ook ik ben weer thuis en ben nu bezig de datasheets te zoeken voor de buit ;)

1 CMOS kleuren camera voor 4 euro, alleen nog even datasheet zoeken :)

2 directional couplertjes van 1M tot 1 GHz.

1 grafisch LCD

1 GPS ontvangertje

1 VFO met USB besturing van 3,4 MHz tot 200MHz
bouwpakketje

1 simpel multimetertje van 5 euro . altijd handig

Leuk om weer eve4n wat CO'ers te ontmoeten :)

Ah, hier zit iedereen dus. :)
Dat druk zijn van mij viel wel mee, heb het zelfs voor elkaar gekregen om mijn gekochte en apart gelegde klaverblad voor 2 te vergeten. :(
Die ligt nu in de buurt van Rotterdam.
Maar zonder vrienden ben je nergens, dus dat wordt weer geregeld.
Dank aan Wouter, mocht hij toevallig ook op CO meelezen.
Fred, heb nog een heel lief varcotje gescoord met een vertraging erin van 10 en 20 pF.
Die aan mijn 1 op 6 vertraging zal wel voldoende opleveren om op de 137 Khz de band te bestrijken.
De buit verder, twee frame's met 12 pieptegels erop, ergens in de 21 en 31 Mhz, en ook 24 toltrimmers erop, voor 8 euro niet te duur imo.
Wat bosjes ledjes, een paar schakelaars, wat spullen bij Kabel Kusch :o 54 euro, is die rommel van goud of zo?
En nog wat losse rommel.

Leuke dag, hoop mensen gesproken, biertje gekregen van een dikke Hagenees (randstadamateur) en verder een hoop zooi gezien.

Ben ook weer terug. Heb een leuk racal 50MHz frequentiemetertje gekocht. (20 euro)

Een functiegenerator die kapot is (ik hoop een los contact) Het toetsenbord werkt niet. Mocht ik het aan de gang krijgen, dan zal het leuk werken, en is het geen geld voor een goed apparaat. (30 euro) klik

Een (atoom?)klok (volgens verkoper). Kreeg ik bij de functiegnerator. Tis een klok in 19inch rack formaat, bij de ESA vandaan. Eat that, nixieklokbouwers! :P

Divers klein grut, buisjes 2x2c39, wat FETs, flink wat varicaps, wat HF-torretjes/FETs, 25ker. trimmer, enz enz.

Ik heb me weer prima vermaakt. (en deze keer niet halverwege door me geld heen :D )

Leuke beurs, net als vorig jaar. Ik zit met spanning te wachten tot de loterijuitslagen verschijnen (http://hamradio.nikhef.nl/veron/dat/dvdra2008/loterij.htm). Neem aan dat niemand ze op papier heeft?

ik was er ook en heb ongetwijfeld veel CO-ers gezien (voor de ingang?) maar ken helaas nog niemand persoonlijk.
Nadat ik mijn echtgenote in het centrum van Apeldoorn heb afgezet was ik een uur of twee smiddags op de beurs. Er was gelukkig nog genoeg te zien en ik heb eindelijk eens zo'n "macro-camera" gekocht om eens mee te spelen.
Verder een USB verloop setje, een heel klein regelbaar soldeerboutje en een mooie Tektronix 2445B analoge 200MHz scope. De verkoper deed er voor 20 euro extra twee 250MHz probes bij en dat vond ik niet slecht ;)
Al met al een prima beurs.

@(Z)weetvoetje:
Mooi apparaat. Als je een service manual nodig hebt, kijk dan eens hier (incl. schema):
http://www.ko4bb.com/Manuals/Wavetek/Wavetek_158-159/158_159_Jul82.pdf
Succes, erelder

[Bericht gewijzigd door erelder op (15%)]

Mooie buit zweetvoetje!

Het was gezellig en weer een hoop mensen gezien en gesproken.
De buit was voor mijn doen groot dit keer:
NOS 6AK5 (EF95) 5 stuks
NOS EZ80 Mullard (Siemens doosje met Mullard buisje),
NOS EZ81 Telefunken
NOS AZ41 Siemens, alle buizen €1,- per stuk

TOKO KANK 3333/3334/3335 spoeltjes
"Elektuur" kastje LC950
Klein handheld kastje in de vorm van een probe met meetstift.
Varco 2x500p+2x15p
Philips mosterd C's van 400V
220pF 7kV keramische C's voor een HF filter
Twee ICL7660 (spanningspiegel) voor €0,20 per stuk.
Doosje originele Philips één lips soldeerogen.
Philips boekje met buizen schakelingen met de PP11 spoel.
VFO 31MHz tot 41MHz met filmschaal.

Het leukste waren toch de Philips grabbeldozen. :D

Wat me nu opvalt is dat ik eigenlijk bijna geen gebruikte amateur-apparatuur en surplus heb zien staan. Van de eerste radiobeurs waar ik heen ging in Rosmalen kan ik me herinneren dat er bergen apparatuur en ook erg veel meetspul stond. Dat was hier veel magerder. Niet dat ik op zoek was en ik zal vast over veel dingen heen gekeken hebben. (moest voor twee kijken (vooral uitkijken) en met zijn twee kun je vaak moeilijker bij iedere tafel komen.)

ik heb een display bestaande ui 8 in-4 nixies + voet voor 20 euro meegepikt, 2 kanaals remote control setje (voor modelbouw etc.), bel voor 2 euro, paar vette eleco's, paar goeie trafo's, koellichamen en dikke torren (voor muur-labvoeding), aluminium plaatjes, relais + grote roe paddestoel knop.

verder nog wat klein grut, heb ook flink in een smd bak staan graaien met zakjes voor 50ct

Zo het werd een latertje gisteren, volgens mij stond er alleen nog maar een geel auto'tje op het parkeerterrein toen ik wegreed. Weer even lekker kunnen bijpraten met oud collega's.

Natuurlijk ook weer het nodige kunnen scoren:

- 48V/320W voeding van meanwell
- buisje BYW29E-200 fast recovery diodes
- paar rolletjes koperfolie
- paar sheets dunne printplaat
- isolatie plaatjes
- SMPS spoelen
- diverse elco'tjs
- 1W dummy load met N connector
- setje Hirschmann testklemmen
- twee assortimentjes krimpkous

Overigens wie heeft nog TDR test gedaan bij EMV?

Ik kwam uit op een looptijd van 316ns, aangezien ze een verkortingsfactor van 0,81 opgaven kom je dan uit op (316ns * 300E6 * 0,81)/2 = 38,39 meter.
Afhankelijk van hoe goed je de cursor afgelezen hebt en de spreiding in verkortingsfactor gok ik dat er 40m kabel op de rol zit.

En voor iedereen die de Dvda gemist heeft/nog geld overheeft... over 2 weken>

08-11-2008
25e Radio Onderdelen Markt Assen
in de hallen van de bloemenveiling "De Flowerdome" te Eelde.

Zie> http://83.119.235.163/pi9a/markt.htm

tis weer een end rijden vanuit NH,
maar na Rosmalen,Beetsterzwaag, Lichtmis toch maar eens naar Eelde... :P

[Bericht gewijzigd door Ron-nl op (20%)]

Overigens wie heeft nog TDR test gedaan bij EMV?
...

Ik, maar daar kwam geen 38.39 uit.
De TDR formule stond op het kastje dat op de scoop geprikt zat:
(VF x Tns x 0.3)/2
De delta T op de scoop was 314 ns en de VF was 0,81.
Invullen:
(0.81 x 314 x 0,3)/2= 38,15 meter

Nu maar duimen dat het goed is.

@erelder: :7 :D :+ Hartelijk dank voor de link. (ik zie net pas via google dat je die link hebt gegeven, maar ik wel hartelijk bedankt, komt zeer goed van pas.)

Hoi,

Ook weer diverse mensen van CO gezien.

Buit:
2 LCD'tjes 128*64 (vandaag eens proberen met input van Henry S).
Wat elko's en zeners.
Klos met gewaxte draad voor draadboompjes , VEEEEL mooier dan die rare tie-raps.
Paar kastjes, formaat sigarettenpakje.

Kitje met batterijtester/looplicht bij de scouting, gisteravond door mijn jongste in elkaar gesoldeerd.

Groeten, Bram

Klos met gewaxte draad voor draadboompjes , VEEEEL mooier dan die rare tie-raps.

Heel waar ... maar ook veel meer skill voor nodig

Valt wel mee, heb honderden meters van dat soort bomen gemaakt.
Lusje onder de boom, kwartslag draaien, doorsteken, positioneren, aantrekken.
Wel leuk dat sommige deze techniek nog steeds gebruiken.

Volgens mij heb ik nog een rol van 500 Meter ergens liggen, even zoeken.

[Bericht gewijzigd door VanDee op (16%)]

Hier ook het een en ander gekocht, 2 geschakelde voedingen, 1 voor in de labovoeding ofzo te steken voor de vaste spanningen, is lekker compact.
En een massief Grafisch LCD display, er was een datasheet bij dus ik dacht dat er geen problemen gingen zijn met aansluitingen, maar ik twijfel of het wel de juiste is... Dus dat word weer uitmeten... Maar eerst dit werkende krijgen... http://www.circuitsonline.net/forum/view/66335

Ik ben nog uit de tijd waarin dat onderwezen werd ;-).

Groetjes, Bram

Vraag anders aan je grootmoeder om de eerste rij steken op een breinaald te zetten. dan heb je de basis

Zeker ook spijkerplankje gebruikt @bprosman?

[Bericht gewijzigd door VanDee op (13%)]

Op 26 oktober 2008 12:17:40 schreef Sine:
[...]

Ik heb dat ook nog moeten leren op de MTS. Ik kon het wel aardig maar vond tyrraps veel handiger :-p

De Docent hieldvol dat het in KPN centrales toen nog gebruikt werd. Waarop de hele klas vroeg hoeveel mensen uit zijn klas bij KPN zouden komen te werken in een telefoon centrale. Toen werd het stil en moesten we de opdracht gewoon uitvoeren :-7

@(Z)weetvoetje :
Graag gedaan hoor :) en ik hoop dat je 'm ermee kunt repareren!
Ik ben trouwens heel benieuwd naar je atoomklok!

Er verscheen wel wat op het scherm bij dat ding. Maar ik kon er niets van bakken. Ik heb geen flauw idee van wat het doet, en of het inderdaad een atoomklok is. In ieder geval is het wel een klok. Dat is duidelijk. Eerst die functiegenerator eens aan de gang krijgen.

Time standard ?

Staat er iets van een merk / type op ?