zou dat gaan dan de file
van een 2.0

Nee hij bedoelt een 2 liter blok erin zetten is nog simpeler dan die HEX file uitpluizen. En hij heeft gelijk ook. Zo'n HEX file gaat je maanden kosten. En dat is als je al verstand hebt van microcontrollers en kan programmere. Jou geef ik nul kommn nul kans dat je er iets van begrijpt.

Ojee, dit wordt bijna lachwekkend.

Een compleet andere motor in de auto zetten is nog minder werk dat uitzoeken hoe deze file in elkaar zit.

Heel simpel, vergeet het. Er is maar een iemand die weet wat er precies in die file staat, en dat is de fabrikant. En die gaat jou dat never nooit niet vertellen.

En dan nog... als je er aan gaat lopen prutsen, dan komt de auto waarschijnlijk nooit meer door de 4-gas-test bij de APK, en sloop je je katalysator ook nog eens.

Het is zowieso zinloos, voor echt meer power moet je meer brandstof verbranden.

meer brandstof inspuiten is niet moelijk, maar daar hoort ook een extra percentage lucht (zuurstof) bij, hoe ga je die erin krijgen?

dat lukt alleen met een turbo of een compressor, dus begin daar maar eerst mee.

en die toeren begrenzer eruit halen heeft al evenmin zin, je hoogste vermogen en koppel liggen hier al voor, waarbij ik me niet voor kan stellen dat je een 1.8 in zijn 5 in de begrenzer krijgt.

krijg je hem onder de 5 er wel in de begrenzer,dan kan je niet rijden, en schakel je veel te laat.

En het punt waarop de motor het meeste koppel/vermogen heeft, ligt meestal niet ergens waar de toerenteller in het rood staat.

O ja, al is de duitser nog zo snel de japanner achterhaald haar wel.>:)

Overigens is het geen hex file maar gewoon binair wat je post maar dat terzijde.

Het is een Simtek 56.1 ecu begrijp ik uit de file, maar wat wil je nu precies???

Lijkt me dat er ook gewoon een GUI te vinden moet zijn voor Opel?!
Als je deze kan vinden dan kan je gewoon je brandstof \ ontstekingstabellen aanpassen. :)

Andere optie is een piggyback maken\kopen, of gewoon zoals ik heb gedaan je gehele ECU in de prullenbak gooien en een MegaSquirt bouwen. :P

www.chiptuners.org is een site met mensen die weten waarover ze spreken...
Ben zelf al eens met de demo van winols bezig geweest, en ik wilde maar gewoon weten of er ergens verschillen zaten in een bepaalde map, dat blijkt zelfs al niet gemakkelijk!!
Misschien beter investeren in een programmeerbare ecu zoals KMS,DTA of dergelijke als je toch zelf dingen wil aanpassen.

Er zijn maar erg weinig aftermarket ecu's die zuiver genoeg werken in lage toeren gebieden om de "drivebility" te geven die een origineel systeem heeft. Stads en file rijden geeft dan vaak problemen. Met de auto waar de TS het over heeft kan niet zomaar een piggyback op ivm het type krukas/nokkenas sensor.
Die werkt op het hele oude systeem met 2 spoelen in een afgestemde kring. En idd op dat forum zit veel kennis ben daar ook actief.
Beter nog www.checksumm.com (alleen zakelijke deelnemers).