Ik heb in rosmalen een kastje op de kop getikt met een draaischakelaar en een hele hoop pi-verzwakkers. LF attenuator staat er op. Welliswaar met een 600 ohm ingang welke via trafo en verzwakkers naar de 150 ohm uitgang gaat. Maar de printplaat en schakelaar hebben ruimte voor nog 10 extra standen. De verzwakking is wat raar, -6, -12, -18, -24, -28, -36, -40, -43,4, -60, -63,4, -72,54dB. Zal wel speciaal voor iets bedoeld zijn.
Als ik jou goed begrijp moet ik daar dus een blokgolfgenerator bij maken welke bv 20V uit doet. Dan een schakeling maken welke de amplitude van die generator vergelijkt met een stabiele DC spanning (LM385BZ-2,5 of mijn DC calibrator). Kan dat met een opamp, dus een blokgolf met een DC spanning vergelijken ?
Daarna kan ik het stabiele uitgangsignaal van de blokgolf in stappen verzwakken. Bijvoorbeeld 20, 19, 15, 12, 10, 9, 5, 4, 2, 1, 0.5, 0.2, 0.1
Dat verzwakken, kan dat het beste via een weerstandsdeler of via pi-verzwakkers ? Een multimeter is natuurlijk niet echt een belasting dus ik denk dat een weerstandsdeler voldoet.