allemaal praat over etsen, holle punt, oven etc. Ik doe het gewoon op gaatjesprint Betekend wel dat t me extra tijd kost om NA mijn ontwerp ook nog eens alles op maat te solderen
Helaas was het ontwerp in dit geval nogal gebonden aan kleine afmetingen en wou ik alleen werken met onderdelen die ik had liggen. Vandaar dat t een beetje druk is geworden op dit printje:
Afgelopen weekend (en vandaag) een mobiele USB oplader gemaakt, 4 of 8 AAA batterijen voorzien mijn schemaatje van de nodige power (8xAAA =~ 2400mAh).
Ik heb een optie ingebouwd om de datalijnen te zetten op 2.7v en 2v zodat elke iPhone/iPod er ook mee wordt opgeladen.
De twee knopjes hebben als functie: spanning aan/uit en datalijnen aan/uit. Enige reden dat ik het via een flipflopje doe, is omdat het kan (eerste keer FlipFlop ).
Het debouncen van de knopjes wou niet lukken en zorgde alleen maar voor meer storing, met 100nF was het zelfs onmogelijk om uberhaupt te Flippen zonder Flop daarna. Uiteindelijk alle debouncing weggelaten; ik druk wel 2/3 keer als t moet
Let niet op de klodders soldeer, in het echt valt het reuze mee (vooral met de pootjes!).
Photo's: