thanks, maar volgens mij heb ik m al gevonden. Google is your friend 
http://www.tsf-radio.com/schph.php?f=tome9/PM3311/PM3311-Service-Manua…
Net als de operating manual die ik laatst vond de pm3311, maar dat maakt volgens mij voor de behuizing niets uit.
Spannend, hoop dat ik t gefixt krijg. Lastigste is volgens mij om die front er heelhuids af te krijgen.
Voor ik de boel sloop (sprong net al een hoekje van een plastic dopje af) toch maar even om wat expertise vragen van mensen die dit soort scopes vaker open gemaakt hebben.
Ik moet de bnc connector dus vervangen. Heb vanaf de onderkant gekeken, maar lijkt erop dat het frontje eraf moet om er goed bij te kunnen. Een deel van de draaiknoppen kun je er zo vanaf trekken, maar bv de time/div knop lijkt op een andere manier te zijn bevestigd. Zelfde geldt voor de draaiknoppen die je uit kunt trekken.
Iemand een idee hoe ik deze er zonder schade vanaf haal? Ik zie onder het dopje van amp/div een ringetje zitten, die los?
de manual zegt daar ERG weinig over idd.
allen verwijder de achter cover en de top en bottom cover..
misschien zou je dat eens kunnen proberen om te kijken of daar iets zit?
Op 11 juni 2009 22:10:02 schreef rbeckers:
paragraaf 9.1.7 helpt mischien.
En daar staat:
- Remove the screen bezel and the contrast plate.
- Remove all the knobs except the pushbutton knobs.
~ Remove the textplate with the two screws underneath the channel A AMPLlDlV switch and :he TIME/OIV
~ Remove the lour screws as indicated in the figure.
gaat dan met name om die eerste bullet, er staat niet duidelijk aangegeven hoe je die knoppen eraf moet trekken. Blijkt ook niet uit de plaatjes. Alleen de echte draaiknopppen kun je er zo afhalen, die grote schijven moeten op een andere manier los.
Er zit een klein plastic dekseltje op deze knoppen die je er vanaf kunt wippen. (beschadigen overigens enorm snel). Onder het deskeltje zit een zeskantig ringetje, denk sleutel 6/7 in die richting. Alleen past mn dopsleuteltje er niet op, dus zal even een steeksleuteltje of tangetje moeten vinden. Áls dat de oplossing is tenminste...
allen verwijder de achter cover en de top en bottom cover..
misschien zou je dat eens kunnen proberen om te kijken of daar iets zit?
Had ik ook al geprobeerd. Er zit aan de onderzijde en met metalen deksel afgescheiden deel naar de bnc aansluiting. Na het verwijderen van het deskel zie je hier een berg spoeltjes en andere meuk, en voor beide kanalen lange metalen buisjes die richting de bnc aansluiting lopen. Ik hoop stiekem dat dit niet uit 1 deel bestaat, dat zou de kans op het vinden van een gelijkwaardig onderdeel aanzienlijk kleiner maken lijkt me.
[Bericht gewijzigd door THW Mark op (22%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik weet niet precies welke knoppen je bedoelt, maar draaiknoppen die er niet zomaar afschuiven en ook geen mini-schroefje aan de zijkant hebben, moet je nog weleens het bovenste kapje vanaf wippen, waarna je daaronder een schroef of moetr aantreft.
e/ typo
RobHoi
42
De grote draaiknoppen hebben een kapje wat je eraf moet wippen. Daaronder zit een moer die je los kunt draaien.
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Al 3x een front van een 3310 af gehad hier komt hij;
-Draai alle knoppen naar links of geheel naar rechts, maak eer foto of schrijf op hoe dat alle knoppen staan. Doe je dit niet dan heb je een leuke puzzel om alles weer op de juist positie te krijgen.
-Wip alle dopjes van de knoppen hier achter zitten de moeren etc.
-Met een punttang krijg je alle moeren wel los voorzichtig!
-Verwijder "bezel"
-Draai de 2 schroefjes onder channel a AMP/DIV en TIME/DIV los.
-Haal het front van behuizing.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
heren bedankt! ik ga het proberen. Ik had dat ringetje wel gezien, maar twijfelde of het niet bij het mechanische deel van het knopje hoorde. Bovendien had ik geen sleutel voorhanden waarmee ik m los kon draaien. Maar een punttangetje moet nog wel ergens rondslingeren 
U hoort wel van de klap.
moet je meestal met een dopje doen..
met een punttang kun je vaak neit geneog kracht zetten. en een steek of ringsleutel is te dik.
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Dopje past niet.. of je moet je dopje even langs de slijptol halen. Maar met een punt of klein platbek tangetje gaat het prima.
Edit: voor die calibration terminal kan je trouwens een gewone BNC pakken en daar even de buitenring (waarmee je normaal de BNC vast zet) vanaf halen.
[Bericht gewijzigd door alrik op (38%)]
Ik ben als de dood m stuk te maken, vind het echt een prachtige scoop. Maar goed, ben al een stuk verder, front is bijna los behalve de illum/power on switch, die moet je met een inbussleutel losdraaien (zit enorme plastic sliert aan vast) Laat ik hier nou net alle maten hebben behalve de goede. (zo gaat dat)
Dus ik zit daar in de buurt van die power supply te kijken, en ik vraag me zo af waarom philips daar in godsnaam stukken textiel in gepropt heeft:
Dus ik kijk beter, dichterbij.. ik denk verrek, dat is helemaal geen stuk textiel. Da's een beest...
We kunnen stellen dat hij de power on switch gevonden heeft...
Beetje offtopic, maar wilde u deze niet onthouden. Nu maar weer wachten tot ik de goede inbussleutel tevoorschijn heb kunnen toveren...
bizar, hoe komt dat ding binnen, ze hebben maar een klein gaatje nodig dat weet ik , maar vind het wel grappig.
hij had wel een high tech huis, met beeldbuis 
Techno Turk
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Op 17 juni 2009 00:21:09 schreef Techno Turk:
Bah zo'n dood beest moet toch heel erg gaan stinken lijkt mijHoe is hij daar dood gegaan ?
nou ik heb deze scoop recentelijk 'gemarktplaatst' dus ik was geen getuige van de moord. Gezien het feit dat ie met zn kop richting de aansluitpinnen van de aan/uit schakelaar lag vermoed ik dat ie aan de 230v fase draad heeft zitten snuffelen. Dat zal m slecht bekomen zijn.
Hij was al zo lang dood dat er geen vlees of niets meer aan zat, enkel haar, verdroogd vel en een skeletje. Kortom, hij was al een tijdje dood...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
En nu maar hopen dat die vliegenpoppen niet uitkomen 
(die bruine dingetjes) Dat worden vast van die metallic blauwe of groene vleesvliegen!
Let op, die kunnen overal in die scoop zitten en dan denk je dat er ergens hoogspanning sproeit als die vliegen in de kast gaan bewegen 
Lijkt wel een jonge marter of wezel, zo aan het gebit te zien! Het lijkt echt een roofdierengebit en niet dat van een knaagdier.... Hmmm, kan ook een spitsmuis zijn, dat zijn insekteneters en nu is'tíe zelf door insecten opgegeten. Dat vlees zit in die maden
@alrik:
die draaiknop van illum (+aan/uit) heeft onder het dopje geen schroef zitten. Bodemplaat eraf, en dan zie je die lange plastic spaak naar de achterkant lopen. Ik heb die met inbussleuteltjes losgemaakt, maar dan kan de knop nog niet los. Hoe doe jij dit?
alrik
Getver lekker huisdiertje heb je daar Mark!
Maar de aan/uit knop is de enige knop die je er zo vanaf kan trekken. Hij zal wel redelijk vast zitten na al die jaren dus je moet redelijk hard trekken.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ben in ieder geval weer wat verder met het demonteren, heb de bnc bus er nog niet uitgehaald omdat ik weer een ander niet voorradig sleuteltje nodig had, maar het lijkt erop dat die bnc connector 1 deel is dat doorloopt naar het afgeschermde deel met de spoeltjes.
Ik heb in de service manual van de pm3311 gekeken, omdat die grotendeels hetzelfde is, en daar staat het nummer van het vervangende onderdeel: "5322 266 21002". Alleen zijn die onderdelen waarschijnlijk sinds de laatste ijstijd niet meer te koop.
Iemand een suggestie waar ik zo'n connector vandaan zou kunnen halen?
Tidak Ada
Kan je bij benadering zegegn hoe lang die BNC is??
Zou je misschien iets met een verlenging kunnen doen??
Kopern buisje met een teflon-kern er op solderen...
Als je kunt draaien, is dat een makkie. Ik heb misschien nog een klein stukje teflon rondstaf liggen.
Za ook eens kijken of ik een BNC bulkheadplug heb met een lange nek.
/edit
Heb ik dus niet, wel een bulkhead naar SMA met vierkante flens (vier schroefjes om te monteren nodig) en een bulkhead naar RG??, maar ik weet niet of dat misschien 75 ohm is....
Hier mijn PM 3264. Dezelfde opbouw, maar vier kanaals, met daaronder een HP160A. Met buizen nuvistors en tunneldioden. Gebruikt maar 400 Watt en ik hoor de stofzuigeer niet meer 
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (12%)]
vanaf de kop naar het draadeind ongeveer 58mm.
Kijk ik kan natuurlijk ook gewoon een "korte" bnc plug pakken, hoogwaardige bnc kabel in een koperen buisje stoppen en zorgen dat de aarde verbindingen van zowel de kabel als het koperen buisje goed gesoldeerd zijn aan elkaar.
uiteindelijk lijkt het doel van deze plug me met name interferentie uit de omgeving te minimaliseren.
Tidak Ada