Modelbouwservo-tester.
Alle schema's op het internet en alle kant-en-klare dingen hebben een potmeter als input. Da's analoog, en vind ik moeilijk.
De mijne is dus digitaal. De knoppen zijn:
<zero> (terug naar min), <down>, <center>, <up>
We zijn nog steeds bezig om de toner transfer methode goed betrouwbaar te krijgen. We kregen een wit laagje wat overbleef van het fotopapier. Als je dan gaat krabben, kan je het weghalen, maar dan haal je ook zo nu en dan wat toner weg. Vandaar dat er een paar plekjes wat minder zijn.
Toen wilden we proberen of het etsmiddel misschien voldoende door die laag heen zou gaan. Niet dus. Toen met een schuursponsje geprobeerd om delaag weg te schuren, en dat ging prima! Maar de kant waar we dus met de nagel hadden zitten klooien is dus dubbel geëtst, en dus ook extra veel onder-etsing. Het kristal (niet nodig) heeft dus een onderbreking.
De witte patchdraad maakt het pad van de ontkoppel-C naar de GND van de chip korter. Waarschijnlijk niet nodig.
Om "ouderwets" te doen, zit er toch een aansluiting voor een potmeter op. Als ik het goed heb, krijg ik dat met de nog niet gemonteerde RC aan de praat: De ATTiny2313 heeft geen ADC aan boord.
Ik heb bij dit project voor het eerst de AVR programmer van Smoerijf echt gebruikt. Ik vind het een rot ding. Ten eerste crasht ie meestal als je de te programmeren AVR aansluit. Verder crasht ie ook regelmatig (houdt op te reageren) als je de boel gewoon aangesloten houdt. Soms helpt "nogmaals proberen", soms ook niet. Dan moet je hem er uit halen en weer er in doen.
En als dat nog niet genoeg is, dan heeft ie zoveel bitfouten dat de signature van de attiny al niet goed doorkomt. Ik ben weer terug naar de door mij zelf ontworpen ftdi+atmega168 gebaseerde programmer.
Oh, voor degenen die roepen: "Onderkant, onderkant!":
http://prive.bitwizard.nl/DSC03677.JPG
[Bericht gewijzigd door
rew
op donderdag 19 november 2009 15:05:01
(20%)