Op 15 juni 2010 01:55:10 schreef maartenbakker:
Ik zei niet "wat heb je verkeerd gedaan dat", maar "wat heb je verkeerd gedaan als"... Zijn serienummer is op deze manier namelijk niet geheim, en kan op minstens 1 manier achterhaald worden ;-)

Maar dat terzijde, ik heb van dit chassis nog geen documentatie kunnen vinden maar voor soortgelijke chassis is de servicecode 4725 (gewoon vanuit het menu achterelkaar invoeren).

ach, de barcode uitlezen en je bent er alsnog (als je dat bedoeld) ;)

Op 15 juni 2010 01:55:10 schreef maartenbakker:
Ik zei niet "wat heb je verkeerd gedaan dat", maar "wat heb je verkeerd gedaan als"... Zijn serienummer is op deze manier namelijk niet geheim, en kan op minstens 1 manier achterhaald worden ;-)

Maar dat terzijde, ik heb van dit chassis nog geen documentatie kunnen vinden maar voor soortgelijke chassis is de servicecode 4725 (gewoon vanuit het menu achterelkaar invoeren).

EDIT:

Opeens bedacht ik... Het kan ook een 17MB35 chassis zijn, als de aanduiding MB35 bij Neckermann iets te zeggen heeft tenminste.

@hieronder: dat bedoelde ik, en verder zit er bij Vestel enige redundantie in de nummers, ik zou moeten nakijken of hij ueberhaupt wel genoeg tippex heeft gebruikt :P

Dit klopt inderdaad. Met servicecode 4725 kom ik inderdaad in het service menu! ;)

Door te zoeken op "17MB35" heb ik een servicemanual gevonden:
http://www.megaupload.com/?d=NRPJNCOR
http://www13.zippyshare.com/v/14415848/file.html

Daar staat inderdaad ook 4725 in als code om het servicemenu te bereiken. Maar in de afbeelding van het service menu zie ik dat je niet zoveel kunt doen, alleen software updaten.

Maar verder staan alle diagrammen e.d. erin, dus handig als hij ooit eens kapot mocht gaan buiten de garantie.

Als 17MB35 het goede chassis is dan :P

Op 15 juni 2010 12:31:41 schreef ThinkPad:
Door te zoeken op "17MB35" heb ik een servicemanual gevonden:
http://www.megaupload.com/?d=NRPJNCOR
http://www13.zippyshare.com/v/14415848/file.html

Daar staat inderdaad ook 4725 in als code om het servicemenu te bereiken. Maar in de afbeelding van het service menu zie ik dat je niet zoveel kunt doen, alleen software updaten.

Maar verder staan alle diagrammen e.d. erin, dus handig als hij ooit eens kapot mocht gaan buiten de garantie.

Als 17MB35 het goede chassis is dan :P

Ik weet niet of het relevant is, maar ik zal ff posten wat de opties in mijn servicemenu zijn:

1. Video Setup
2. Audio Setup
3. Service Scan/Tuning setup
4. Options
5. External Source Settings
6. Preset
7. NVM Edit
8. Programming
9. Diagnostic
0. Product Info

[Bericht gewijzigd door Ray38 op dinsdag 15 juni 2010 12:37:03 (10%)]

Ja ik zie het nu ook ja, vanaf blz 59 is de uitleg over het service menu. Ik zie wat dingen staan die ik zelf zou veranderen zoals:

• Dynamic Contrast, wat je uit wilt hebben lijkt mij
  • Source mode (op welke ingang hij moet springen als je hem aanzet)

Wel mee oppassen trouwens, in het service menu kun je dingen goed verkloten!!!

Op 15 juni 2010 12:47:29 schreef ThinkPad:
Ja ik zie het nu ook ja, vanaf blz 59 is de uitleg over het service menu. Ik zie wat dingen staan die ik zelf zou veranderen zoals:

• Dynamic Contrast, wat je uit wilt hebben lijkt mij
  • Source mode (op welke ingang hij moet springen als je hem aanzet)

Wel mee oppassen trouwens, in het service menu kun je dingen goed verkloten!!!

Ja, daar was ik al bang voor haha.
Ik heb gewoon ff gekeken, en toen weer snel uit het menu gegaan!
Helaas ben ik niet zo ver dat ik weet wat alles exact betekent, dus liever afblijven denk ik..
Ik ben best wel tevreden over de TV zoals hij nu is, dus laat ik het daar maar liever bij... ;)

Ik zie in de service manual ook iets over een DVB tuner.

Kan alleen niet ontdekken of het nou een DVB-T of DVB-C tuner is.

Wel vreemd want als ik plaatjes van een 17MB35 op Google zoek dan zie ik wel een CI slot, maar op de foto's van DJSmiley op GoT heeft de TV geen CI slot.

Zou er dan helemaal geen DVB tuner inzitten bij ons, of zou hij alleen voor FTA zenders zijn?

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op dinsdag 15 juni 2010 13:05:47 (10%)]

Op 15 juni 2010 13:04:51 schreef ThinkPad:
Ik zie in de service manual ook iets over een DVB tuner.

Kan alleen niet ontdekken of het nou een DVB-T of DVB-C tuner is.

Wel vreemd want als ik plaatjes van een 17MB35 op Google zoek dan zie ik wel een CI slot, maar op de foto's van DJSmiley op GoT heeft de TV geen CI slot.

Zou er dan helemaal geen DVB tuner inzitten bij ons, of zou hij alleen voor FTA zenders zijn?

Zover ik weet zit er geen DVB tuner in.
Er zit inderdaad geen CI slot in de tv.
De plaats waar de CI zou moeten zitten is gewoon afgedekt met een plastic dekseltje.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 juni 2010 13:04:51 schreef ThinkPad:

Dat is niet zo vreemd. 17MB35 is het chassis, niet het toestel zelf. Een chassis is de basis en daar kunnen features aan worden toegevoegd of weggelaten al naar gelang het model TV.

Ik heb ondertussen ook even de hires-foto's geupload

http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9813.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9815.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9816.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9818.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9819.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9821.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9822.jpg

Zoals je dus al ziet, het PCB kan een stuk meer dan er nu werkelijk opzit... iemand met de juiste firmware, onderdelen en heel veel tijd teveel zal ongetwijfeld de CI module kunnen toevoegen...

@thinkpad: afaik heb je voor ziggo CI+ nodig, en is CI ondersteuning niet gegarandeerd voor de toekomst.

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op dinsdag 15 juni 2010 17:46:27 (23%)]

Geniaal ! Nu al bolle elco's !

Zou je eens willen kijken wat voor merk er op het elco'tje staat en wat het merk van de voedingsprint is ?

Dominic

Op foto 9819 staat volgens mij onder de groene sticker "17MB"

Dus dan zal het ongetwijfeld de 17MB35 zijn.

Op 15 juni 2010 17:50:20 schreef Dominic:

Zou je eens willen kijken wat voor merk er op het elco'tje staat en wat het merk van de voedingsprint is ?

Dominic

Uh... geen idee, hij zit alweer een tijdje in elkaar. Foto's zijn genomen op de dag dat ik 'm ontvangen heb. Heb geen zin/reden om 'm (weer) uit elkaar te halen ;)

En idd, een bolle elco nieuw-uit-de-doos.

Op 15 juni 2010 17:52:08 schreef ThinkPad:

Klopt. Servicemenu geeft dit ook aan:

http://www.djsmiley.com/got/pics/techwoodtv/hires/dscf9824.jpg

Dynamic gedoe stond trouwens al uit bij mij.

Leuk dat service menu, ik kan er alleen niks in wijzigen :P Bijna alle opties zijn grayed out.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 juni 2010 17:52:08 schreef ThinkPad:

Zo werkt dat niet bij Vestel, het laatste nummer is bepalend, 17MB betekent gewoon dat het een chassis is voor een platte TV. Maargoed, het lijkt inderdaad een 17MB35 hoewel de voeding suggereert dat het ook een 46 zou kunnen zijn.

Op 15 juni 2010 17:50:20 schreef Dominic:

Het merk van de voedingsprint is heel duidelijk Vestel, dus geen inkoop. Het elco'tje komt me bekend voor kwa uiterlijk, maar het merk schiet me even niet te binnen. Overigens wel mijn advies om deze elco te vervangen, aangezien hij in de standbyvoeding zit en het een kostbare grap is als die opblaast (want er zal geen beveiliging op zitten). Aan de andere kant kan je gerust gokken dat hij het binnen de garantie gaat begeven, zeker als je de stekker er 's nachts in laat zitten (wat ik dan weer liever niet zou doen opzich).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 15 juni 2010 21:05:45 (53%)]

100655451003000003

SN: 6586335 000003
10065545 1003

Dat staat er op m'n TV :)

Service menu zegt:
17MB35_V124

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op woensdag 16 juni 2010 17:18:40 (17%)]

bjokal

Golden Member

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

@DJSmiley: Jammer dat je de TV alweer dichtgemaakt hebt.

Kijk anders voor de grap eens hoe de markering op de print bij de elco's gedaan is.
Als ik deze foto bekijk lijkt het net of die elco andersom in de print zit :+

Je hebt gelijk de min van alle elco's op het bovenaanzicht zit bij het streepje op de print, behalve de bolle die zit andersom

maartenbakker

Golden Member

Duidelijk verkeerd om inderdaad, scherp gezien!

De elco zal dus gewelddadig gereformeerd zijn, en de levensduur is dan zeer ernstig verkort, als hij het al overleefd heeft.

@thinkpad: dat lijkt me toch een erg laag serienummer, en het weggetippexte (maar inderdaad nog op 2 andere manieren aanwezige) serienummer was ook redelijk laag. Aan de hand van die nummers schat ik de eerste geleverde serie (inclusief de tegen andere prijzen geleverde) op een slordige 50 stuks. Ik ben erg benieuwd naar de serienummers van de mensen die hem later nageleverd krijgen, maar dat zal wel moeilijk worden.

Progger

GMT+1

ge-deformeerd of ge-reformeerd?

ik ken geen gereformeerde condensatoren?

maartenbakker

Golden Member

Als je een elco ompoolt gaat er behoorlijk stroom lopen (vandaar dat hij ook bol staat), maar ik sluit absoluut niet uit dat hij vervolgens ook van polariteit meeverandert (opnieuw geformeerd wordt) maar dan met slechtere eigenschappen. Daar doel ik op.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 16 juni 2010 23:40:16 (19%)]

Ik gebruik bij voorkeur katholieke condensatoren :-)

Anode en kathode zijn van een verschillend materiaal (aluminium / aluminiumoxide). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een omgepoolde elco zich daadwerkelijk zet naar een andere polariteit.

bjokal

Golden Member

Die aluminiumoxide laag word afgebroken bij het ompolen, maar zou op de andere elektrode weer moeten opbouwen.
De meeste elco's gaan alleen al uit hun dak (vaak letterlijk) voordat dat gebeurt.

Mischien kan het wel als de stroom die er kan gaan lopen klein genoeg blijft.
Iemand zin in een potentieel explosief en rommelig experiment??? >:)
Morgen maar eens een elco-tje verkeerd om aan m'n labvoeding hangen en de stroom flink begrenzen.

leuk leesvoer over de productie van elco's.

[Bericht gewijzigd door bjokal op woensdag 16 juni 2010 23:55:12 (12%)]

Henry S.

Moderator

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 16 juni 2010 23:52:36 schreef bjokal:
Iemand zin in een potentieel explosief en rommelig experiment??? >:)
Morgen maar eens een elco-tje verkeerd om aan m'n labvoeding hangen en de stroom flink begrenzen.

Zonder begrenzing gaat het zeker mis. Kan wel even duren... printje bouwen, testen, inbouwen, kastje dicht, half uurtje later bang!.

bjokal

Golden Member

Okee, resultaat van een klein experiment. Een 10u/63V elco'tje verkeerd om op m'n labvoeding. De stroom was begrensd op ca 10mA.

Na een minuut of 10 nam de stroom af tot een door de voeding onmeetbare waarde.
Het resultaat is nu een omgepoolde elco met een vrij grote lekstroom en een capaciteit van c.a. 6uF.
Als de stroom klein genoeg blijft kan een verkeerd geplaatste elco zichzelf dus naar de nieuwe polariteit zetten. Hij zal alleen niet al te best meer presteren, en waarschijnlijk later alsnog de geest geven.