Rosmalen 2009

60.000 µF 16V, kon ze niet laten liggen voor 1 euro.
Heb ze net getest en ze werken nog ook!

[Bericht gewijzigd door stefhead op 14 maart 2009 17:59:58 (29%)

Lucky Luke

Special Member

Op 14 maart 2009 15:35:05 schreef stefhead:
't waren leds op 1.5 volt, van het schema hier op de site

:)

Even iets tussendoor: weet iemand of een wisp 628 werkt met een usb-serial adapter?

Als het goed is wel.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

tsja, het is ook niet echt een electronica beurs. Maarja die zijn er ook niet. Toch maar eens reisje naar Honkong of shanghai maken dan :D

Mijn aanwinst: 10 grote dubbelzijdige koperplaten om de super grote 7 segment displays van niels op kwijt te kunnen
3 SMA verlengkabeltjes, 2 display inbouw bezeltjes en wat shotkey diodes.
Maar ik kon echt geen fatsoenlijke onderdelen boer vinden die gewone spoelen verkocht van 4,7uH ofzo. Lijkt me toch wel handig.
Verder goede zaken gedaan en een aantal mensen geholpen met een hoop onderdelen, voor een prikkie

nog harstikke bedankt daarvoor , Stijn :), Ben nu beetje spelen met de led dingen :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 14 maart 2009 19:39:58 (80%)

Ik ben samen met stefhead geweest en ik heb gekocht:

7 X kleine speakertjes voor 1€.
5 X 7815
1 X megazak met weerstanden voor 3 €, veel sorteren maar het is bijna een volledige weerstandenset
1 X pretpakket, nog een berg onderdeeltjes
2 X rode powerled 1W
2 X groene powerled 1W
2 X blauwe powerled 1W
2 X printjes voor r,g en b powerleds
1 X mega elco, nog iets groter dan die van stefhead, 66000MFD(is dat nu eigenlijk mili of micro?, mega niet denk ik), 30VDC: 10,5cm hoog, 8cm dik
4 X smd setjes, ja ik was ze aan het helpen opgebruiken
1 X gratis co geschenk, 4 polige relais
1 X zakje met printkroonsteendinges
...

Kan zijn dat ik iets vergeten ben. Mijn eerste keer in Rosmalen en het was wel plezant.

Hey stijn, als je nog eens wat hebt....
Maareh, waarom moest je die haakse headers nu zo in een blok ineenhangen? Of was het een puzzel :p

En nog een vraagje, hebben er nog mensen die Owon MSO7102T DSO zien staan? (849 euro) . Lijkt me wel een mooi ding voor die prijs maar wat zijn de pro en contra's ervan?

[Bericht gewijzigd door stefhead op 14 maart 2009 18:20:10 (38%)

Zo... Ook terug.
Vond het wel weer aardig, niet heel veel gescoord dit jaar:
- Dect telefoon (1€)
- Vijf kleine DC-DC converters (0.80 p.st)
- Twee SMPS'en (1€ p.st)
- Twee meerslagenpotmeters met knop (5€ samen)

Veel standhouders stonden inderdaad weer op dezelfde plaats als vorig jaar. Sommigen ook met dezelfde spullen.

Op 14 maart 2009 17:48:06 schreef niels v.v:
...buisje met 7 segmenten erin (nixie?)...

Ziet er uit als een IV-27, heb ze ook zien liggen bij die man uit Oost-Europa.
Leuk VFD buisje!

Had nog niet eens gekeken, maar zie het nu ook inderdaad. Een N verkeerd om en dan B-27M, als typenummer.

Vonden jullie trouwens ook dat het er erg donker was, of ligt dat aan mij?

Mijn buit:

- PDA
- Commtell 215
- Weerstandjes
- en nog wat zooi,

Niet veel, maar wel iets!
Rustiger dan vorig jaar, maar wel duurder. (kredietcrisis?)
Leuk om een aantal van jullie ontmoet te mogen hebben ;)

Van een echte kattemepse zendamateur!
help

Golden Member

De aanwinst voor de 1e keer Rosmalen ..
http://www.janfernhout.nl/CO/THMB_Rosmalen09.JPG

Een heel aantal spantangknoppen wat koelichamen een leuk kastje (€2,-) een doosjes met drukknopjes 40 stuks, de Kif zaklamp 3 buisjes SMD 1206, 0805 en halfgeleiders en nog twee zelfbouwpaneelmeters met 7seg displays.

Ik had dit keer eigenlijk niet echt iets nodig.
Ging eigenlijk aleen voor een antenne schakelaar met N-stekkers en die heb ik ;)
Verder nog wat portabele antennetjes voor 70cm voor mijn SDR experimenten en wat SMA kabeltjes (ben ik gek op)
UITERAARD ben ik bij aankomst van de CO stand onmiddeloos over gegaan tot te aanschaf van een heus CO-T-shirt, niemand kan mij gemist hebben elk excuus word als smoes afgedaan !
En uiteraard het geheimzinnige ledlamp project gesponsord
Ik vond het eigenlijk vooral leuk weer eens een hoop lui irl te zien want zo gek vaak gebeurd dat niet ;( .

Al met al toch weer meer geld kwijt dan de bedoeling was.
Nu ja daarom neem ik ook niet te veel mee, dan valt de schade achteraf ook weer mee.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

wat een aanwinsten :9~
kan iemand me vertellen wanneer de volgende rosmalen is?

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Hugo Welther

Moderator

Op 14 maart 2009 19:13:01 schreef TechnOoB12:
wat een aanwinsten :9~
kan iemand me vertellen wanneer de volgende rosmalen is?

De volgende is op 13-03-2010. Altijd de 2e zaterdag in maart.

Was een heel gezellige beurs. Leuk om weer eens met iederen te praten.
Weer meer meegenomen dan ik van plan was en ook nog wat vergeten (ondanks het lijstje).
En natuurlijk een T-shirt gekocht.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op 14 maart 2009 19:29:12 (29%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

13-03-2010 stond er op een lichtkrant.

Ik ben ook naar rosmalen geweest, veel glaswerk en antieke kastjes met glaswerk erin. vooral veel handelaren had ik het idee. Na een lange dag kwam ik thuis met het volgende:
* 4 camera modules
* Paneelmeter
* USB -> parralel verloop
* SMD meetpincet, erg handig ding

Bij de CO stand was het idd erg druk, zeker toen de tesla met een buis aanging, die er na een tijdje weer mee stopte(?)
Wat is de uitslag van de CO prijsvraag btw?

Denk simpel, doe moeilijk

staat in de agenda!
met blackmarker,uitroeptekens...
dan mag ik btw wel!!!:D
heb er nu al zin in :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Erg gezellig, zelf (bewust) niks gekocht, aardige tijd achter de stand doorgebracht, chapeau voor iedereen die daar (weer) tijd in heeft gestoken!

Filmpje van Sine's Tesla, gevolgd door een kleine kijk op de stand.

Er ging volgens Sine een diode stuk toen hij er met een geleider aan aarde dichtbij kwam, ik was helaas te laat met filmen ;)

Klikbare foto's

Sine's Tesla (hier moeten meer foto's van zijn zo te zien :)):

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen09%20-%20003.jpg

Nagloeier:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen09%20-%20010.jpg

De stand richting het eind van de middag:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/rosmalen09%20-%20009.jpg

Extra tesla-toegift einde van de dag.

Zowat heel CO gezien :P

Op 14 maart 2009 15:29:31 schreef christiaan-elektro:
jammer dat de co stand zo druk was (nuja voor julie niet) maar ik kon geen mooi t shirt zien te krijgen en kon ook niet kijken wat die pcbtjes van kif nou waren :(

Nou nou, ZO druk was het nou ook weer niet, misschien wat pieken zo nu en dan. Enneh, die T-shirts komen nog wel beschikbaar in de nabestelling hoor! (Dus je zit er nu aan vast, dat begrijp je...)

If you want to succeed, double your failure rate.

Vandaag een erg leuke beursdag gehad :)

Aankopen:

http://www.tubefreak.nl/temp/rosmalen2009.jpg

- 3x ATX voeding, waarvan ik er één gewoon in het voorbij lopen in mijn handen gedrukt kreeg :p
- Thinclient waar het voorfrontje van ontbreekt, mocht ik zo meenemen van de verkoper!
- Realistic audio power meter
- Crown Phantom voeding
- Amroh U72N UGT
- IBM 15 inch touchscreen
- Velleman diode assortiment kit (van de CO stand)
- 2x seagate hd's van Capt501 welke na wat gezoek toch de goede kant opgekomen zijn. Was de koffie nog lekker heren :)?
- 2 relais, eveneens van de CO stand
- Diverse PCI insteekkaarten, en nog wat klein spul

Verder voor de thuisblijvers en eigenlijk iedereen de foto's:

http://fotografie.tubefreak.nl/overig/radiovlooienmarkt_rosmalen2009/

Ik zie mijzelf trouwens staan op de eerste foto van Jochem. Niet lang daarna was met een tik de tesla van Sine ter ziele..

[Edit:]
Jochem, zou je die eerste foto misschien in volledige resolutie naar mij kunnen mailen? Vind het wel leuk om die erbij te hebben, sta ik er zelf ook nog eens op :)

zonder prutsen kom je nergens!

Volgens mij had Sine de tesla zelf weer uitgezet, om oververhitting van de buis te voorkomen.

Ik vond het wel leuk, was er voor het eerst. Ik vond de prijzen wel meevallen, maar je moest wel een beetje zoeken naar goede koopjes.

Mijn buit:

van CO:
- CO t-shirt natuurlijk!

- 12 kleine relais, welke bedoeld zijn voor een projectje wat als het goed is binnenkort in het Show topic te zien is

- buisje NE555'jes

- buisje LM358'jes

- ~12V / 700VA trafo

- nog wat los grut (een paar hoogspannings trafo's en zo)

niet van CO:

- 12 iets grotere relais, voor als die kleine toch te klein blijken te zijn

- 50 stuks 80V / 5A schottky diodes (die kon ik niet laten liggen voor 8 euro)

- 4 stuks dubbele schottky diodes 50A

- Tektronix logic analyser (minimaal 18 kanalen, weet nog niet precies hoeveel), zonder probes

- en een ervaring rijker natuurlijk!

Niet slecht voor ~40 euro, dacht ik...

Nogmaals bedankt aan Shiptronic voor de lift heen, en Jochem voor de lift terug. Helemaal super!

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Net een half uurtje thuis, weer 240km noordwaards gegaan.
Druk bij de CO-stand en zo nu en dan even de vloer opgeweest.

-CO T-shirt! Nog steeds verkrijgbaar!
-Dual LNB
-Databoek Philips tuners
-NE602/612 doe-boek van Beam Verlag
-4* 1*20 characters diplays, 15cm lang tekstveld, nieuw
-7 digits VFD
-Diverse BC/BD torren met montagemateriaal
-CV7347 siliciumtransistors met beugeltjes, NATO stock, = OC202, een van de weinige Si OC's.

-En van Sine de service manual van de Fluke 8000A bench multimeter, hartelijk bedankt daar voor!

Ter herrinnering:

http://www.uploadarchief.net/files/download/fluke%208000a%202.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 14 maart 2009 20:08:53 (18%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
klein is fijn

Moderator

Ik ben net thuis, ging toch nog vrij snel.

- CO shirt
- stapel SMD spoeltjes
- wat oud aluminium
- beetje klein grut, weerstanden, schakelaartjes, etc.
- stekkerdoos
- stel hele gave SMD headers, die vast ergens in de aanhanger zitten omdat ik ze op de stand heb laten liggen.. Tom!?

hehe, net thuis, nog even lekker langs burgerking gegaan:)
mijn buit:

2 x 16 LCD
4 x reedrelais
de KIF zaklamp
zakje met 3 mm gele leds
zakje met 3mm rode leds
heel veel 10 K weerstanden
20 x 10 nF condensatoren
krokodil meetkabels
zo'n gele IC extractor (co stand)
print met display, en heel veel IC's

was de moeite wel waard.

aah, zo te zien is de teslacoil toch nog tot leven gekomen, toen ik langskwam, was ie al doorgefikt:(

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op 14 maart 2009 20:18:51 (13%)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

@Piet elektro: Ik ga je mailen, maar hij wordt er niet veel beter op, had wat bewogen met het handje en uiteraard niet geflitst. Als de de foto aanklikt kom je overigens al op een 800x600 uit, maar origineel is dus onderweg.
Leuke foto's, deze met vloeistofkoeling heb ik ook nog bekeken, maar na hard nadenken had ik er toch echt geen toepassing voor :P

Op 14 maart 2009 19:57:46 schreef SparkyGSX:
Volgens mij had Sine de tesla zelf weer uitgezet, om oververhitting van de buis te voorkomen.

Neh, die eerste keer ging hij met een mooie pets :D

Nogmaals bedankt aan Shiptronic voor de lift heen, en Jochem voor de lift terug. Helemaal super!

YW.

If you want to succeed, double your failure rate.
Hugo Welther

Moderator

Op 14 maart 2009 20:16:07 schreef Jochem:
[...]
Leuke foto's, deze met vloeistofkoeling heb ik ook nog bekeken, maar na hard nadenken had ik er toch echt geen toepassing voor :P

[...]

Dat bord staat al jáááren op deze en andere beurzen. Ik denk dat het als oud ijzer meer oplevert.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

De eerste keer heb ik dan niet gezien, halverwege de dag was hij inderdaad bezig de brug gelijkrichters te vervangen. Terwijl er een verdieping lager HV diodes voor een paar duppies werden verkocht...

@Sine: Je wordt bedankt! Nog een projectje op m'n to-do lijst erbij! Alsof ik nog niet genoeg te doen heb... ;)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Op 14 maart 2009 20:16:07 schreef Jochem:
Neh, die eerste keer ging hij met een mooie pets :D

6 Brugcellen kapot, Sine heeft een demonstratie solderen onder stress gehouden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.