VERKLEIN die afbeeldingen! 
Trafo 12V:
12*1.4= 16.8
16.8-1.4= 15.4V
Die dingen heten afstandshouders. En misschien nog een iets betere afwerking?
Aangepast.
Wat is er mis met de afwerking? Als je de "openheid" bedoeld, dat vind ik juist mooi. Maar ik neem aan dat smaken daar verschillen...
(Eerst wou ik de voedingsprint in een aparte behuizing steken en de leds er laten uitkomen, maar ik vind deze balkvorm wel iets hebben)
[Bericht gewijzigd door stefhead op (32%)]
Plexi zijden opschuren, 1 lange ipv 2 korte afstandshuoders gebruiken.
kortom: mierenneukerij 
Maar ik vind het wel iets handig! Mischien ook eens kijken naar een kleine trafo bij dick, en wat witte leds.
[Bericht gewijzigd door T-baev op (36%)]
Plexi nog wat beter opschuren kan idd nog wat (, aan afstandshouders had ik ook al gedacht, maar die heb ik niet :s, maar dat kan nog komen als er nog eens een beurs oid is en ik ze tegenkom.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Jordi, kan je dat 9V-blokje niet vervangen door 3 AAA-celletjes, en de spanningsregelaar weglaten? Nu wordt 4/9 van het verbruik nodeloos in warmte omgezet.
Je zal dan wel iets moeten verzinnen om de cellen tussen te klemmen, maar zo te zien ben je daar handig genoeg voor.
@stefhead: als je de zijkanten v/h plexi-plaatje glanzend wil maken: na fijnschuren een flinke beurt geven met koperpoets.
En bovenaan horen uiteraard RVS dopmoeren... 
[Bericht gewijzigd door pros op (24%)]
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
Da's wel een idee. Maar ik zoek nog een deftige aan/uit knop.
De geebruikstijd van zoiets ligt zo laag, dat de batterij toch wel lang meegaat.
Thevel
Golden Member
Ik zie ook geen aan/uit schakelaar, of haal je elke keer de batterij los?
Je hebt inmiddels zelf al antwoord gegeven lees ik nu.
[Bericht gewijzigd door Thevel op (28%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Wat had je er van gedacht om die afstandhouders van plexiglas staf te maken?
Als je een draaibankje hebt gaat dat helemaal mooi, gewoon tappen en draadsnijden. dan is alles transparant!!
Klinkt erg leuk, maar ik heb geen draaibank en ook geen flauw idee hoe ermee te werken :s
(als iemand met draaibank zich geroepen voelt...
)
Dat van die koperpoets ga ik ook eens proberen, is dat bij de gammo oid te krijgen?
(Edit : ook in belgië
, ga ik eens bij de GB binnen)
pros
Op 12 mei 2009 20:53:43 schreef Jordi:
Da's wel een idee. Maar ik zoek nog een deftige aan/uit knop.
De geebruikstijd van zoiets ligt zo laag, dat de batterij toch wel lang meegaat.
Als de behuizing enigzins meegeeft als je er op drukt --zeg maar 0.5mm-- dan zou je een mini-druktoets zodanig kunnen monteren, dat die mee ingedrukt wordt en alzo de schakeling van stroom voorziet. Je moet bij een meting dan wel gans de tijd blijven drukken, maar daar staat tegenover dat je nooit kan vergeten de schakeling uit te zetten.
@stefhead: of Gammel koperpoets verkoopt, weet ik niet. Hier (in B) ligt het spul gewoon bij de schoonmaakproducten in de plaatselijke supermarkt.
@thevel: dan moet je wel goed opletten, hoe je het ding in je broekzak stopt... 
Thevel
Golden Member
Op 12 mei 2009 21:08:24 schreef pros:
[...]Je moet bij een meting dan wel gans de tijd blijven drukken,
Lijkt mij niet echt handig.
Misschien is het een idee om een hellingschakelaar gebruiken, display naar beneden is uit, omhoog is aan.
Je zal b.v DEZE kunnen gebruiken.
Op 12 mei 2009 21:01:23 schreef Tidak Ada:
Wat had je er van gedacht om die afstandhouders van plexiglas staf te maken?
Als je een draaibankje hebt gaat dat helemaal mooi, gewoon tappen en draadsnijden. dan is alles transparant!!
De armeluis oplossing is een 6mm plexi buis kopen, de binnen dia is iets van 3,5mm en daar is perfect M4 in te tappen 
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
Jongens wat een leuke ideeën werpen jullie nog op! Ik ga vaker projectjes hier plaatsen:p
Dat met die druktoets lijkt me wel wat, mits goed uitgevoerd. De hellingssensor is niet duur, die kan ik wel in een ander project gebruiken.
Eens de hersens laten kraken weer...
Op 12 mei 2009 13:48:14 schreef transtube:
Chameleon s-1400 2 x 350 watt op 8 ohm,speelt nog zeer krachtig en zuiver.
Is maar 5 cm hoog en weegt 10 kg!
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
Ahhh, mag ik even kwijlen? 
Op 12 mei 2009 14:41:15 schreef transtube:
Ik zoek echter wel een schema zoals jij hebt van die kilowatt amp,en eventueel ook de printen tegen betaling.
Zoiets? http://sound.westhost.com/project117.htm
Het is een kwestie van genoeg drive, voedingsspanning, torren en koeling.
Klinkt simpel he? 
Op 12 mei 2009 19:50:38 schreef Jordi:
Als beloofd hier de 300W amp. Hierop heb ik qua netheid wat beter m'n best gedaan, temeer omdat ie pas helemaal gerefurbished is. Nieuwe bedrading, nieuwe torren enz...
Ziet er ook goed uit, kan zo te zien weer jaren mee.
Hoeveel jaar heb je met de vorige versie hiervan gedraaid?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 mei 2009 21:02:51 schreef stefhead: Dat van die koperpoets ga ik ook eens proberen, is dat bij de gammo oid te krijgen?
(Edit : ook in belgië, ga ik eens bij de GB binnen)
Na fijn schuren eerst grof polijsten met schuurpoeder (VIM*), daarna met Jiff.
Doekje op een dikke glasplaat en dan maar poetsen. Ook die koperpoets op een doekje op een glasplaar, evenaals het schuurpapier. Dat omdat een 6-8 mm glasplaat goed vlak is.
De voorbehandeling met VIM en Jiff heeft een nog beter resultaat!! Dan gaan ook de fijne krasjes er uit; dat lukt niet met alleen koperpoets.
*)Ik weet niet of je dit nog kan krijgen.
De reklame kreet was: "VIM schuurt, maar kan niet krassen!"
Sorry, ik ken geen Belgische equivalenten, maar bij de Carrefour (v/h GB) hebben ze genoeg!
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (11%)]
Op 12 mei 2009 18:00:51 schreef leime:
ik doelde meer op de geluidskwaliteitga nu aan de slag
De geluidskwaliteit verbaasde mij positief eigenlijk. Het is niet te vergelijken met een professionele versterker, maar de ruis wordt ver overstemd door de muziek.
Alleen als ik niets aan de input heb hangen begint hij vreemd de piepen, en als ik met mijn vingers de connector aanraak wordt hij helemaal wild.
Op 12 mei 2009 18:11:25 schreef pientertje:
Beste hagdos, lekker compact! Maar hoe wou je de boel gaan koelen als je ic helemaal in het midden tegen een elco aanzit?
Tot nog toe geen koeling nodig gehad.
Ik heb het printje voorlopig in een jampotje gestopt, bij gebrek aan een betere behuizing (buurjongen is bezig met het bouwen van speakers), en zelfs op een hoog volume en voor langere tijd wordt hij niet warm.
(Met uitzondering van de keer dat de draden van de batterij elkaar raakten, maar toen kwam de warmte niet van de ic
)
pros
bruggelijkrichters parallel schakelen?
De spanning over een gelijkrichtdiode daalt, als de temperatuur stijgt. De "beste" gelijkrichter gaat dus de meeste stroom transporteren, warmt daardoor op, en gaat tenslotte al het werk op zich nemen.
Vrij zinloos, dus. Tenzij de tweede gelijkrichter enkel als reserve dienst doet.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 12 mei 2009 20:48:19 schreef pros:
Jordi, kan je dat 9V-blokje niet vervangen door 3 AAA-celletjes, en de spanningsregelaar weglaten? Nu wordt 4/9 van het verbruik nodeloos in warmte omgezet.
Je zal dan wel iets moeten verzinnen om de cellen tussen te klemmen, maar zo te zien ben je daar handig genoeg voor.@stefhead: als je de zijkanten v/h plexi-plaatje glanzend wil maken: na fijnschuren een flinke beurt geven met koperpoets.
En bovenaan horen uiteraard RVS dopmoeren...
ik gebruik daarvboor een dremel met van die polijstschijfjes ( witte dinges) en polijst pasta. in een vloek en een zucht is dat glanzend gemaakt.
Ik laat plexie nu altijd lasersnijden. zo zijn de randen meteen glanzend. kost niks. ik geef een DXf tekekning binnen en zij flashen dat. je betaalt per seconde op de laser. Ik koop een plaat plexi , en voor ene 20 tal dollar snijden ze daar voor mij de meest ocmplexe vormen in. gedaan met al dat vijl en breekwerk.
Hmm, dat met die dremel ga ik dan maar eens proberen, dat heb ik in huis^.
20 euro lasersnijden met plexi ter waar de van 50 cent ofzo: 6x6 cm , dan liever ff zelf 
Tidak Ada
Op 12 mei 2009 20:48:19 schreef pros: En bovenaan horen uiteraard RVS dopmoeren...
RVS "turxe" boutjes zijn ook heel mooi!
He worden er hier geen projecten meer geshowed?
Half ontopic:
Een project van de gehele schematheek crew is eindelijk af!
Het schematheek magazine!
Een eerste exemplaar vind je HIER!
gitaarstudentje.
als je op het plaatje drukt mooie foutmelding, pdf staat niet op de server.
//edit//
doet het weer
[Bericht gewijzigd door Riktw op (13%)]
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Tidak Ada
De geshowde projecten worden nog wat uitgekauwd 
Ik krijg die foutmelding ook:
Het volgende bestand kan niet worden gedownload:`
0905.pdf van magezine.schematheek.net
Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw.