Het is allemaal lelijk gesoldeerd.
Maar niks maakt contact, komt denk ik door de hoek waaronder de foto is genomen en de flux die er nog tussenin zit die ik niet weg krijg met wattenstaafje en alcohol. Heb het uiteraard ook getest en werkt zoals het zou moet. Weet niet of je nu pin 1 of pin 8 bedoelde maar hier staan ze alle twee op
Edit/
Op 11 juli 2010 11:12:57 schreef Stijn S:
@ Peter 79: Haal je iet of wat goede prestaties met die AVR usb->RS232 omzetter? Wat is de maximum baudrate die je kunt halen? Is het een goede vervanger voor de (moeilijk te solderen) FT232's?
Zie na het topic nog eens te lezen je post er ineens tussen staan, had eroverheen gelezen.
Ja werkt prima, je kan met elk willekeurig serial programma gewoon data verzenden. De bandbreedte is voor de attiny2313 en atmega modellen met 12Mhz kristal 600 - 38400bps. Maar voor de attiny45 is de bandbreedte is lager omdat die gebruik maakt van de interen oscillator, die zit maar op 600-4800bps. Is voor mijn doeleinde zat, ik wil namelijk wat variabele verzenden vanuit een zelfs geschreven Windows programma naar de atmega en die dan opgeslagen worden in het eeprom, of dat nu met 600bps gaat of 38400bps, dat maakt niks uit.
Heb wel één kanttekening, windows7 64bit gooit wat roet in het eten, heb nog geen werkende driver of oplossing gevonden. Maar met win7 32bit, vista 32 en 64bit, xp 32 en 64bit werkt het prima, ook linux en mac worden ondersteunt maar heb ik niet getest.
is niet echt een usb naar rs232, het is een eigen protocol, je heb ook drivers nodig, in apparaten beheer word het aangeduid als virtual com port.