Hoi allemaal,
Ik ben afgelopen winter geïnspireerd geraakt door een aantal van jullie om wat hardware en software te ontwikkelen voor het uitlezen van mijn Intergas-ketel. Alles is beschikbaar om het een en ander na te bouwen.
Het printje staat inmiddels bij PCBWay en de code en schema's op GitHub.
GitHub:
https://github.com/EdwinBontenbal/InterGasGateway
PCBWay:
https://www.pcbway.com/project/shareproject/InterGasGW_Gateway_b01efd4…
PS. Ik heb nog een paar printjes liggen van PCBWay die ik niet gebruik, plus alle onderdelen.
Op vrijdag 15 augustus 2025 21:33:48 schreef EB_74:
PS. Ik heb nog een paar printjes liggen van PCBWay die ik niet gebruik, plus alle onderdelen.
Hoi Edwin,
Is er een manier om in contact te komen met je om een printje over te kunnen nemen (indien deze nog beschikbaar zijn)? Ik zag op Github dat je hulp zoekt met het testen van een IC3 type branderautomaat, dus wellicht kan ik daarbij helpen 
[Bericht gewijzigd door MB_98 op (16%)]
Op vrijdag 31 oktober 2025 17:12:41 schreef MB_98:
[...]Hoi Edwin,
Is er een manier om in contact te komen met je om een printje over te kunnen nemen (indien deze nog beschikbaar zijn)? Ik zag op Github dat je hulp zoekt met het testen van een IC3 type branderautomaat, dus wellicht kan ik daarbij helpen
Zeker, ze staan ook op Marktplaats onder: "Intergas Gateway voor monitoren van je CV-ketel".
PS. Even via die weg omdat er geen mogelijkheid is tot DM via dit platform.
Ik heb wat printjes van Edwin besteld en nog een aantal over. Als er interesse is, bied ik ze aan via marktplaats of vraag&aanbod.
Op vrijdag 20 juni 2025 23:36:15 schreef ScuderiaNL:
[...]Hallo BAS_esp,
ben erg geïnteresseerd in jou oplossing.
heb zelf een wat oudere Intergas HR 36/30 (dus zonder de E).
die beschikt ook over klem X5 (PC interface) en ik heb HomeAssistant.- Is jou oplossing geschikt voor de oudere HR?
- Kan je een linkje geven van alle componenten die ik moet kopen?
- Kan ik hem programmeren vanuit de ESPHome Builder? Of moet dit via een separaat Arduino systeem o.i.d.?
Sorry lees het nu pas, kan ik nog wat voor je betekenen?
Het werkt niet nog steeds met een ESP´tje
Ik kan zelfs de waarde(n) in de ketel aanpassen na wat debuggen op de RS- lijn.
Op woensdag 19 november 2025 20:17:56 schreef kees.m:
Ik heb wat printjes van Edwin besteld en nog een aantal over. Als er interesse is, bied ik ze aan via marktplaats of vraag&aanbod.
Dag Kees.m,
Ik heb interesse.
Heb ik naast hetgeen je aanbiedt nog andere spullen nodig?
Groet,
Prutser70