Dag voor de Radio Amateur Apeldoorn 2008

Normaal staat dit topic hier al lang rondt deze tijd maargoed:

Dag voor de Radio Amateur 2008
Op 25 oktober 2008 vindt de 'Dag voor de Radio Amateur' weer plaats in de Americahal in Apeldoorn. De opzet is nagenoeg gelijk aan die van de afgelopen jaren. We hebben ons best gedaan om weer een aantrekkelijk programma samen te stellen. Naast het officiële gedeelte zijn er diverse lezingen, de zelfbouwtentoonstelling, de AMRATO, de VERON Onderdelen Markt, de Vonkenboerwedstrijd, presentaties van diverse commissies, werkgroepen en verenigingen en natuurlijk de loterij.

Naast VERON-leden ontvangen wij ook niet-leden en belangstellenden graag op dit jaarlijkse evenement. Het is een ideale dag voor iedereen die meer van onze hobby wil weten.

De Dag voor de Radio Amateur begint om 9.30 uur en duurt tot 17.00 uur. De kaartverkoop begint echter al om 09.00 uur. VERON leden betalen uitsluitend op vertoon van hun geldige VERON lidmaatschapskaart € 6,00. In alle andere gevallen bedraagt de entreeprijs € 7,00. Nieuw is, dat we besloten hebben om alle kinderen onder de 16 jaar gratis toegang te geven, in geval van twijfel moet men een identificatiebewijs kunnen laten zien. Houders van de Gouden Speld van de VERON hebben gratis toegang mits de speld zichtbaar gedragen wordt. Bij de Americahal kunt u gratis parkeren.

Lekker grote beurs, boel te zien en te kopen, standaard dagje voor mij, ik kom :).

vast nog wel meer CO'ers die dit festijn gaan bezoeken neem ik aan?

We spreken wel weer standaard tijden af op 11u en 14u meeting bij ingang (as usual). Buttons etc mag :). (moet je ff zoeken naar CO button, kom je 'm vast wel tegen, wordt tijd dat Jeroen 'm online zet eigenlijk :P ).

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

Dat is al heel binnenkort...

Aanwezig, ijs en weder dienende.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Ik ben zeker aanwezig.
Al mijn zaterdagse corvee taken zijn al verdeeld. LOL

[edit] Tekst aangepast. Ik haalde twee beurzen door elkaar.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

als t even kan ben ik er. alleen altijd zo'n ommelandse reis om vanuit Groningen in dat dorp daar te komen.. ;)

moet dus nog even kijken.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
bprosman

Golden Member

Hoop er ook weer bij te zijn.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Het is de bedoeling dat ik er ook ben. Ik ga er naar toe met mijn vader.

Hoelang ik het volhoud is nog even af te wachten. Ik zit op het moment thuis na een zeer zware operatie en heb met mijn pa bedacht dat de DVDA een mooi excuus was voor een langer uitje ;) Of ik kan de hele dag daar rondlopen of de 2de helft word ik voort geduwd in een rolstoel. maar ik ga zeker :p

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Dit jaar niet, dus ook geen stand met koek ;-)
heb 25 oktober een thuiswedstrijd.

www.rheintal-electronica.de

Ik zal er zijn!
Onderdelen kopen voor 70cm transceiver :7

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Schimanski

Golden Member

Op 14 oktober 2008 10:33:07 schreef DC2PCC:
Dit jaar niet...

D'as jammer, en niet alleen vanwege de koek ;) Je had vorig jaar zo'n leuk 70-cm filter-sweepertje staan (als ik het mij goed herinner). Vorig jaar stond Hubie er ook met z'n transceiver (samen op een stand met een vriend die zo'n mooie Enigma replica heeft gemaakt)

Ben benieuwd of we nog andere bekenden op de zelfbouwtentoonstelling gaan treffen...

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

en ik ga ook!
ik ga mee met een kennis
dit is de 2e beurs waar ik heen ga, de eerste was de pc dumpdag (was dus echt niets aan)

[Bericht gewijzigd door oddish2211 op woensdag 15 oktober 2008 22:33:21 (21%)

Apeldoorn, das maar een stukje. En ik heb tijd, dus...
Maar, wat is er allemaal te doen. Is het puur voor de radio-amateur of is het ook interessant voor iemand die zich niet met radio's bezighoudt?

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Als het vlakbij is voor je is het zeker de moeite om even te kijken. Het is dan nog steeds intressant om onderdelen te halen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 17 oktober 2008 21:24:23 (55%)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Zit nog steeds te twijvelen. Met ESRAC wil men nog wel gaan. Ik zit echter non-stop te werken (uren inhalen deze maand), heb al teveel weekenden verloren aan verjaardagen EN er komt een verhuizing aan (yesss... 5 november huizen). Misschien dit jaar maar niet en volgend jaar maar eens beginnen. Ik schuif mijn F-licentie ook nog eventjes op. Zou eigenlijk binnenkort op moeten gaan maar nog niet eens de tijd gehad om te leren.

Ook dit gezien? >

Zaterdag 25 oktober is de Dag voor de Amateur. Het ziet er echter naar uit dat het voor wat betreft de standhouders een stuk stiller zal zijn dan anders.

De achterliggende reden is dat een aantal standhouders een conflict hebben met het bestuur. Het gerucht ging al enige tijd, maar werd vandaag bevestigd. O.a. de aanbieders Schaart, Jacobs Breda en Dolstra zullen niet deelnemen aan de dag voor de amateur. Jacobs en Dolstra melden dit inmiddels ook op hun website.

De kern van het conflict lijkt zich te richten op een aantal nieuwe aanbieders (Lees: concurrenten) die volgens de afhakers "de prijzen vernachelen". Of we daar als amateurs wel of niet garen bij zullen spinnen, is nog niet echt te voorspellen. Het maakt misschien de dag voor de amateur voor een aantal van ons wel minder aantrekkelijk.

Bron> http://www.pi4raz.nl/index.php?option=com_content&task=view&id…

tja,,
maar concurenten die de prijzen vernachelen zou dat waarschijnlijk betekenen dat de prijzen een stuk lager zijn. Anders zouden het geen concurenten zijn waardoor ze afhaken.
Daar staat tegenover dat er mogelijk veel made-in-ting-tong spul ligt dat er van buiten hetzelfde uit zien en van binnen minder doet(leds/torren/rf-spul).

De namen van de wegblijvers zeggen mij zo niks. Maar het zijn dus blijkbaar verkopers die er altijd zijn..

Ik weet nog steeds niet of ik er 6 uur reizen voor over heb..

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 22 oktober 2008 10:08:25 (12%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 22 oktober 2008 10:07:12 schreef MAH:
De namen van de wegblijvers zeggen mij zo niks. Maar het zijn dus blijkbaar verkopers die er altijd zijn..

Dit zijn leveranciers voor "koopdozen" leveranciers die dus complete zenders en ontvangers leveren. ICOM. Yeasu kenwood etc.

Voor de zelfbouwers niet echt een gemis. Als je echter gaat om een complete HF set aanbieding te halen heb je wel een probleem.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Wauw, ik kom ook denk ik!
Ik woon namelijk (redelijk) in de buurt.
En ik wist eigenlijk niet dat dit bestond,
Ik kwam bij toeval dit forum tegen... :P

Groet, Daam

bprosman

Golden Member

Die standhouder met die grafische LCD's (stond ook op Lichtmis, heeft alleen grafische, niet die persoon met al die verschillende LCD's) had iemand die aan de praat gekregen ?.

Groeten, Bram

P.S. De LCD dan niet de standhouder

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

Welke LCD's waren dat? 128*64?

Het is btw erg offtopic ;)

Op 22 oktober 2008 15:42:13 schreef jovak:
Dit zijn leveranciers voor "koopdozen" leveranciers die dus complete zenders en ontvangers leveren. ICOM. Yeasu kenwood etc.

Voor de zelfbouwers niet echt een gemis. Als je echter gaat om een complete HF set aanbieding te halen heb je wel een probleem.

Zal die totaal niet missen, voor koopdozen ga je niet meer naar een beurs, prijsverschil is nihil. Of duurder als je even wat op het internet sneupt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 22 oktober 2008 02:59:09 schreef Ron-nl:
Ook dit gezien? >.............

Heel verhaal

...................................Bron> http://www.pi4raz.nl/index.php?option=com_content&task=view&id…

Er staan ook al heel wat posts/berichten in de alt.nl.radio.zendamateur.gelicentieerd groep over dit onderwerp.

persoonlijk vind ik het ook geen gemis. De lol van de dag van de amateur zit er voor mij in dat je kan zien wat anderen bouwen en misschien wat lezingen. De markt is ook belangrijk, maar daar loop ik de commerciele stands meestal al voorbij en op het einde als ik nog tijd over heb even snel kijken.

Maar meestal kost hun speelgoed meer dan ik op de hele beurs wil uitgeven :(

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Ik kom niet.
Ik ga een meterkast aansluiten bij iemand anders.
Toch wel jammer maar 6 uur reizen heb ik even geen zin in en we hebben de lichtmis ook net gehad. Met die onderdelen heb ik ook nog niks gedaan, laat staan dat ik geld heb omdat ik ook al een nieuwe laptop moet kopen. Helaas.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik kom blijkbaar ook, eens zien of er iets te vinden valt :)
Pff, blijkt een dure maand te worden met al die beurzen zo! :)

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Op 13 oktober 2008 23:21:12 schreef MAH:
als t even kan ben ik er. alleen altijd zo'n ommelandse reis om vanuit Groningen in dat dorp daar te komen.. ;)

moet dus nog even kijken.

-- never mind ;)

[Bericht gewijzigd door pe5ocb op woensdag 22 oktober 2008 22:44:33 (26%)