Ehh. Ikke dom. Ikke nie snappe nie.
Dat was een thread van mister-fj, die in het begin volgens mij niet doorhad dat je moet ontwikkelen en dan etsen. Hij deed dus in het begin OF ontwikkelen OF etsen en kreeg in beide gevallen slechte resultaten.
Ik doe:
* printen op de HP2550 printer, sheet: 3M black & White copier transparency film (geeft geen gezeik bij de maaltijden, maar, net als met de gremlins, opletten: wil geen jam op z'n brood. "no jam, easy feed"). 
* op de belichtingsbak, gemaakt van een philips gezichtsbruiner en een mustek 12000 scanner.
* belichting aanzetten, naar computer lopen. Alarm over 210 seconden (3.5 minuten).
* als alarm afgaat, teruglopen, belichtingsbak uit.
* ontwikkelen in een beetje 10gram NaOH in 1L water. Goed schudden. Loogwater na afloop weggooien. (kan hergebruikt worden, schijnt.)
* etsen: 78 gram FeCl3 op 340 gram water. Kamertemperatuur, ongeveer 20 minuten. In beweging houden met aquarium luchtpomp.
Todo: Vanavond deksel maken: de belletjes maken kleine druppeltjes die m'n etsbak uit springen. [edit] Done. Incl brackets waar de printplaat aan kan hangen in het etsmiddel.
Todo: pijpje met de kleine gaatjes voor de bubbeltjes aan het uiteinde toch beter vastmaken. Het huidige dopje blijkt niet goed genoeg.
[edit] Shit. Ik had bedacht: een statusledje is wel handig. Had ik getekend, maar niet gesaved. Dus nu de versie zonder statusledje geetst. 
[edit2] Dick Best heeft bij het FeCl3 op z'n site staan: Mengverhouding op de verpakking klopt niet, gebruik 1kg spul op 5L water ....blabla.... goed is: 800 gram op 1 liter water. Heel verschillende verhoudingen, waarvan 1 dus WEL overeenkomt met wat er op de verpakking staat...... Anyway, ik heb dus "weinig" gebruikt en dat etst heel prima. Voorheen had ik veel sterker spul...