan al die tegenliggers! Ze zouden een looprichting moeten aageven....
Heb niet veel voor mezelf gekocht. Er lagen geen wirewrap voetjes, die ik loop te zoeken. Wel een quantum relais, waar van er natuurlij een afwijkt (Murphy) :( , niet gezien. Nu moet ik die zien te ruilen met iemand, die er toevallig een heeft.
Ik zal de juiste typenummers opgeven bij vraag en aanbod.

Weet nu wat die 'S' is van Harry : s....t ;-)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Schimanski

Golden Member

Leuke dag gehad, veel mensen gezien en gesproken. Natuurlijk op de CO stand geweest en ook een t-shirt gekocht (de oplage is klein, 49 stuks gedrukt heb ik begrepen, dus dat worden collector-items ;))

Naast wat klein spul (signaallampjes e.d.) een Hallicrafters HT-46 op de kop getikt. Een SSB zender voor 80-40-20-15-10 meter band 100 Watt. Heb er vanavond mee zitten spelen maar er is nog wel wat werk aan :( Er is erg weinig modulatie, verder wel in orde (stabiel VFO en 100 Watt bij tunen) Het is een 110V uitvoering (amerikaans) maar er zat een 500VA scheidingstrafo bij. De microfoon was niet origineel, maar toen ik mijn aanwinst aan Fred101 liet zien riep deze meteen, "Ik heb daar de originele microfoon voor". Na de beurs ben ik achter Fred101 aangereden en heb de mic. meteen opgehaald (nogmaals hartelijk dank Fred).

M'n andere aankoop is een Yeasu FT101z zendontvanger welke helemaal volgens spec's presteert :) daar ben ik dus erg blij mee (ook met de prijs van 200,-)

p.s. Beide foto's komen van internet, mijn apparaten zijn in vergelijkbare uiterlijke staat

Ik heb ook nog een sweepgenerator gekocht. Al zoekend op internet naar manual en zo kwam ik weer op de CO site. Wat blijkt, ik heb de sweeper van diode gekocht uit dit 2007 topic (http://www.circuitsonline.net/forum/view/44750. Op de foto staat het apparaat wat nu hier staat. Moet hem nog wel testen.

Ook la la lampje bedankt voor de foto's. Er zijn er meerdere waar ik op sta, o.a. deze Klik

[Bericht gewijzigd door Schimanski op 15 maart 2009 00:13:09 (13%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 14 maart 2009 23:42:10 schreef Tidak Ada:
Ben lekker in cognito gebleven. :P
...
Heb niet veel voor mezelf gekocht. Er lagen geen wirewrap voetjes, die ik loop te zoeken.

Ja, dat is ook je eigen schuld! Als je niet incognito was gebleven, had ik je een (kleine) partij voetjes gegeven, want die heb ik vanochtend nog in allerijl speciaal voor jouw uitgezocht. Ze zitten nu nog in m'n tas.

Prutser.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

leuke dag gehad, al vond ik het vorig jaar leuker. Daarom dus dit jaar ook een bescheiden buit:
http://www.student.tue.nl/S/r.a.j.hermsen/CO/rosmalen.jpg
bij elkaar €90 kwijt. voor de microswitches met kabeltje hab ik €2 voor allemaal betaald. Dat was een stand met allemaal groene bakjes ergens in een hoek. Voor alle kleine zakjes was ik 12.50 kwijt, en de motoren €4 de stuk. De relais bovenin kostte €5 totaal. Er was dus redelijk te onderhandelen :D. Ook heb ik even met de man die mij vorig jaar een scope verkocht had gesproken. Ik had zelfs zijn visite kaartje van vorig jaar nog in mijn knip :p Ook heb ik ff gesproken met Sine, SparkyGSX(bij de stand met frezen) en christiaan-elektro.

Opvallend waren de verschillen tussen de stands, de een was kei duur, en de ander juist spotgoedkoop.

Gr. Rik

Tidak Ada

Golden Member

Op 15 maart 2009 00:39:16 schreef SparkyGSX:
[...]
Ze zitten nu nog in m'n tas.

Ik had je een paar keer gemaild naar de adressen in je profiel, maar geen antwoord gekregen. Anders had ik afgesproken, vandaar....
Die 6800 is nu in de wagen blijven liggen, wil je hem noeg? beantwoordt mijn mail dan ff ;-) , kunnen we wat regelen.
('k zal niet terug schelden ....:) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Nah, "prutser" is bij mij geen scheldwoord hoor (of in ieder geval geen serieus bedoeld scheldwoord).

Ik had verwacht je bij de stand van CO te treffen, eigenlijk. Ik heb gisteren 1 mailtje van je gekregen, en daar had ik inderdaad niet meer op gereageerd.

Eigenlijk ben ik bang dat dat 6800 setje bij mij ook maar stof gaat vergaren, en dat is ook zonde. Misschien kun je er beter iemand anders blij mee maken die er ook echt iets mee gaat doen.

Ik kan wel proberen of ik die voetjes zodanig in een envelop kan verpakken dat ze door de brievenbus kunnen. Stuur je adres even via de mail. Een paar van de grotere voeten gaan niet passen, maar het lijkt me een beetje onzin om ze via de pakketpost te gaan sturen, dat zijn ze niet waard, denk ik. Het zijn er ook niet zoveel hoor, maar misschien dat je dan even vooruit kunt.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

@ Capt501, ik heb gisteravond de hd's even uitgetest met een usb --> ide converter. En tot mijn stomme verbazing kon ik deze zonder problemen formatteren (NTFS) en ze daarna benaderen.

Ik heb ze alleen nog niet laten booten, maar dat komt later nog wel.
Het zijn in ieder geval redelijk stille schijfjes, dus misschien dat ik ze in de gisteren gekregen thinclient steek :)

zonder prutsen kom je nergens!

Piet, Harstikke tof.
Welicht heeft mijn rare actie dan toch geholpen.
Ik had er echter geen toepassing meer voor (heb nog een 80G liggen)

NTFS is EVIL !!!!!

Hoe dan ook, ik vond het erg gezellig.
Waarom moeten we een heel jaar wachten om weer eens irl te kleppen ?
Gewoon een keer een gezellige meeting niet interesant ?

Apeldoorn, over een half jaartje :P

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.