RetroRammdd
mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl
zou ik als het werkt eens kunnen proberen watchout ty 
[Bericht gewijzigd door RetroRammdd op (14%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Filteren help zeker. Zelf was ik het hardstikkebeu om het inwendige van m'n UPS regelmatig een stofzuigerbeurt te geven. Dat is een geklooi van jewelste - je wil immers het ding in bedrijf houden (om die mooie uptime niet te bederven).
Bij de laatste poetsbeurt heb ik dan maar resoluut een flinke opening in de zijwand gezaagd, en daar een voorziening aangebracht voor een filterdoek. De originele luchtinlaat is afgesloten. Dat ziet er nu zo uit:
(Er is wat mis met de webserver vanavond. Zal wel iets met Walpurgisnacht te maken hebben)
Het filterdoek is origineel bedoeld voor dampkappen. Vooraan zie je een maagdelijk filterdoek, in de ronde opening zie je een filterdoek dat zowat een maand stof vergaard heeft.
Dit geval zuigt 24/7 stof aan, wat bij een soldeer-afzuigsysteem niet het geval is.
Maar dat 9V-blokje zou ik toch vervangen door een netvoeding, anders ga je het na korte tijd opgeven om nieuwe batterijen te kopen.
[Bericht gewijzigd door pros op (18%)]
pros
De fan zit elders. 't Is een fan die lucht uit de behuizing zuigt - filteren zou op die plaats meer kwaad dan goed doen, vrees ik.
Op 30 april 2009 15:44:55 schreef Nieko:
Idd ziet er zeker mooi uit! Alleen die schakelaars zijn wat zonde van de "oldskool look". Misschien de blauwe LEDs vervangen voor warm witte LEDs die op een laag pitje branden, dan krijg je meer een gloeilamp effect, zal zeer zeker mooier in het geheel passen
Moet ook zeggen dat mn foto toestel de blauwe gloed van de schakelaars extreem laat zien. in werkelijkheid is het stukken minder fel.
Ja over de kleur... wou het liefst ook oranje/rood kleur hebben, helaas had niels die niet.
Vind opzich wel iets hebben zo old skool met vleugje new design stuff.
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Oke, de foto klopt niet helemaal maar hier heb je oranje/rode LEDs,
http://www.leds-buy.nl/oranjerode-led-graden-5mm-p-605.html
heb der niks aan helaas... kan schakelaar niet open maken en de ring zelf heeft een blauw kleurtje.
Misschien toch keer kijken of ik er één kan customizen.
doutsje
vroeger was ik een twijfelaar maar plots weet ik het niet meer zo goed.
eindelijk kan ik ook eens iets showen 
ons eindwerk werkt eindelijk nu moet alleen de moeilijkste functie nog geprogrammeerd worden: vier op één rij spelen in 3D in de led kubus. dat is werk voor straks en morgen, hier alvast wat foto's en filmpje met licht effecten.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
wow... <is stil>
wat een spaghetti trouwens... maar erg mooi resultaat.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (64%)]
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Een kleine schakeling voor een 2de accu bij te laden in een auto. Schakeling is gemaakt met 2 maal lm3914, 1 voor accu 1 en 1 voor accu 2 om zo de spanningen van de accu's af te lezen. Van de eerste lm3914 kan ik door middel van jumpers kiezen vanaf welke spanning de relais schakeld om zo bij te laden. De zekeringen en het laadcircuit worden in de kabels voorzien.
pros
't Is rood, dus zal het wel van reddevil afkomstig zijn... 
Hoe vertaal je de batterijspanning naar een deelspanning voor de LM3914-ingangen?
Ben overlaatst met iets dergelijks aan het klooien geweest, en heb het dan maar op een negatieve spanningsregelaar gehouden, die netjes 20V aftrekt van de (24V) batterijspanning.
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Heb hier van afgekeken.
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/197165-…
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik snap d'r geen fluit van... Waar is die hele rij weerstanden voor? De diodes snap ik wel, ik neem tenminste aan dat dat een soort van wired-OR constructie is.
Ik neem aan dat de draden die je aan de anodes van de LEDs hebt gesoldeerd alleen mechanisch nuttig is, aangezien die toch allemaal al aan elkaar zitten?
Heb je trouwens geen last van oscillaties, waarbij de spanning hoog genoeg is om de 2de accu te gaan laden, en de spanning weer inzakt op het moment dat je het relais bedient, waardoor het relais weer afvalt? Je hebt op deze manier toch geen hysterese? Was het niet handiger geweest om daar een comparator voor te gebruiken met een paar weerstandjes om een beetje hysterese in te bouwen?
AVR_N()()B
Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Als je de uitgang stroom van de LM3914 goed af regelt dan is een voorschakel weerstand in principe overbodig.
//EDIT,,
Maar na goed kijken zijn dit duidelijk geen voorschakel weerstanden. Ze gaan naar de jumpers toe, wat die precies doen.. Geen idee
Daar is het al te laat voor, om daar nog over na te denken 
reddevil
Die weerstanden staan er tussen om zo een spanningsval te maken zodat mijn transistor in geleiding komt. Normaal zijn deze weerstanden niet nodig. Als de motor uit staat, heb ik op accu 1 maar 12 V, relais is open. Men start de motor en na en paar seconden heb je ongeveer 13,5 V, relais is gesloten en 2de accu wordt bijgeladen.
Draad is inderdaad voor mechanische doeleinde.
klein is fijn
Moderator
Ondertussen ben ik alweer een stapje verder, maar filmpjes showen is altijd leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=cGKgdh-htn4&fmt=18
Ik voel me hier als een dwerg tussen reuzen.
Eens mens word er nederig van.
Mijn NES controller voor de computer (via USB).
Heb een usb-toetsen bord uiteengereten. Dan heb ik de knoppen gezocht met een gezamelijk common contact (minder draden nodig). De 4021N heb ik uit de controller geplukt en de toetsenbord IC eraan gesoldeerd.
Foto's

Sorry voor de slechte kwaliteit, de foto's reduceren heb ik nogal slecht gedaan.
Mooi gedaan, welk stukje software gebruik je op de Macbook?:)
Damn, kwou dat m'n pa die NES nooit had weggegooid 
[Bericht gewijzigd door Stijn S op (35%)]
Op 3 mei 2009 12:17:56 schreef Stijn S:
Mooi gedaan, welk stukje software gebruik je op de Macbook?:)
Damn, kwou dat m'n pa die NES nooit had weggegooid
Nestopia, zorg wel dat je een QWERTY chip gebruikt Nestopia is alleen QWERTY (heb de maker al gesmeekt om AZERTY support maar helaas
)
Je kan nog altijd via NES controllers kopen via bv. Kapazaa, Hebbes, Ebay,...
mijn labvoeding 2X 25V 2A
(computerscherm op de achtergrond)
Het is de bedoeling dat er nog een Volt/amperemeter bijkomt.