Zo, eerste post hier Ik ben zelf storingmonteur van CV ketels. Ik heb een keer iemand van Intergas erbij moeten halen omdat ik een nieuw geplaatste ketel niet aan de gang kreeg.
Deze monteur had een laptop mee met een usb naar rs232 convertor. Hier zat weer een dongle voor de ketel op aangesloten. Wat je kan uitlezen is heel minimaal je kan alle temperaturen uitlezen van de NTC's (in/uitgaand cv temperatuur,), je kan die ionisatiestroom uitlezen, of de ketel brand, pomp draait, etc etc, De software die ze zelf gebruiken maakt hier wel een mooi grafiek van maar je kan dus geen instellingen wijziging dat moet via het display zelf.
Ik heb gevraagd of ik deze software zelf ook zou kunnen krijgen, maar hij ging er eigenlijk niet op in omdat hij zelf al zei dat je er eigenlijk heel weinig mee kan. (Hoewel mijn probleem wel was opgelost, de ionisatie viel soms weg door een defecte draad en dan gooit de ketel zichzelf in storing)
Mocht je zo'n NTC los willen hebben om te testen dan hoor ik wel van je, ik zou eventueel ook nog kunnen bellen om te vragen wat die software en dongle kost en of ze die überhaupt willen verkopen.
Ik zit niet zo heel veel achter de computer dus als je me een persoonlijk bericht stuurt zal ik misschien niet binnen een dag antwoorden.