die spoel in een delta is 1/3 van de trafo , en word erg heet bij 10 amp en lage uitgangsspanning vanwege de spanning over de spoel . de mijne had bij aankoop verkoolde isolatie om de draden bij de trafo en spoel maar werkte verder prima .
ik heb een philips pe1644 gehad , maar die zoemen de ganse tijd en dat is niet weg te krijgen , en de mkt over de trafo bepaalt die brom over het apparaat , echter kun je deze niet erg veel veranderen. de delta heeft de trafo en spoel in rubbers hangen en de philips niet en dat scheelt behoorlijk in zoemen . wel het nadeel dat bijde voedingen bij 10amp en 5v 700watt wegtrekken en met een relais in een trafotab zou dit veel minder zijn. maar ja in de 60's waren het wel moderne ontwerpen .
ik heb ook een kwh zender en ontvanger maar deze werkt op een 12v adapter of in mijn geval het centrale 12v systeem . eerst zat hij bij de adapter van de internetmodem .hij viel steeds uit en ik snapte niet waarom en bleek later te komen doordat bij hoog verbruik de irsensor de meterschijf niet bijhield en die drempel moest lager afgeregeld worden .ik heb er nu ook een ampere meter bijgemaakt en tesste deze door het fornuis en waterkoker en oven aan te zetten en gaf dan 64 amp aan!
zou het zo zijn dat bij pulserende stroomafname en die dan weer netjes sinus maken daarna om zo stroomverbruik te besparen ?
[Bericht gewijzigd door
testman
op donderdag 26 november 2009 02:53:06
(30%)