oxurane
Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Op 28 december 2008 20:54:30 schreef Jochem_S:
Ja, ik begrijp wat hij heeft gebouwd. Die dingen die ik bedoel (en volgens mij ook linkte) hebben receptacles die zowel RJ45 als RJ11/RJ12 accepteren. Daarmee kun je voor je telefoon dus gewoon het middelste aderpaar benutten, zoals dat standaard is bedraad.
Ik heb expres deze gemaakt, omdat ik deze nog niet eerder had gezien. Daarbij komt dat ik nou niet de beste ervaringen heb met een RJ11-stekker in RJ45-connector.
In een grijs verleden had ik een te kort netwerkkabeltje. Ik heb toen een blokje gekocht, zodat ik het kabeltje kon verlengen. In dit blokje zaten gewoon 2 RJ45 connectoren. Maar de resultaten waren om te huilen.
Vandaar dat ik verbaasd ben over de resultaten van dit zelfbouw-project. Ik had eigenlijk nog verwacht dat ik een soort van "kooi van Faraday" om deze print zou moeten bouwen, of op een andere manier nog moest werken aan mogelijke storingen die zouden kunnen optreden.
Maar goed, dank voor de link. Ik zie nu dat ik 20.88 U$ heb uitgespaard en een ervaring rijker ben.
En wat betreft het "op de markt brengen". Ik had dat totaal niet voor ogen, omdat ik een oplossing voor mijn probleem zocht, en gevonden heb. Daarnaast : het vinden van een passende behuizing zal een ware zoektocht worden.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
een kooi van faraday lijkt me redelijk zinloos, aangezien je er onafgeschermde kabels (UTP) in steekt. Nu zijn de sporen op de print natuurlijk niet getwist, maar ze zijn ook erg kort.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 28 december 2008 23:52:53 schreef oxurane:
Daarbij komt dat ik nou niet de beste ervaringen heb met een RJ11-stekker in RJ45-connector.
Wel als deze daar speciaal voor zijn, dan zit die RJ11 als gegoten. ADSL-modems hebben ze ook vaak voor de line-aansluiting. Hier in NL zit daar bij particulieren een RJ11 in, maar RJ45 past ook.
In dit blokje zaten gewoon 2 RJ45 connectoren. Maar de resultaten waren om te huilen.
Tja, dat kun je treffen he.
Vandaar dat ik verbaasd ben over de resultaten van dit zelfbouw-project. Ik had eigenlijk nog verwacht dat ik een soort van "kooi van Faraday" om deze print zou moeten bouwen, of op een andere manier nog moest werken aan mogelijke storingen die zouden kunnen optreden.
Net wat SparkyGSX zegt... dat kleine stukje ongetwist doet het hem niet hoor.
Maar goed, dank voor de link. Ik zie nu dat ik 20.88 U$ heb uitgespaard en een ervaring rijker ben.
Ehm, $6.45 in die link, maar op internet op veel plaatsen te krijgen, zelfs voor minder. Nogmaals: het is prima om zelf te bouwen, daar zijn we hobbyisten voor immers!
DanielBakker
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
JA-HAAAAAAAAA! 
D'r had iemand het over 'op de markt zetten', en dat leek me niet handig gezien het bestaande aanbod. OMG, ik zeg voortaan wel niks...
klein is fijn
Moderator
Ideetje voor een wekker, stukje zwarte print, leuke layout, 88 gaten en wat zagen en schuren, en dan heb je dit:
Detail van de achterkant:
Ondertussen zitten de LED's er al in, maar gezien ik nog geen controller print heb kan ik nog niets testen.
Al met al wel een enorme vooruitgang, want deze print stond al drie jaar lang half getekend op de schijf.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Eerste reactie: Gaaf!
Tweede reactie: van wie is dat?
KIF dus weer. Dat had ik kunnen weten.
Kap nou eens met het spammen van dit topic, na die projectjes van jouw durft niemand anders hier meer iets te posten.
Wel erg mooi gedaan. Ga je daar SMD LEDs ondersteboven op solderen? Eigenlijk zou je de LEDs in op de normale manier moeten solderen, en de printsporen aan de voorkant houden. Dat lijkt me veel mooier, vooral door het grote contrast tussen de zwarte printplaat en de goudkleurige sporen.
Ben ik hier weer op gaatjesprint aan t kl*ten met zo'n zelfde klok idee wat al jaren op de plank ligt. Is KIF me weer voor 
Bij mij staan de digits wel recht omdat overhellend net niet lekker uitkomt op gaatjesprint.
Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op (25%)]
Thevel
Golden Member
Ik heb ook een klok gebouwd met 86 LED'S mag ik daar ook foto's van posten?
Eh, een ding, ik heb hem pas 27 jaar geleden gebouwd....
Thevel
Golden Member
Ja, volledig met (in die tijd dure) TTL ic's.
Ik moet nog foto's maken, maar ik zal ze zeker binnenkort posten.
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
@thevel, 27 jaar oud.. Je foto's moeten nog ontwikkeld worden? 
Vandaag ook erg productief bezig geweest, met soldeerbout nogwel!
Onze theepot lekte, er zat onder de tuit een klein gaatje. Schoonmaken, flux erop, soldeerbout goed verhitten en een mooi laagje tin eromheen gelegd.
Zal er wel een foto van posten als 't niet te veel offtopic is?
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
whoa. gebruik je van die reverse topleds ? ( topleds die naar achter schijnen )
http://catalog.osram-os.com/catalogue/catalogue.do?act=showBookmark&am…
( onderste foto van de 2 )
Op 25 december 2008 20:21:32 schreef Hugo Welther:
Ik bouw meestal eerst op gaatjes print. als je logisch nadenkt kan je het compact houden.
[afbeelding]
Maten: 35mm x 60mm. Het had nog kleiner gekund, maar er moest ook een relais op.Wordt het een schakeling die vaker wordt gebruikt, ontwerp ik gelijk een printje aan de hand van het gaatjesboard bouwsel. Deze ligt er onder.
oei van die rotte siemens filmcaps waarvan de poten altijd afvallen .. en ze zijn lasteig er terug op te solderen . ik haatte die dingen .. bovendien absorberen die prullen op den duur vocht.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (53%)]
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 30 december 2008 01:28:07 schreef RoelA±Onze theepot lekte, er zat onder de tuit een klein gaatje. Schoonmaken, flux erop, soldeerbout goed verhitten en een mooi laagje tin eromheen gelegd.
lekker, lood/thee..
t is dat ik nu al een tijd tegen een bitshiftfoutje an zit te klooien(ergens in de code van 14 pagina's), anders kan ik mee kunnen doen met de klokken-parade.
klein is fijn
Moderator
Op 29 december 2008 23:22:09 schreef SparkyGSX:
Kap nou eens met het spammen van dit topic, na die projectjes van jouw durft niemand anders hier meer iets te posten.
Dus ik mag niet meer? 
Op 30 december 2008 01:40:30 schreef free_electron:
whoa. gebruik je van die reverse topleds ? ( topleds die naar achter schijnen )
Nee, ik heb er gewoon 0603 van Lite-on in gestopt. Het rechthoekige epoxy 'lensje' past precies in het gat. Vervolgens afwerken met zwart tape oid om te zorgen dat er geen licht meer langs komt.
Zien er wel mooi uit, waar kan je die dingen krijgen?
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
Heb even gezocht ik kan alleen deze vinden
http://nl.farnell.com/osram/lst770-j2l11/led-smd-he-red/dp/481142
Niet meer leverbaar 
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Zo het eerste project voor 2009 is er. 
Het is de toongenerator van CO.
Dit ter ondersteuning van een van mijn goede voornemens.
Namelijk het weer vlottrekken van mijn sinds 13 jaar vastgeroeste CW.

De kant met de onderdeeltjes
En natuurlijk de onderkant
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
SparkyGSX
Netjes hoor!
Ik zie op die print nergens een beveiliging voor de ingangen, gaan die direct naar de microcontroller?
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
volgens mij zit dat in het andere DIP behuizingkje naast de PIC. zijn 2 optocouplers in 1 behuizing gellof ik als het dat is 
SparkyGSX
Inderdaad, gezien de sporen die vanaf dat IC naar de relais lopen, was ik er ook vanuit gegaan dat dat een ULN2003 of zo was.