Wáárom 6 millimeter? ...heb het nooit begrepen
Dit topic is gesloten
Wáárom 6 millimeter? ...heb het nooit begrepen
Een Klasse II apparaat heeft 6mm of meer kruipweg nodig. Regeltjes en NEN enzo
Dit heeft met de doorslag/overslag spanning te maken, hoe hoger de spanning hoe groter de afstand natuurlijk.
In dit geval moet de isolatie 4240 Vt kunnen doorstaat.
ja en nu ????? heb niet een uitleg wat het voor stelt
Ja en? RES post hier wel vaker berichten zonder enig uitleg. Als ik hier een weerstand met een led post is dat toch hetzelfde?
Ik zou dus ook wel wat meer uitleg willen zien.
[Bericht gewijzigd door niels v.v op dinsdag 4 augustus 2009 21:23:05 (17%)
kan aan mij liggen maar RES heeft uitgelegd dat het een embedded systeempje is met een mini OS dat zorgt voor de aansturing van een lichtkrant
maar deze discussie is al een keer gehouden snap beide standpunten. en ik stoor me eerlijk gezegt niet aan.
RES neemt de herhaalde kreet "dit is een show-topic!" letterlijk. Wat kan daar mis mee zijn?
ff werkplaats update
lichtbak is af [op timer en 3 led printen na dat maar dat is voor later]
led print van dicht bij
er zit een kalk papieren dekseltje overheen als diffuser
ik heb ook vandaag een oude boorstandaard beetje verbouwt zodat mijn praxis prul erin past en gelijk een lampje erbij...
en ik ga morgen voor het eerst etsen en det spulletjes staan er al klaar voor.
Ik wou wil even melden dat ik vandaag voor heb eerst succesvol een AVR het geprogrammeerd, nu nog een toepassing verzinnen
MVG, Vrolijke Leime
Er staan toch altijd mooie projectjes in dit topic. Ik zal er ook weer eens een toe voegen.
Het is een printje met een LCD er op. Ik gebruik hem nu om mijn eigen verzonnen protocol op RS485 te testen.
Alles er tussen proppen.
De onderkant met de nog natte plastic spray:
Even testen...:
En.. Yeehaa, het werkt
Golden Member
Op 3 augustus 2009 19:38:56 schreef eagle987:
[...]
oorspronkelijk was het de bedoeling om een blauwe klok te maken, maar blauw was net iets te duur
Al mijn displays komen van bij LC-Led.
102mm 7-segment displays in blauw en zelfs wit kosten daar maar een 10-tal Euro/stuk.
Op 3 augustus 2009 15:13:54 schreef chrome:
Ik zou tussen display en dat plexi nog kalkpapier steken.
Dan krijg je het probleem dat de segmenten niet meer scherp afgelijnd zijn.
Beste oplossing voor het contrast is nog steeds donkere doorschijnende plexi/Lexan van dezelfde kleur als de displays.
Op 3 augustus 2009 15:01:10 schreef Tidak Ada:
Plaats die colon's achter grijze paneeltjes met gematteerd glas er voor, dan lijken ze net als de display's eventueel vierkante gaten er van maken, in de zelfde stijl als de display's
10mm LEDs (voor 102mm displays) van dezelfde kleur, vlak afgeschuurd, zijdelings zwart gespoten, op dezelfde hoogte gemonteerd als de displays en met de colon serieweerstanden uitgekozen voor identieke lichtopbrengst als de displays werken nog steeds perfect. Ook de zijden van de displays en de PCB zelf spuit ik zwart:
Hier zijn de LEDs en de displays zijdelings nog niet gespoten:
Al mijn klokken zijn DCF77-gestuurd (visuele controle via 4 status LEDs) en hebben automatisch/manueel datumdisplay.
Videootje van mijn klok met 20mm witte displays:
http://www.turbokeu.com/myprojects/ledclock/scroll1.avi
de klokkengekte is begonnen
Moderator
Hahaha neehoor, die is al jaren bezig
Moderator
Niet dat ik weet, ik weet niet eens of RGB 7 segment displays bestaan.
Hier ligt wel al een tijdje een stapeltje oranje/groene 5cm displays op een toepassing te wachten.
Volgens mij bestaan ze niet, maar hier staat hoe je zelf RGB 7-segmenten displays maakt: http://www.jave.de/blog2/?p=7
Gisteren mijn print van makePCB ontvangen, 25 dagen na betaling. Hier komen 24 16-segment displays op, onderdeel van een groter project.
Voor- en achterkant (40x4 cm):
De best gelukte close-up's (10 mil tracks en 10 mil clearance)
En deze misschien nog leuk als achtergrond
Solderen zal voor wat later zijn.
Je bent toch geen UFO's aan het volgen, KiF?
haha maar dan kan je die camera beter in Houten opstellen:
Ziehier hun UFO landingsbaan (zag het gisteren op tv, lachen!!):
Dit topic is gesloten